Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

forslag til suv til <180 000 ?


Anbefalte innlegg

hei

 

hvis dere (barnefamilie) skulle kjøpe ny bruktbil til <180 000, og suv, hva ville dere kjøpt? til vanlig bruk, verken offroad ol. se bort fra behov, kriterier osv.

 

f.eks:

 

subaru

- outback

- forrester

 

toyota

- rav 4

 

suzuki

- grand vitara

 

honda

- cr v

 

jeep

- grand cherokee

 

osv...

 

holder på å lese meg blå og grønn på nettet etter omtaler av disse mfl suv.

Endret av dragon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Outback eller Legacy må vel være fine biler for en barnefamilie. CRV og RAV4 blir vel kanskje litt for trange i bagasjerommet for ferieturer i påskefjellet vil jeg tro.

 

Jeep og Suzuki blir vel kanskje litt gammeldagse i mine øyne. Trur ikke du kan forvente allverdens kjøregenskaper, men klart, har du tenkt deg utfor E6 og inn i skauen er det sikkert fine biler.

 

Uansett hva du måtte velge er dette stort sett japsebiler av kjent kvalitet. Når det gjelder 4x4 systemene er Subaru og Toyota gode, og jeg kjenner ikke til at det skal være noe særlig problemer knyttet til disse. Uansett hva folk måtte mene om både det ene og det andre, så er det bare en ting som gjelder; Ta deg en tur ut til en forhandler/evt. privat som skal selge, og prøv en av de bilene du er interessert i.(dette funker sålenge du har slikt i nærmeste omkrets). Da vil du få en inntrykk over hva de forskjellige bilene har slags egenskaper.

 

Av de bilene du har nevnt ville jeg ha testet Outback iallefall. Rav4 og CRV blir stort sett av den gamle typen, eller ny type med usedvanlig høy km og det utgår iallefall i mine øyne.

 

Mvh

 

Raimo

Lenke til kommentar

Hvis du skal ha en familiebil ville jeg valgt den som var så personbil-aktig og trygg å kjøre som mulig. Altså den med lavest tyngdepunkt som ikke nødvendigvis bokstavlig talt slår hjul en gang du blir nødt til å svinge unna skogens konge i 80 km/t.

 

SUV'er har livsfarlige kjøreegenskaper i nødsituasjoner, derfor ville jeg tittet nærmere på alternativene fra Subaru.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...