anora Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Hei. Jeg spiller Imperial/Barbarian født i The Lord. En av major skillsene mine er Light Armor. Det jeg har funnet av armor hittil er Heavy... Jeg plukker bare opp det som tar imot mest dmg. Light Armor er jo dårlig i forhold! Ser ikke fordelen med det, liksom. Burde jeg likevel bruke Light Armor siden det er en av major skillsene min? Dwarven Cuirass armor 9, eller Leather Cuirass armor 3? Noen tips?
Sponis Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Fordelen med light armor er at du springer raskerer med det, og det er vel egentlig forbeholdt thiefs og rene mage klasser. Helt unødvendig å ha light armor vist du skal være en warrior, så du skulle jo selvfølgelig hatt heavy armor som major skill.
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Fordelen med light armor er at det er mye letter, mindre vekt altså, som navnet tilsier. Da kan du blant annet løpe fortere, eller ha flere våpen med deg samtidig. Du må også huske at jo bedre du er i skillen light armor, jo mer beskyttelse får du av utstyret. Når du masters i light armor får du også en 50% bonus på armor-ratignen din. Siden du har valgt light armor som hovedskill, bør du bruke det, men en ekte fighter bruker selvsagt heavy...
hugRmunR Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Min nærkamp/buskytter fyr bruker light armor... Utroli mye lettere i nærkamp med light armor ^^ Lettere å hoppe unna slag og slikt
Markaren Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Light armour er det klare valget for meg, selv om jeg er warrior.. Bruker helst magiske items, slik at jeg får opp mot 40 i beskyttelse, og det veier nesten ingenting ^^ Heavy armour veier jo så ekstremt, og det går treigt å springe.
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 (endret) Er oppe i 80 armor-rating jeg da med heavy armor. Tåler en støyt da, men så er jeg blitt lvl 25 også da... Endret 9. april 2006 av qoutor
mr. Bjerre Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Jeg bruker heavy, men tror jeg skal lage en ny char som bruker light. Det å kunne dodge et slag, for så å sette inn et saftig ett i ryggen på motstanderen er veldig verdifullt i Oblivion - i motsetning til i Morrowind
Novocaine Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Light armor for the win. Sammen med en latterlig mengde bling og enchants har jeg 83 i armor med alt elven, men hansker og hjelm(bruker hette). Har beklageligvis verken heavy eller light som major, noe jeg angrer på. Tenkte jeg skulle bli ren mage, men før jeg fikk gode nok spells var jeg for glad i armor og våpen. ^^
Novocaine Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Hvordan enchante/enchance våpen/armor? 5894027[/snapback] Sikkert spoiler for fintfølende, så pass på: Du må være et fullverdig medlem i Mage's Guild, for å så gå til Arcane University i Imperial City. Der finner du et eller annet sted et rom med 3-4 Alters of Enchanting. Du må forøvrig ha med en Soul Gem med en sjel i samt en del cash, i tillegg til det du vil enchante.
Sir Zu Zwat Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Hvordan enchante/enchance våpen/armor? 5894027[/snapback] Sikkert spoiler for fintfølende, så pass på: Du må være et fullverdig medlem i Mage's Guild, for å så gå til Arcane University i Imperial City. Der finner du et eller annet sted et rom med 3-4 Alters of Enchanting. Du må forøvrig ha med en Soul Gem med en sjel i samt en del cash, i tillegg til det du vil enchante. 5894037[/snapback] Hvordan skaffer jeg det? Vet hvor jeg får kjøpt Soul Gem, men vet ikke hvilken styrke jeg trenger, hvordan jeg får fylt den med en sjel osv. På forhånd, takk.
Novocaine Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Hvordan skaffer jeg det? Vet hvor jeg får kjøpt Soul Gem, men vet ikke hvilken styrke jeg trenger, hvordan jeg får fylt den med en sjel osv.På forhånd, takk. 5894048[/snapback] Du kan finne med sjeler i her og der. I dungeons, ruiner, Mage's Guilds, Oblivion etc. Du kan fange de selv med et våpen enchanted med Soul Trap, eller med en Soul Trap-spell, som du kan kjøpe på en Mage's Guild. Styrken avgjør hvor kraftig enchanten blir. For å ta et eksempel: En Common sjel gir 8% shield på armor/klær, mens en Grand gir 10%. Kraftigere Gems gir dyrere enchants.
mr. Bjerre Skrevet 9. april 2006 Skrevet 9. april 2006 Hvordan er det med enchant limit nå da? - i forhold til morrowind
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå