Gå til innhold

TES: Komme forbi fyren i kjelleren som kaster lyn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ok, nå har jeg fått Quicksave til å virke, og nå trenger jeg litt medgang.

Jeg har aldri spilt slike spill før, er helt nybegynner. For å komme videre håper jeg noen kan hjelpe meg forbi den fyren som kaster lyn på meg og dreper meg etter at jeg har drept en del gobliner og rotter og skal videre oppå et berg (altså i undergrunnen i begynnelsen av spillet. Og hvordan kommer jeg meg opp på berget, for jeg går ut fra at det er dit jeg skal?

Jeg håper jeg klarer å komme meg ut i naturen på denne siden av påsken!

Jan

Videoannonse
Annonse
Skrevet
er du inne i alle første dungeon ?

hmm der er det vel ingen berg så jeg aner hvertfall ikke hva du snakker om :)

5875707[/snapback]

Ja, i den aller første dungeon. Det kan kanskje ikke kalles berg, men det er iallfall en steinete høyde etter et stakittgjerde. Oppå den høyden er det en goblin eller trollmann som kaster lyn, og det er ikke lett å unngå dem.

Jan

Skrevet

Det går fint å komme forbi gjerdene på dette stedet. Og det er mer enn bare en goblin her.

Kan du ikke bare løpe bort å gi han en i hodet eller ta han ut med bue eller spells?

Det skal ikke være så vanskelig. Jeg tok han med 2 flare.

Skrevet
Det går fint å komme forbi gjerdene på dette stedet. Og det er mer enn bare en goblin her.

Kan du ikke bare løpe bort å gi han en i hodet eller ta han ut med bue eller spells?

Det skal ikke være så vanskelig. Jeg tok han med 2 flare.

5876499[/snapback]

De første goblinene er ikke noe problem, det er den siste som kaster lyn fra høyden, som er problemet. Men jeg får bruke litt tid på dette, så finner jeg nok ut av det.

Jan

Skrevet

Jeg har aldri spilt slike spill før, er helt nybegynner. For å komme videre håper jeg noen kan hjelpe meg forbi den fyren som kaster lyn på meg og dreper meg etter at jeg har drept en del gobliner og rotter og skal videre oppå et berg (altså i undergrunnen i begynnelsen av spillet. Og hvordan kommer jeg meg opp på berget, for jeg går ut fra at det er dit jeg skal?

Jan

5875586[/snapback]

Men bra å høre at folk som ikke har vært RPG-dudes før, prøver Oblivion :cool: Stå på, det er nok vanskelig i starten, men det er ingen skam å sette ned vanskelighetsgraden! Debuterte selv med Morrowind :love:

Skrevet

Jan

5875586[/snapback]

Men bra å høre at folk som ikke har vært RPG-dudes før, prøver Oblivion :cool: Stå på, det er nok vanskelig i starten, men det er ingen skam å sette ned vanskelighetsgraden! Debuterte selv med Morrowind :love:

5877148[/snapback]

Takk!

Jeg prøver fremdeles å komme fra fyren som kaster lyn i den første "dungeon" etter det gjerdet, og jeg tror ikke jeg har så mye tålmodighet mer. Det er jo ikke mulig å angripe ham med en dolk eller noe, så jeg prøver med piler, men det går ikke. Og hva er "flare" for noe?

Kanskje jeg likevel er for utålmodig til å spille slike spill. Iallfall er jeg lei nå etter enda en time med å prøve å komme forbi denne personen. Det eneste jeg vil, er jo å komme ut i naturen. Jeg gidder ikke være her i kjelleren og kjempe særlig mye lenger.

Noen som kan fortelle meg hvordan jeg kommer videre? Jeg er altså i den første såkalte dungeon, etter et gjerde som var lett å komme gjennom. Her er det en person som kaster lyn på meg. For det første kommer jeg ikke unna ham. For det andre klarer jeg ikke å komme meg oppå høyden, for jeg går ut fra at veien videre går der.

Jan

(absolute nybegynner)

Skrevet

'Flare' er en trolldomskraft man kan kaste på ham.

Du aktiverer den ved å trykke på 'tab', og velge 'spells' (er et av to valg nederst på skjermen).

Du finner flare i den menyen som dukker opp.

Trykk på det, og når du nå trykker 'tab' igjen, kommer du tilbake til spillet.

Ved å trykke på 'C', kaster du et flare, som i bunn og grunn er en ildkule.

Kast så mange som mulig før du tar ham med sverdet.

Slik var det jeg fikset det.

Begynte selv med det i dag, og det virker da artig, selv om det blir mye jogging. :p

Skrevet
'Flare' er en trolldomskraft man kan kaste på ham.

Du aktiverer den ved å trykke på 'tab', og velge 'spells' (er et av to valg nederst på skjermen).

Du finner flare i den menyen som dukker opp.

Trykk på det, og når du nå trykker 'tab' igjen, kommer du tilbake til spillet.

Ved å trykke på 'C', kaster du et flare, som i bunn og grunn er en ildkule.

Kast så mange som mulig før du tar ham med sverdet.

Slik var det jeg fikset det.

Begynte selv med det i dag, og det virker da artig, selv om det blir mye jogging. :p

5885298[/snapback]

Takk, det skal jeg prøve.

Men nå har jeg et oppfølgingsspørsmål: Hvordan er det dere spillere finner ut av ting? Hvordan fant du ut at det er slik det skal gjøres? Finner dere informasjonen på nettet, eller: For man kan jo ikke tilfeldig snuble over at man bruker "flare" ved å velge Spells, eller er dere rett og slett mer nysgjerrige enn jeg er? Jeg spør fordi jeg i framtiden gjerne vil finne ut av ting selv i stedet for å spørre her. :)

Jan

Skrevet (endret)

For min egen del er det en vane jeg har fått etter å ha holdt på med PC-er og internett en stund: Man må lære seg å utforske, og ikke være redd for å gjøre det. Generelt sett er det mange som er redd for å utforske f.eks. PC-en sin, kanskje fordi den virker overveldende. Oblivion er også ganske overveldende i og for seg, men et sted må man begynne. :)

Når det er sagt er det mye god informasjon å finne rundt omkring på nettet, om man vet hvor og hvordan man søker.

Er jeg nysgjerrig? Definitivt. :D

Endret av TrondH86
Skrevet (endret)

Hvis jeg har forstått det riktig, så står du altså inne i det lille gjerde-innhenget hvor goblinene holder noen rotter fanget. Du må i tilfellet gå noen meter tilbake og opp fra hullet, deretter går du rundt hullet. Da vil du nå han shamanen som kaster lyn på deg. God-speed ;)

Endret av Skips

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...