Gå til innhold

Problemer med windows xp mediacenter

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

har innstallert MCE, og det ser ikke akkurat slik ut som det gjør i guiden her på hw.no..

Når jeg har starta opp, så er start menyen ut som i win98 internet explorer funker ikke, får ikke innstallert noen drivere eller programmer (får bare feilmeldinger da)under innstallasjonen blir jeg bedt om å sette inn en 3 cd, "windows xp sp 2" den fulgte ikke med pakka til mediacenter så jeg trykker bare cancel. Det fulgte med totalt 4 cd'er.

Den update cd'en som fulgte med får jeg ikke innstallert, får opp følgende feilmelding: "This application has failed to start because SRCLIENT.dll was not found. Re-installing the application may fix the problem"

Lokaliserings pakka får jeg ikke innstallert pga jeg ikke får innstallert update'en.

Når jeg skal innstallere nettverksdrivere får jeg opp feilmeldingen "innstallasjonsprogrammet kunne ikke starte innstallasjonsmotor: The RPC server is unavailible"

Noen som har opplevd noe av de samma problemene?

takk på forhånd

edit: lagt ved bilde som vedlegg.

Fredrik

post-97544-1144499032_thumb.jpg

Endret av Fredrik-L
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har det samme problemet! Fant ut hvordan faa tilgang til aa gaa paa nett...

To those who can't renew IP Address because of RPC Server is unavailable:

1. Make sure the status of your 'DCHP Client' service is started (Control Panel - Administrative Tools - Services). If not, start it (right click on it and click start). Also just make sure that the Startup Type is set to 'Automatic' and not 'Manual,' if it is manual, change it (right click, properties, startup type, then choose automatic).

men faar ikke til aa instalere spraak pakken jeg heller.....men jobber med saken

Hilsen Vidar

Skrevet
under innstallasjonen blir jeg bedt om å sette inn en 3 cd, "windows xp sp 2" den fulgte ikke med pakka til mediacenter så jeg trykker bare cancel.

Det er CD 1.

(Tror jeg i hvert fall.)

• 3 uker senere...
Skrevet

Jeg er sjeleglad for dette forumet!

Har banna og brukt nordnorske gloser i hele kveld - og ikke fant jeg SP2 noen steder heller. Annet enn for nedlasting.

I morgen (øh, senere) skal jeg installere på nytt med CD1 som SP2..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...