Gå til innhold

Romslig kabinett for stuebruk


Anbefalte innlegg

Jaja, enda et helikopter! :) Hehe, neida man kan jo oppnå mye med komponenter som utvikler lite varme og noen stillegående vifter. I fare for å gjenta meg når slike bokser vises, så er det jo i dag fullt mulig å lage en komplett passivt kjølet PC, så hvorfor pese med vifter og annet dill. Ta en titt på mine sider: http://htpc.lonningdal.net

Endret av johncl
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Alt for dybt!

 

Et slik desktop kabinett er ikke alltid den beste løsningen i stua. For folk som vurerer en PC i stua: Tenk dere godt om før dere bestemmer løsning.

5877691[/snapback]

 

Ja, helt enig! Min Denon receiver med tilbehør er 30 cm dyp. Jeg kan ikke ha et kabinett som er hele 43 cm dypt (+ plass til kabler på baksiden), i min helt standard stereobenk som er 35 cm dyp. *sukk*

 

Noen som vet om noen bra HTPC/MCPC kabinetter som tar m-atx kort og som er maks 33 cm dypt?

 

(Evt. et m-ITX kort som tar Core Duo?)

 

Takker for hjelp!

Endret av reidar76
Lenke til kommentar
Alt for dybt!

 

Et slik desktop kabinett er ikke alltid den beste løsningen i stua. For folk som vurerer en PC i stua: Tenk dere godt om før dere bestemmer løsning.

5877691[/snapback]

 

Ja, helt enig! Min Denon receiver med tilbehør er 30 cm dyp. Jeg kan ikke ha et kabinett som er hele 43 cm dypt (+ plass til kabler på baksiden), i min helt standard stereobenk som er 35 cm dyp. *sukk*

 

Noen som vet om noen bra HTPC/MCPC kabinetter som tar m-atx kort og som er maks 33 cm dypt?

 

(Evt. et m-ITX kort som tar Core Duo?)

 

Takker for hjelp!

5882447[/snapback]

 

Jeg leter selv etter dette.

Dessverre er det få løsninger på markedet ennå, men det vil tvinge seg frem etterhvert.

 

Noe av det mest spennende er vel en ferdigløsning:

 

Link

 

Shuttle har også andre løsninger som ulike barbones :)

 

Dog syns jeg det er rimelig dyre saker det der.

Lenke til kommentar
Trenger da ikke viftestyring. Bare å koble viftene på 7 eller 5 volt.

 

Lurer på hva jeg skal gå for. Et sånt kabinett som jeg kan sette sammen med forsterker og sånt, eller Lian Li PC777A

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC777A&mcat=c134

 

Syns det kabinettet er så utrolig fint :)

5878705[/snapback]

 

Noe av det styggeste jeg har sett!

5885506[/snapback]

 

Nå tøyser du, det har enkle rene linjer og ikke masse mange farger. Hva synes du om dette da, liker du slikt:

 

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=PC6010USB&mcat=c432

 

legg spesielt merke til den sorte glansete plastikkkanten øverst på fronten med carbon-fiber mønster. Pent?

Lenke til kommentar

den kassa der er gammel, jeg kjøpte den sommeren 04 til en kamerat. fronten er helt grei den. leda bytter farge hvert 1-2 sekund. kanskje noe glorete til å være lian li, men det er i alle fall ikke så ille som diverse andre kasser.

 

inni er det akkurat som vanlig.

Lenke til kommentar

Greit nok kabinett, selv om det finnes penere design etter min mening.

 

Hva er vitsen med 5 vifter i et kabinett som SKAL være stille? Fordi det er jo det som er vitsen med HTPC'er...at de er STILLE! Hvem gidd å ha helikopterlyd i bakgrunnen når man ser på film?

 

De burde fokusere på vibrasjonsdempere til hardisker og DVD-spillere, og løsninger for "1-vifte"system med viftebrønner til prossesor og lignende...

5877754[/snapback]

Enig, men viftene er neppe det som bråker mest i HTPC'er. Harddisken er utvilsomt den komponenten som bråker mest, og overdøver lett de fleste vifter selv med vibrasjon- og støydempere. Å finne støysvake nok DVD-brennere kan også være en utfordring, mens man relativt enkelt kan få tak i så og si lydløse vifter (<19dB).

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...