Digidice Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Heisann. Tester nå ut en mage i Oblivion, så det jeg lure litt på er om det er ok og bruke light armor. Jeg ser det er noe spellsword og man kan lage custom mage class, men det tøffeste er jo en ren mage som går i sånne robe klær men lurer på om dette sliter mye på i nærkamp.
thomanil Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Heisann. Tester nå ut en mage i Oblivion, så det jeg lure litt på er om det er ok og bruke light armor. Jeg ser det er noe spellsword og man kan lage custom mage class, men det tøffeste er jo en ren mage som går i sånne robe klær men lurer på om dette sliter mye på i nærkamp. 5897073[/snapback] Det er et ikke-tema. En "klassisk" ren magiker går ikke i nærkamp
Islanbadsj Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Finnes det i hele tatt noen spells som senker farten til motstanderen? Om du har lyst til å både være mage og gå i nærkamp kan en battlemage være fint.
thomanil Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Finnes det i hele tatt noen spells som senker farten til motstanderen? Om du har lyst til å både være mage og gå i nærkamp kan en battlemage være fint. 5897553[/snapback] Det finnes spells som gjør motstanderen tyngre evt paralyserer ham fullstendig. Og så kan man jo mane fram monstre som fungerer som "buffer". Nok av måter å holde fiender på avstand. Battlemage er gøy, men da er man jo ikke "ren magiker" lenger da. Sverd er så... lite elegant.
Digidice Skrevet 10. april 2006 Forfatter Skrevet 10. april 2006 Finnes det i hele tatt noen spells som senker farten til motstanderen? Om du har lyst til å både være mage og gå i nærkamp kan en battlemage være fint. 5897553[/snapback] Det finnes spells som gjør motstanderen tyngre evt paralyserer ham fullstendig. Og så kan man jo mane fram monstre som fungerer som "buffer". Nok av måter å holde fiender på avstand. Battlemage er gøy, men da er man jo ikke "ren magiker" lenger da. Sverd er så... lite elegant. 5897586[/snapback] Så det funker greit og ver ren mage, regner med spillet er balansert at man skal kunne spille ren mage som feks warrior i heavy armor
Islanbadsj Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Finnes det i hele tatt noen spells som senker farten til motstanderen? Om du har lyst til å både være mage og gå i nærkamp kan en battlemage være fint. 5897553[/snapback] Det finnes spells som gjør motstanderen tyngre evt paralyserer ham fullstendig. Og så kan man jo mane fram monstre som fungerer som "buffer". Nok av måter å holde fiender på avstand. Battlemage er gøy, men da er man jo ikke "ren magiker" lenger da. Sverd er så... lite elegant. 5897586[/snapback] Derfor jeg bruker klubbe på min.
thomanil Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 (endret) Så det funker greit og ver ren mage, regner med spillet er balansert at man skal kunnespille ren mage som feks warrior i heavy armor 5897753[/snapback] Ja, det går helt fint. (Jeg er lvl 22 nå) Startet faktisk en nesten ren kriger-karakter (tung rustning, blades osv) i forigårs, og syntes han var vanskeligere å spille med enn magikeren min... men det er vel vanesak. Endret 10. april 2006 av thomanil
Nitrius Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 (endret) Lagde meg en re magiker igår, og så langt er det sikkelig kult, liten forandring fra å bruke sverd og pil og bue Også magi har så mange kule effekter, kunne nesten stått å fyrt av disse "fireballene" inn i en vegg i evigheter. Endret 10. april 2006 av Nitrius
Bytex Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 (endret) Jeg ditcha også en warrior-type for å bli Mage. Syns det er mye artigere enn å hamre på musknappen for å drepe ting. Er level 9 nå. Tenker ikke noe spesiellt på alt dette attribute-tøvet og level-hysteriet. Får stort sett 2-3-4 bonus points i Int./Willpower./endurance på naturlig vis, intelligence er litt enkelt å få mye på siden jeg har Alchemy som major skill. Alt man gjør, enten det er å spise ingredienser eller lage potions leveler opp alchemy. Og siden int. gir mere magicka når man leveler er det en fin ting Og 90% av potions man kan lage i starten er helt ubrukelige så man kan bare selge de for masse gold. Oki, så står jeg av og til og spammer spells på meg selv som gir en spesiell skill fordi jeg vet jeg har brukt destruction "for mye", altså at jeg vil få 0 extra points i Int. neste gang jeg leveler. Men jeg lar det ikke ta overhånd som disse uberguidene der ute. Skal ikke la en sånn mekanikk-ting styre hele spillopplevelsen min. Endret 10. april 2006 av Bitex
Digidice Skrevet 10. april 2006 Forfatter Skrevet 10. april 2006 Så det funker greit og ver ren mage, regner med spillet er balansert at man skal kunnespille ren mage som feks warrior i heavy armor 5897753[/snapback] Ja, det går helt fint. (Jeg er lvl 22 nå) Startet faktisk en nesten ren kriger-karakter (tung rustning, blades osv) i forigårs, og syntes han var vanskeligere å spille med enn magikeren min... men det er vel vanesak. 5897827[/snapback] Ok takker Da kjøre jeg på videre håper man får noe gode kler med enchants på sånn jeg fikk når jeg joinet dark brotherhood med tyven min
Bytex Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 (endret) Fikk en apron (light armor) som har +6 agility og +6 intelligence boost som permanent effect i en mission veldig tidlig i spillet. Perfekt for en mage siden intelligence gir mere Magicka. Endret 10. april 2006 av Bitex
thomanil Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 (endret) Enchants kan du lage selv når du kommer inn i Arcane University. Og ja det er lurt å enchante klærne dine slik at du får mest mulig pluss i int og willpower. Jeg har personlig satset maks på willpower, har fortify willpower på hette, robe, sko, amulett, ring osv. Jeg sliter vanligvis med at de skikkelig heftige destruction-formlene suger masse "juice", og da er det greit at det fylles opp igjen kjapt. Fortify willpower, både kastet aktivt og enchantet på klær og smykker, hjelper en del der. Jeg har 120+ willpower eller noe sånt. Endret 10. april 2006 av thomanil
smetho Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 Men jeg lar det ikke ta overhånd som disse uberguidene der ute. Skal ikke la en sånn mekanikk-ting styre hele spillopplevelsen min. 5897877[/snapback] Er så enig. Man må gjøre opplevelsen til sin egen. Jeg liker ikke konseptet med "perfekte build". Har tenkt tanken på å lage meg en mage selv, men har egentlig nok med min eksisterende karakter....overbevis meg!!
