Gå til innhold

Hvilken burde jeg kjøpe?


Zerd

Anbefalte innlegg

Jeg har veldig lyst på en bærbar pc som jeg kan bruke på hytta. Det er strøm der. Jeg vil ikke bruke så mye penger på den.

 

Jeg så endel på Elitegroup i-Buddy XP, den hadde kraftig prosessor, passe med ram og flere andre bra ting, til en veldig god pris. Men så fikk jeg vite at det ikke er batteri på den. Det er egenlig ikke så viktig, men når jeg tenker meg om hadde det vært fint om jeg kunne hatt den i senga uten å koble den til strøm. (selvom det står "Driftstid på batteri ca. 1 time " på multicom.no)

 

Prisen 13000 er grei. Men jeg skjønner ikke hvorfor noen P3 1ghz koster dobbelt så mye som p4 2ghz. Det er liksom ingen forklaring (hvis du har en, så si den).

 

Jeg er veldig takknemelig for alle fornuftige svar, og håper jeg finner en bra pc som ikke koster for mye.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har prøvd å komme fram til et minimumskrav.

 

P4-Mobile, ettellerannet

256mb ram

30gb hdd (ikke absolutt minimum)

skjerm ikke så viktig.

Skjermkortet burde klare å spille f.eks. cs.

CD-Rom samme hva.

Nettverkskort

 

Vet du om en bærbar som tilfredstiller kravene? fortell meg!

Lenke til kommentar

Når du stiller kravet at du skal kunne spille CS helt greit betyr vel det at du ønsker et relatvit godt skjermkort.. Et absolutt minimum må da være ATI Mobility Radeon, men Geforce 2 Go 32 MB og oppover er vel å anbefale. (Radeon 7500, Geforce 4 Go).

 

Maskiner med disse skjermkortene får ofte prisen til å stige litt, men se på disse maskinene:

 

Har et kjempetips til deg tror jeg - fant nettopp en annonse for Dell Inspiron 4150..

 

Sjekk denne:

Dell Inspiron 4150, gratis oppgardering til DVD/CDRW

Radeon 7500 Skjermkort (velg 32 mb versjon).

http://commerce.euro.dell.com/dellstore/co...nodhsoffer2&v=d

 

Andre muligheter:

 

Nye:

Compaq 800V (Radeon 7500)

Zepto 2002 (Geforce 4 Go)

Dell Inspiron 4150 (Radeon 7500C)

Dell Inspiron 2650 (GF2 Go)

Acer Travelmate 630 serien

 

Brukte:

Samme som over hvis du er heldig..

Compaq EVO 600C

Lenke til kommentar

"Oppgrader til DVD/CD-RW uten pristillegg"

 

Det tilbudet går ut i dag. Hva er sjangsene for at det kommer et nytt tilbud om en stund? Jeg har veldig lyst til å bestille den, men jeg vet ikke om jeg tør bestille så fort.

 

16000 er et maksimum tror jeg, for jeg har ikke lyst til å bruke så utrolig mye på bærbar, men en som jeg kan ha litt artig med.

 

Går man inn på samme maskinen på en annen metode, vil man få samme maskinen, bare at den koster 3000 kroner mer. Litt rart..

 

[ Denne Melding var redigert av: Zerd på 2002-09-30 15:08 ]

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-30 15:07, skrev Zerd:

"Oppgrader til DVD/CD-RW uten pristillegg"


Det tilbudet går ut i dag. Hva er sjangsene for at det kommer et nytt tilbud om en stund? Jeg har veldig lyst til å bestille den, men jeg vet ikke om jeg tør bestille så fort.


16000 er et maksimum tror jeg, for jeg har ikke lyst til å bruke så utrolig mye på bærbar, men en som jeg kan ha litt artig med.


Går man inn på samme maskinen på en annen metode, vil man få samme maskinen, bare at den koster 3000 kroner mer. Litt rart..


<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Zerd på 2002-09-30 15:08 ]</font>


 

Tror du har lest feil, tilbudet går vel ikke ut før 30. Oktober?

 

Uansett: Du må nok lete en stund for å finne tilsvarende tilbud...

 

(Ikke glem at det er ca. to ukers leveringstid, ta det med i beregningen!)

Lenke til kommentar

Hmmm....hvordan er støynivået på Dell Inspiron? Kan jeg feks. ha den på med nedlasting om natta på soverommet uten å få søvnproblemer? Hvordan er støynivået i forhold til de andre nevnte; Compaq 800V, Zepto 2002, Dell Inspiron 2650 og

Acer Travelmate 630 serien?

 

Og merker jeg noen vesentlig forskjell på 14.1" TFT SXGA+ (1400x1050)og 14.1" TFT UXGA+ (1600x1200) i normal bruk? I spilling?

 

Håper dere kan svare :smile:

Lenke til kommentar

Støynivå på Zepto 2002 er høytere enn compaq evo 800 - eneste maskinene jeg har vært borti. Tipper Dell ligger noe mellom disse.

 

Ville ikke gått for 1600x1200 på en 14.1 skjerm med mindre du er veldig gla i at alt er lite. Men 1400x1050 er glimrende på en 14.1".

 

Min største innvending på en 4150 er at det ikke er firewire eller usb2.0, og kun 1 usb port. Men ellers ser det ut til å være en suveren maskin til den prisen som tilbudet gir. Den er jo heldigvis mye mindre enn 8200, og med den prisen tror jeg du skal lete lenge etter å få tilsvarende funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Men så går det jo an å kjøpe PCMCIA kort (det er vel pcmcia?), og en usb hub.. usb2 er ikke en nødvendighet...

 

Er det noen som kan hjelpe meg å vurdere Inspiron 4150 opp mot Inspiron 8200. Forteler og ulemper?

 

[ Denne Melding var redigert av: Zerd på 2002-10-02 12:53 ]

Lenke til kommentar

Hei!

 

Kan kanskje hjelpe deg litt, kameraten min har en 8200 og jeg har bestilt meg en 4150.

 

Fordelene med 4150 er at den er mye mindre, koster mindre, ulempene er som skrevet før at du ikke har firewire og bare 1 USB port (USB 2.0 er det ikke på 8200 heller..) USB 2.0 PCMCIA-kort koster bare 500 spenn også da..

 

Fordelene med 8200 er diskettstasjon, større skjerm, FireWire, DigitalLyd ut, mulighet for forholdsvis rått skjermkort. Ulemper er at den er stor og veier litt mer

 

Konklusjonen min er at trenger du en dektopertstatter som du ikke skal drasse masse rundt på, men allikevel trenger alle nødvendige utganger og muligheten til å spille nye spill bør du satse på en 8200.

 

Trenger du en rimelig forholdsvis mobil pc og kanskje har en desktop-pc hjemme er 4150 kanskje bedre..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...