Gå til innhold

Playstation Portable - Hva er bra, hva er dårlig?


Anbefalte innlegg

hvor de fleste spill til PSP er heller hjernedøde actionspill.

Det var vel å ta litt i? :)

Begynner jo å komme et solid utvalg av spill til PSP i de fleste sjangrer nå, mange av dem er også betydelig bedre en de forferdelige spillene som var ute ved release.

5901856[/snapback]

 

De fleste PSP-spill er vel bilspill så vidt jeg vet? :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
hvor de fleste spill til PSP er heller hjernedøde actionspill.

Det var vel å ta litt i? :)

Begynner jo å komme et solid utvalg av spill til PSP i de fleste sjangrer nå, mange av dem er også betydelig bedre en de forferdelige spillene som var ute ved release.

5901856[/snapback]

 

De fleste PSP-spill er vel bilspill så vidt jeg vet? :)

5901896[/snapback]

Da tenkte jeg mer på spill som inneholdt "action" som i fart&spenning osv. skytespill & bilspill er spill som går på litt adrenalin og da skjønner jeg ikke helt hjerneaktiviseringen PSP'en tilbyr.

Lenke til kommentar
hvor de fleste spill til PSP er heller hjernedøde actionspill.

Det var vel å ta litt i? :)

Begynner jo å komme et solid utvalg av spill til PSP i de fleste sjangrer nå, mange av dem er også betydelig bedre en de forferdelige spillene som var ute ved release.

5901856[/snapback]

og å kalle DS spill for spill til mindre intelligente var ikke?

Det var å sette det på spissen, men hvis du ser hvilken påstand det var oppe imot så var det vel heller rettferdig.

5901879[/snapback]

Jeg har ikke nevnt noe om at DS spill er for mindre intelligente, det var det wilbur626 som gjorde litt lenger opp i tråden. :)

Det hjelper allikevel ikke å svare med sarkasme på andres innlegg, uansett hvor useriøse de måtte være.

Det er bedre å fronte med seriøse argumenter eller begrunnelser, så unngår vi kanskje og drepe denne tråden med en flamewar. (Ikke noe personlig her, er ment som en kollektiv kommentar)

 

Og nei det finnes mer en bare fps og bilspill til pspen, det er bare å sjekke listene til store spillsider.

(Kan komme med et mer konstruktivt og informativt innlegg i denne tråden i morgen, men nå er det tid for sengen :sleep: )

Lenke til kommentar
Litt spakere der ja.

 

Jeg har prøvd PSP, og utifra det har jeg funnet ut at det er ikke noe jeg kunne tenke meg å dra frem når jeg sitter i stua. Den er fin når man er ute og reiser, men jeg er ikke nok ute og reiser buss og den slags til å kunne forsvare et slikt kjøp, jeg skulle hatt problemer med å spille den så mye at jeg engang hadde måttet fylle opp batteriet på den.

 

Hvis du kan lese, noe jeg ikke tror du kan faktisk. Så har jeg sagt alle produktene jeg har kjøpt av Sony. Ikke alt de noen gang har komt med, det har liksom ikke fristet til gjentagele å kjøpe mobil og tv fra Sony, PSX var bra, men etter PS2 så frister ikke PS3 f.eks. Sony har selvfølgelig noen bra produkt innimellom, men i det store og hele ser jeg ikke på de som et kvalitetsselskap, og stort sett så lever ikke produktene deres opp til hva de skal ha det til.

Så nei tullebukk, jeg hater ikke alt sony lager uansett, men jeg er heller ikke frista til å kjøpe det på navnet.

5901869[/snapback]

 

Det er meget mulig mine leseferdigheter svikter totalt, men det eneste utsagnet jeg finner ang. ditt hat mot konsernet Sony, er følgende :

 

"Må være lov å mislike et selskap når en absolut ikke syns noe om dens produkt, når det faktisk er begrunnet. En fanboy er en som kommer med påstander helt ubegrunnet."

 

Og før du kommer med mer personkritikk og graver deg ned i det stinkende hullet du kom fra, bør du låne deg ei norsk ordbok.

 

Å komme, kom, har KOMMET (ikke komt).

Ordet "Gjentagele" eksisterer ikke.