thomanil Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 (endret) Har tenkt tanken på å lage meg en mage selv, men har egentlig nok med min eksisterende karakter....overbevis meg!! 5897938[/snapback] Hehe ok. FYI: Jeg har spilt mest magiker, men også litt kriger. Kampforløp når jeg er kriger: Fyr av noen piler på avstand, dra opp sverd og skjold og angrep/blokk slikt jeg finner hensiktsmessig til enten jeg eller fienden(e) er daue. Kampforløp når jeg er magiker: Sniker meg opp bak en av fiendene mine usett, charmer ham/hun/den slik at han/hun/den angriper kompisene sine. Maner fram et monster for å lage enda mer kaos, kaster "silence" formler på evt spellcastere hos fienden slik at de ikke får gjort en ting, paralyze på krigerne slik at de ikke kommer seg av flekken og dermed sliter med å komme innpå meg, ildkuler og lignende for å jevne ut fighten for "min side"... og dersom kampen skulle gå mot meg gjør jeg meg usynlig og forsvinner til jeg har slikket sårene mine og fylt opp mana-"juice" igjen. Hvilken karakter synes du høres artigst ut i kamp? Grunnen til at jeg startet en kriger i tillegg var at det ble FOR enkelt å være magiker etterhvert, samt at jeg hadde lyst til å bruke sverd og skjold litt også. Og må jo låse opp Fighters Guild / Arena achievments også da. Endret 10. april 2006 av thomanil
smetho Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 thomanil: jøss, du tok meg virkelig på ordet. Fin overbevisning, det var mer anderledes enn jeg hadde trodd! Visst ikke at man hadde slike muligheter. Siden forskjellen er så stor så vil det jo påvirke måten å spille på en del. Det var noe av det jeg var redd: at det ble som å spille min gamle på ny. Takk
thomanil Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 (endret) thomanil: jøss, du tok meg virkelig på ordet. Fin overbevisning, det var mer anderledes enn jeg hadde trodd! Visst ikke at man hadde slike muligheter. Siden forskjellen er så stor så vil det jo påvirke måten å spille på en del. Det var noe av det jeg var redd: at det ble som å spille min gamle på ny. Takk 5898001[/snapback] Nettopp det synes jeg er veldig fint med spillet, det har mye "replayability" med ulike typer klasser. Jeg spiller mest med magikeren, men har også en nokså ren kriger og en nokså ren tyv for "avveksling". Blir radikalt forskjellig siden hver karakter virkelig er spesialisert på sitt felt. (Kunne forsåvidt sikkert greit klart Fighters/Arena/Thief/Dark Brotherhood guilds med magikeren min, men det blir liksom ikke helt riktig. ) Endret 10. april 2006 av thomanil
Bytex Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 (endret) Heh, sikkert fordi jeg bare er lvl 8 enda, men jeg bruker nesten KUN destruction når jeg slåss. Ikke alskens paralysis og charms og stuns. Btw tror jeg man sliter i Dark brotherhood uten alle tyv-spesialiseringene, siden de questene går veldig mye på sniking (har bare lest en DB-FAQ ikke spilt de) Endret 10. april 2006 av Bitex
thomanil Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 (endret) Heh, sikkert fordi jeg bare er lvl 8 enda, men jeg bruker nesten KUN destruction når jeg slåss. Ikke alskens paralysis og charms og stuns. 5898064[/snapback] Jeg gjorde det samme på lavere lvls, men syntes det var kjedelig å spille ren "fireball-magiker"- det føltes omtrent som å løpe rundt med rocketlauncher i et fps-spill. Spillet fikk derfor et løft etter at jeg kom inn i Arcane University samt fikk opp illusionism og conjuration en del. Merk at jeg genrelt er fan av spill som lar meg spille magiker med "indirekte" måter å skade folk på i kamp. Endret 10. april 2006 av thomanil
thomanil Skrevet 10. april 2006 Skrevet 10. april 2006 (endret) Heh, sikkert fordi jeg bare er lvl 8 enda, men jeg bruker nesten KUN destruction når jeg slåss. Ikke alskens paralysis og charms og stuns. Btw tror jeg man sliter i Dark brotherhood uten alle tyv-spesialiseringene, siden de questene går veldig mye på sniking (har bare lest en DB-FAQ ikke spilt de) 5898064[/snapback] Sniking er ikke noe større problem når man er helt usynlig (ingen ser deg) samt har detect life (du ser alle andre). Men for alt jeg vet kan det jo være andre ting som blir vanskelig, f.eks dersom DB-quests krever pickpocket-skills. DA sliter jeg. Endret 10. april 2006 av thomanil
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå