Gå til innhold

Forskjyvning av lydspor, Noen som kan hjelpe?


Anbefalte innlegg

Nå har jeg encoda filmen til mpeg-format og brent den ut i S-vcd. I begynnelsen av filmen er lyd og bilde greit overens, men etterhvert blir bildet forskjøvet iforhold til lyden. Etter ca. 10min, er forskyvningen oppe i ca 1sek! Må være noe med nero, eller at jeg brenner ut i supervideo-format. Når jeg spiller av på media player før brenning, er alt fint. Det er altså etter brenning lyden ikke stemmer overens med bevegelsene i flimen. I mappa står det under type at det er filmklipp, skulle det ikke stått mpeg egentlig? Noen som har noen gode råd?

Endret av Randallica
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lyden vert altso gradvis uskynkronisert? Hadde det problemet ein gong eg og med ein DVD. Meiner eg las ein gong at det var fordi DVDen og originalvideoen brukte ulike frekvensområde (eller kva det er ) for lyden. T.d. at originalklippet var 44.1KHz, medan DVDen var 48KHz. Kan ikkje garantere at det er riktig, men meiner det var det eg las.

Lenke til kommentar

Har samme problemet med Nero :no:

 

En time ut i opptak kommer lyden ca 1 sek før bildet :dontgetit:

Eneste anbefalingen jeg kan komme med er å reinnstallere...

Skal selv gå over fra Nero 6 + NVE 3 til Nero 7 Premium... håper at det ordner seg da.

 

For the record, så har jeg et "Sapphire Radeon X600PRO 256MB DDR PCI-Express, VIVO/DVI-I, Lite-Retail" skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...