Gå til innhold

Hjelp til Acer Programvare


Anbefalte innlegg

Så det sto ett sted:

 

"Det følger også en del praktisk Acer-software med. I Acer eManeger Kan man enkelt lage diverse strøm profiler, forandre CPU hastighet, lysstyrke på skjermen"

 

 

Men jeg finner ikke ut hvor en kan forandre på cpu hastigheten.

Tenkte jeg skulle gjøre et siste forsøk på å få den litt roligere ved å klokke den litt ned. Det er ikke noe særlig å høre på den høyfrekvente vifta konstant..

 

Noen som vet hvor jeg finner den menyen? Følger den med?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Under Acer ePower Management kan du sette ned CPU Speed, sammen med annet som du beskriver. CPU Speed står faktisk øverst :)

 

EDIT: Om viften går roligere når du setter ned CPU vet jeg dog ikke, min er rimelig lydløs uansett, og jeg orker ikke teste nå ;)

Endret av smetho
Lenke til kommentar

da må du inn i BIOS'en.. men jeg har faktisk aldri hørt om noen som klokker ned maskinen sin og jeg tviler på at dette er praktisk mulig.

 

Hastigheten på CPU'en og bråket som CPU-viften avgir har ingenting med hverandre med mindre du bruker viftekontroll, noe som det ikke virker som du har..

 

Det jeg vil anbefale er at du bytter CPU-viften til en mer stillegående. Jeg regner med at du har boxed vifte.

Lenke til kommentar

"Hastigheten på CPU'en og bråket som CPU-viften avgir har ingenting med hverandre med mindre du bruker viftekontroll, noe som det ikke virker som du har.."

 

Etter det jeg har lest på utenlandske forum så justeres klokkehastigheten etter hvor tungt "arbeid" som gjøres, og viften går derfor ganske lydløst.

Men hvis den er koblet til strømadapteret så er det ikke noe poeng med strømsparing, og den går derfor for "fult" hele tiden...

 

Og ja, den bråker veldig, hører godt den høyfrekvente viften på andre siden av rommet..

 

 

 

 

 

 

"The Acer epower utility on cpu speed slider alter some of the centrino cpu settings. You all know that centrino uses the speedstep technology which lower the cpu multiplier when it's idle (hence let the processor going slower) in order to save energy from the battery cells.

The epower utility on factory defaults when you are on AC settings is set the cpu to maximum speed. In this mode the speedstep is disabled and the cpu speed is locked all the way up in 2G all the time (since you're on AC settings there is no problem to save battery) but the cpu produce a lot of heat making the fan on at full speed all the time. This is normal, since the 2G is the fastest processor on this line.(this most the time means the hottest, in both ways).

Changing the cpu speed settings to high (speedstep on) will make the fan with lower noise."

Lenke til kommentar
Under Acer ePower Management kan du sette ned CPU Speed, sammen med annet som du beskriver. CPU Speed står faktisk øverst :)

 

EDIT: Om viften går roligere når du setter ned CPU vet jeg dog ikke, min er rimelig lydløs uansett, og jeg orker ikke teste nå ;)

5885406[/snapback]

 

 

Jeg har bare Acer Emanager..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...