Ordet "produkt" i flertall = ProduktER

 

Denne setningen hadde nok norsklæreren din kommet til å kommentere :

"Den er fin når man er ute og reiser, men jeg er ikke nok ute og reiser buss og den slags til å kunne forsvare et slikt kjøp, jeg skulle hatt problemer med å spille den så mye at jeg engang hadde måttet fylle opp batteriet på den."

 

Jeg håper du ikke tar irettesettelsene som personlige angrep, da de er ment som konstruktiv kritikk for å hjelpe deg.

Lenke til kommentar
Jeg håper du ikke tar irettesettelsene som personlige angrep, da de er ment som konstruktiv kritikk for å hjelpe deg.

5901919[/snapback]

Og jeg håper du ikke tar det for tungt at når du begynner å gå laus på rettskriving, så betyr det at du ikke har mer å tilføre diskusjonen, så du kan heller la være :)

Lenke til kommentar
Da kan vi fortsette hvor vi slapp, og du kan droppe de talentløse personangrepene dine. Rettskriving er vel på lik linje med leseferdigheter, er det ikke ?

5901930[/snapback]

"alt jeg har noensinne eigd av Sony, TV, mobil, konsoll, har vert noe drit, som jeg angret på å kjøpe." skreiv jeg da du spurte om jeg hatet konsernet eller spillkonsollene.

 

Jeg trengte ikke utdype mer om alle de forskjellige produktene til Sony jeg har hatt og mislikt i denne tråden fordi det handler om PSP. Det ville mest sannsynlig ført til ENDA mer avsporing siden folk da hadde begynt å eventuelt snakka om de produktene. Så jeg har allerede besvart spørsmålet ditt. Det har ingenting med at jeg hater alt sony lager, det er basert på mine personlige erfaringer med forskjellige produkter selskapet har laget. Jeg har også pekt ut før i denne tråden alt hva jeg syns er positivt og negativt med PSP'en, folk tar det bare fryktelig tungt at jeg ikke liker noe de liker, så stakkars deg at du tar det så tungt at jeg ikke liker det samme som deg, men det får du bare leve med.

 

Jeg trenger ikke ramse opp flere ganger hva som jeg syns er pluss og minus med PSP, så jeg skjønner ikke hvor mye videre denne diskusjonen skal gå, bortsett fra at du gjerne vil ha reprise på ting som er sagt før.

Lenke til kommentar

sony produktene er bare geniale. de som ikke er så enige er fanboys :!: nei da men uansett sony syns jeg er det beste du får ute på markedet når det gjeler spill sjangeren. playstation 2 har solgt flere millioner mer enn det xbox har. bare til å skjekke på google eller noe så ser du at det stemmer. x360 har så mye dritt med sin maskin at det ikke er mulig en gang. flere maskiner sendes daglig inn til reperasjon. og jeg syns ikke x360 fir helt den next gen feelingen. plasystation 3 blir en liten godsak det. med blu ray og cell prosessoren. kommer til å blåse alle ræv håra deres til øde;)

 

men til det dennne topicen handler om da. PSp hva er bra hva er dårlig? ja si det. selv syns jeg den er kos å ha. ser jeg på tv og reklame kommer opp så cruiser jeg litt rundt i GTA eller tar en runde i burnout. altså den kan tas frem når og hvor som helst hvis du kjeder deg. syns batteriet har en någen lunde bra tid på seg. kommer ann på hva du bruker den til. høre på musikk eller spille eller noe slikt. jeg så på spider man 2 ganger før den gikk tom fpr batteri.

det som er litt kjipt det er hvis du ender opp med en psp med døde eller opphengte pixler. men er du heldig kan du bare laste ned en video på nett å kjøre den på din psp så kan det ordnes. dette funker ikke altid. søk på google så finner du info.

 

men selv syns jeg denne topicen skal stenges. noen fan boys kommer inn å ødelegger

Endret av Dilly Man
Lenke til kommentar

Jeg har både burnout og Gta på pspen min, og jeg lurer på hvordan du kan tad en opp i reklamepauser og ta en runde. Begge spillene har enorm ladetid, og da spesielt burnout som lader først i begynnelsen, og så når du skal starte... ikke mye tid igjen da gitt.

 

Mine negative ting med psp er at den har noe innihelvete med ladetid. Det irriterer veldig veldig mye mange ganger. Jeg liker ikke den analogestikken for jeg presser for mye på undersiden av den, siden det er så liten plass fra styrespaken og "enden" av pspen. Dette vet jeg er en smaksak da mange kompiser av meg synes det er bedre sånn.

