Gå til innhold

Ett tastatur på to pc'er


Anbefalte innlegg

Hva er den enkseste fremgangsmåten for å slippe og dra ut og bytte om på pc'ene hver gang jeg bytter? Har en PC og en Mac, og vil helst slippe å ha to tastatur..! Det beste hadde kanskje vært en boks med en inngang og to utganger, med en knapp hvor jeg kan velge hvilken av utgangene som skal være aktive. Noen tips?

 

Skjermene mine har to innganger,(to flatskjermer) så det har ordnet seg. Dessuten er tastaturet et apple-tastatur, så jeg har koblet en helt enkel mus på det - men har en egen gaming-mus til PC'en som jeg har koblet rett i den, da den aldri brukes på mac'en. Det ser ikke ut som Windows sliter i det hele tatt med å ha to muser koblet til samtidig, utrolig nok.

 

Edit: typo

Endret av OverDriv3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Leser litt rundt på nettet, og observerer at folk opplever de rareste ting. Hos noen virker ikke tegnene < og > lenger, backspace er "tregere" (hva de nå mener med det) og diverse andre rare ting.

 

Kanskje jeg skal alliere meg med en kamerat av meg som har nasa-sertifikat i lodding og lage min egen boks. Den skal virke slik:

 

post-77223-1144328941_thumb.jpg

 

Jeg antar at noe så enkelt og naivt ikke er å få tak i noe sted?

Lenke til kommentar

Eller kanskje ikke?

 

http://www.aten.com/products/productItem.p...050107104554001

 

Det kan se ut som man trenger windows for å bruke den..! O_o Bryteren er en "softwarebryter", ikke en "hardwarebryter" som fysisk endrer hvilken som skal være aktiv. Hjelp!

 

Edit: Denne likte jeg! En skikkelig bryter som hardt og brutalt bytter mellom de ulike portene. Synd det ikke er USB..

 

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=100684

Endret av OverDriv3
Lenke til kommentar

Vel, jeg vil helst unngå toveiskommunikasjonsopplegg, så en egenloddet sak skulle gå greit. Vil gjerne helt fysisk bryte kontakten. Kall meg gjerne gammeldags!

 

Patz: Det er bare å bruke vanlige kobberkabler og vanlige loddinger? Ikke noe fancy greier? Og en helt vanlig vippebryter?

 

Apropos: fant frem en gammel commodore 64 som ikke virket - løsningen var å slå og riste litt på den. Slike ting liker jeg, og en "softwarebryter" med kretskort og det hele gir ikke den samme, gode følelsen.

Lenke til kommentar
Eller kanskje ikke?

 

http://www.aten.com/products/productItem.p...050107104554001

 

Det kan se ut som man trenger windows for å bruke den..! O_o Bryteren er en "softwarebryter", ikke en "hardwarebryter" som fysisk endrer hvilken som skal være aktiv. Hjelp!

 

Nei, det står at du KAN bruke windows for å styre den, enten det ELLER du kan trykke på knappen i front.

 

Men for all del, lodd deg gjerne en kontakt.. :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...