Gå til innhold

Tvilsomme webshopbutikker! Hvor fornøyd er du?


Anbefalte innlegg

GlenH: Hva er egentlig problemet ditt? Hvis det er så "jævlig" å handle hos de store butikkene, hvorfor kan du ikke heller kjøpe varene dine fra "Pettersen's PC-mekk" nedi gaten, for dobbel pris, men med en fysisk person som holder deg i hånden mens du installerer og tester?

 

Vi andre ønsker billige varer og OK support. Jeg har hatt problemer/returer i minst 5 forskjellige nettbutikker og har ALDRI hatt noe problemer med det. Alle ordner raskt og greit opp - men selvfølgelig det tar jo litt lenger tid siden ting må sendes i Posten, og jeg liker å kommunisere via mail.

 

Når jeg handler grisebillig på nett forventer jeg ikke at en person umiddelbart skal komme på døren med ny vare og en trøsteklem hvis varen har en feil.

 

For ordens skyld nevner jeg at teorien din om at de store driter i kundeservice er bare useriøst tøv. Min erfaring er at det er de store som har de klart beste rutinene. Komplett/Netshop ordner mye raskere og bedre opp enn de små firmaene jeg har hatt trøbbel hos.

 

Forresten, jeg har alltid hatt lyst å starte et firma som leverer PC'er til desktop-markedet, men det er jo helt umulig! Dell får jo komponentene MYE billigere enn meg pga eksklusive avtaler direkte med produsent, som det er helt umulig for meg å få til siden jeg kun har 1 million i egenkapital! Ulovlig utpressing og utnyttelse av monopolsituasjon! :roll:

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg finner det urimelig også at noen her kan påstå at nettbutikene kun har 3-5% fortjeneste på salg av varer. Det er umulig. Butikkene hadde ikke vart en dag med den type fortjeneste. Bli litt mer seriøse i ytringene

5912788[/snapback]

 

Det er nok ikke spesiellt uvanlig med såpass dårlig fortjeneste, de store har enorm omsettning og ikke særlig stort overskudd i forhold til omsettningen.

Små sjapper har ikke sjangs, legger du på 10% på innkjøpsprisen fra f.eks Norek så er du dyr sammenlignet med de store sjappene på ganske mange varer.

F.eks sammenlignet med det meste av annet varesalg er HW så ille at folk som selger andre ting nekter og tro på marginene. Tviler på at det er så mange andre bransjer med såpass pressede priser som HW.

Lenke til kommentar
Fordi Komplett tjener penger på at du handler fra Norek? Hvordan kan det være så vanskelig å forstå?

5908709[/snapback]

 

du tenker nok litt feil der. det er 2 forskjellige selskap som ikke har noen tilknyting til hverandre annet enn at de har samme eier. de deler ikke fortjeneste men driver som 2 seperate bedrifter.

5912748[/snapback]

 

Og fortell meg hvem som er eieren da din luring? Datakjeden? Såvidt meg bekjent så fungerer det slik:

 

Datakjeden eier 33% av Komplett og Norek

Komplett eier 33% av Datakjeden og Norek

Norek eier 33% av Komplett og Datakjeden

 

Og det vil til syvende og sist bety at de deler overskuddet seg imellom. Jeg forstår ikke helt hvordan du kan si at de ikke har noen tilknytning til hverandre?

Lenke til kommentar

 

Jeg finner det urimelig også at noen her kan påstå at nettbutikene kun har 3-5% fortjeneste på salg av varer. Det er umulig. Butikkene hadde ikke vart en dag med den type fortjeneste. Bli litt mer seriøse i ytringene.

 

RTP :)

5912788[/snapback]

 

Det DU mener er "urimelig", er hverdagen i denne bransjen ! Jeg har jobbet i div. selskaper i IT-bransjen de siste 12 årene, (både sluttbruker og forhandler-salg) så "mer seriøs" enn det blir det vel vanskelig å være.....

Lenke til kommentar
Og fortell meg hvem som er eieren da din luring? Datakjeden? Såvidt meg bekjent så fungerer det slik:

 

Datakjeden eier 33% av Komplett og Norek

Komplett eier 33% av Datakjeden og Norek

Norek eier 33% av Komplett og Datakjeden

 

Og det vil til syvende og sist bety at de deler overskuddet seg imellom. Jeg forstår ikke helt hvordan du kan si at de ikke har noen tilknytning til hverandre?

5913446[/snapback]

 

Det er greit å sjekke opplysningene først. For dette er bare tull.

 

Morselskapet heter Komplett ASA (og er notert på Oslo Børs). Ingen eiere har mer enn 10,8 % av aksjene. Komplett.no og Norek.no er heleide datterselskap av Komplett ASA, noe også de utenlandske nettbutikkene er. Komplett ASA har også en eierandel på 35 % i Datakjeden AS.

 

Norek.no, Komplett.no og Datakjeden deler således ikke noe overskudd. Eventuelt overskudd i datterselskaper og Datakjeden går som konsernbidrag/utbytte til morselskapet. Morselskapet tjener klart også på at andre bruker Norek.no som distributør. Komplett.no gjør det nødvendigvis ikke (annet enn å ha en eier med finansielle muskler).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...