FVH Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 Hei. Jeg har to IDE disker i PC'en, men plassen begynner å bli knapp. Nå har jeg jo brukt de to IDE-plassene på hovedkortet, men det er jo to ledige SATA kontakter. Er det mulig å bruke to SATA-disker sammen med de to IDE jeg har fra før? Leser jo også mye om harddisker som ryker osv. Hvilken type, om noen, er det som pr. i dag er mest driftssikker? Takker!
Syar-2003 Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 (endret) Hvis du har PSU som gir nok strøm kan du ha 4 PATA disker + 4 SATA disker samtidig hvis du vil (dog med å droppe optiske enheter). Mere driftsikre disker enn "normale" desktop disker kan kanskje være WD raptor og WD RE (Raid edition) . Disse har fått høyere krav til MTBF en normale Desktop kategoriserte disker . Største årsak til HDer som ryker er nok omgivelsestemperatur og dertil økt harddisk temp over lengre tid . Endret 6. april 2006 av syar2003
tomahg Skrevet 6. april 2006 Skrevet 6. april 2006 (endret) Hvis du har PSU som gir nok strøm kan du ha 4 PATA disker + 4 SATA 5875746[/snapback] Med en IDE/SATA/SCSI-kontroller eller tre i tillegg, kan du vel fylle kabinettet til randen med disker - hvis du vil det Endret 6. april 2006 av tomahg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå