Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Spørsmål ang. trådløs router.

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Jeg har ADSL 2+ linje fra NGT, men kun vanlig Speedtouch router. Har nå tenkt til å skaffe meg trådløs forbindelse til andre maskiner enn hovedmaskinen som er koblet til med vanlig kabel.

Så, jeg stakk på Datakjeden på Stovner og skulle handle meg en trådløs router. Der får jeg beskjed om at jeg må ha et aksesspunkt, og at det ikke vil fungere med en trådløs router (i kombinasjon med den fra NGT).

Stemmer egentlig dette? Mener da bestemt at noen av mine kompiser har koblet trådløs router som står etter original-routeren..? Og aksesspunktet fra Linksys de viste meg, kan jeg ikke koble flere maskiner til (med kabel) :(

Det jeg er ute etter:

- En router/aksesspunkt som jeg kan koble hovedmaskin opp mot med vanlig kabel, samt at andre maskiner kan koble seg opp trådløst mot denne igjen...og som funker med NGT.

Kunne egentlig tenkt meg testvinneren Linksys SRX (WRT54GX), men denne vil kanskje ikke fungere med mitt ønske?

Hva skal jeg gjøre/kjøpe?

Takker for alle svar!

EDIT: Kan også legge til at jeg spurte om jeg kunne bytte ut den routeren jeg har mot en trådløs router, men fikk til svar at det ikke ville funke med NGT sitt oppsett...slik at eneste mulighet var å kjøpe et aksesspunkt....høres merkelig ut synes nå jeg :hmm:

Endret av Chivas
Videoannonse
Annonse
Skrevet

OK, visste ikke at det var et eget NGT forum på nettet. Men, det er kanskje noen her som har trådløs sammen med NGT, slik at jeg kan få bekreftet/avkreftet det Datakjeden fortalte meg....?

Skrevet
OK, visste ikke at det var et eget NGT forum på nettet. Men, det er kanskje noen her som har trådløs sammen med NGT, slik at jeg kan få bekreftet/avkreftet det Datakjeden fortalte meg....?

5881346[/snapback]

Jeg har ikke NGT, men kan ikke skjønne at dette skal være noe problem. JEg har en linksys router etter mitt speedtouch fra telenor uten at dette skaper noe problemer. Du kan trygt kjøpe den routeren.

Skrevet

Det du kan gjøre er vel bare å bruke en router så lenge du skrur av dhcpen i den

ville jeg tro. Det du også kan gjøre er å kjøpe en svitsj og et aksesspunkt som vil gjøre det samme.

Skrevet

Det enkleste er og kjøpe en router hvor du selv kan velge om den skal fungere som router eller aksesspunkt, Asus WL-500G DELUXE har denne muligheten svjv. Det er mer elegant og enklere og kun ha en router og du har router i modemet ditt.

Skrevet

Asus WL-500G DELUXE høres ut som løsningen på problemet mitt ja :thumbup:

Billigste jeg har funnet er 686,- på shg.no

Nå ser det jo ut som om denne routeren kanskje begynner å bli litt gammel, og den støtter vel ikke nye standarder. På siden over Asus routere på shg.no har de også 520G, 530G og 550G. Spørsmålet er da om disse har de samme funksjonene, støtter nyere standarder og er generelt bedre?

Hvis ikke, går jeg for 500G :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...