Det er lite spill til nå. Forhåpentlig ordner det seg, men jeg ville aldri anbefalt psp ut fra spillutvalget som finnes nå. Selv har jeg Wipeout, Twisted Metal, Burnout, Gta og Ape escape på den.

 

Men det finnes positive ting også. Skjermen er lekker, grafikken er lekker for håndholdt konsoll, umd video ser utrolig mye bedre ut enn hva jeg hadde forventet og GTA er veldig kult selv om det så å si er prikklikt Gta 3.

Lenke til kommentar

Jeg vil ikke gå så langt som å påstå at Nintentdo er bedre, for jeg liker veldig godt cutscenes og dialog i spill, samme om det er håndholdt eller ikke, og der ligger Nintendo litt etter.

Men sånn til å ta opp i farten og spille noen minutter er nok Nintendo en del bedre, i og med at spillene er mer "håndholdt" tilpasset.

Har DS også, og er veldig fornøyd med den. Har den med meg på jobben idag, siden jeg skal ti l Nederland rett etter jobb, så jeg kan spille på flyet. Tror nok det blir litt advanced wars der, er en stund siden jeg spilte gjennom det, så nå frister det å ta de "skirmish" kartene.

Lenke til kommentar

Hver gang jeg skrur på min PSP så har bakgrunnen fått ny farge. Jeg bruker den ikke så altfor ofte for å si det sånn. Den skifter farge hver måned.

 

Den er vel grei hvis man kan spille pirat kopier og slikt. Det får ikke jge til så jeg blir nødt til å kjøpe spill, noe som er helt uaktuelt. Ikke særlig mange spill som frister for 4-500 kr.

Lenke til kommentar
Hver gang jeg skrur på min PSP så har bakgrunnen fått ny farge.  Jeg bruker den ikke så altfor ofte for å si det sånn. Den skifter farge hver måned.

 

Den er vel grei hvis man kan spille pirat kopier og slikt. Det får ikke jge til så jeg blir nødt til å kjøpe spill, noe som er helt uaktuelt. Ikke særlig mange spill som frister for 4-500 kr.

5909583[/snapback]

Du kan jo bruke homebrews. Hvis du har 1.5 kan du bruke alle som er ute.

Har du 2.0 kan du nedgradere.

Har du 1.52 eller 1.51 kan du oppgradere til 2.0(IKKE 2.01) også nedgradere igjen.

Lenke til kommentar
Og bare for å få litt motvekt til fanboyismen til Dilly Man her så kan jeg linke til dette kjekke lille produktet til DS

 

http://uk.codejunkies.com/news_reviews.asp...p=17&i=8952&s=8

5911346[/snapback]

 

Men da er det vel bedre å bruke PSP, så kan man kose seg med den fine skjermen? Ville heller kjøpt en PSP, enn DS + ekstrautstyret. Medmindre man sitter med en DS fra før av da.

Lenke til kommentar
Og bare for å få litt motvekt til fanboyismen til Dilly Man her så kan jeg linke til dette kjekke lille produktet til DS

 

http://uk.codejunkies.com/news_reviews.asp...p=17&i=8952&s=8

5911346[/snapback]

 

Men da er det vel bedre å bruke PSP, så kan man kose seg med den fine skjermen? Ville heller kjøpt en PSP, enn DS + ekstrautstyret. Medmindre man sitter med en DS fra før av da.

5911488[/snapback]

Og på psp er det allerede et fint homebrew community.

Lenke til kommentar
Og bare for å få litt motvekt til fanboyismen til Dilly Man her så kan jeg linke til dette kjekke lille produktet til DS

 

http://uk.codejunkies.com/news_reviews.asp...p=17&i=8952&s=8

5911346[/snapback]

 

Men da er det vel bedre å bruke PSP, så kan man kose seg med den fine skjermen? Ville heller kjøpt en PSP, enn DS + ekstrautstyret. Medmindre man sitter med en DS fra før av da.

5911488[/snapback]

Skjermen som forandrer farge fra måned til måned (som rapportert av PSP eiger i denne tråden)? Nei takk du. Dessuten er DS bedre egnet siden den kan lukkes igjen og unngår dermed eventuelle skader på skjerm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...