Gå til innhold

Dårlig kjøling og mye støy!


csViRuS

Anbefalte innlegg

Har et q-tec kabinett med disse viftene:

 

-3x 80 mm (en bak og to i sida)

 

-3x 90mm 2 stk thermaltake ai smart fan 18-48dba og 1stk thermaltake 18dba (alle tre foran)

 

-Zalman vf700 cu led (vga) denne er ganske stille

 

-Boxed kjøler på cpu, veldig stille

 

-Chieftec 360w strømforsyning dualfan

 

Problemet er at ikke det kjøler noe i det hele tatt. Har prøvd å ta ut alle kabinettviftene og det blir ingen forskjell i tempen :thumbdown:

 

Både med og uten kabinettviftene blir det disse tempene på load/idle:

 

-Cpu: 44/34

 

-Hk: 32/31

 

-harddisk: 28/26

 

skjermkort er det ikke temp sensor på, men har kjent på det og det er bare lunka....

 

Noen forslag til hva jeg kan gjøre for å forbedre kjølinga?

Endret av csViRuS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bør ta deg en titt på hvilken vei viftene blåser. De lave viftene bør blåse inn, mens de høye bør suge ut. Det er også en fordel at det er litt mer kraft inn enn ut slik at det blir et lite overtrykk, så ikke støv kommer inn i maskinen. Da er det selvsagt viktig med gode filtere. Pass også på at det ikke er flere åpninger i kabinettet enn nødvendig, da dette ikke fører til optimal luftstrøm. Å ha sidedøra konstant åpen, er med andre ord ikke lurt.

Det kan også være en ide å demontere cpu/gpu-kjøler og rense dem for kjølepasta for så å påføre ny av høy kvalitet (Arctic Silver 5). Gjør du den jobben ordentlig kan du presse tempen ned litt.

Nå skal det nevnes at det ikke er noe i veien med de temperaturene du oppgir her, så hvor mye det er å hente kan jeg ikke si...

Lenke til kommentar

De viftene som er nede suger allerede inn mens jeg har bare en 80 mm oppe og den blåser ut........ men foran viftene i front er det bare masse små huller som gjør at de tre viftene nesten ikke får noe effekt....... men jeg vet ikke om det vil hjelpe noe å bore hull til de fordi fronten er så tett så da må jeg i tilfelle bore gjennom både fronten og metallet på innsiden?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...