Gå til innhold

150kr for 320gb harddisk


Anbefalte innlegg

Jeg kan få den her for 150kr av en kamerat: https://prisguiden.no/product.php?product_id=25351

Jeg regner med at det er et knalltilbud som jeg burde slå til på stedet på? Den fungerer helt fint, jeg måtte bare unlocke den. Også slenger jeg inn et spørsmål til: Hvor stor er egentlig forskjellen på IDE og SATA? Ytelsesmessig. Dette er en IDE-disk.

Btw, det er ikke tyvegods, jeg var med han å kjøpe den(han kjøpte den for 1500kr i høst :tease: )

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Det er et godt tilbud, slå til!

 

Det er i dag ingen ytelsemessig forskjell på IDE og SATA. De raskeste diskene utnytter ikke ATA-66 (66MB/s) en gang, og IDE støtter opptil 133MB/s.

 

I Windows XP 32bit må du også legge til SATA-drivere om du skal ha SATA-disk.

 

Hilsen,

efikkan.

Lenke til kommentar

Med S-ATA slipper du store kabler i PCen, og så er det visst noen funksjoner eller noe (litt uklar her) som gir litt bedre ytelse med S-ATA.

 

Likevel er det ikke serlig stor forskjell (sitter med IDE selv)

Og hvis du har noe som helst å bruke den til, ville jeg slått til.

(ellers kunne jeg godt kjøpt den ;) )

 

Men, som Efikkan sier, den lille ekstra overføringshastigheten spiller i praksis ingen rolle.

Endret av watercool:)
Lenke til kommentar
Med S-ATA slipper du store kabler i PCen, og så er det visst noen funksjoner eller noe (litt uklar her) som gir litt bedre ytelse med S-ATA.

 

Likevel er det ikke serlig stor forskjell (sitter med IDE selv)

Og hvis du har noe som helst å bruke den til, ville jeg slått til.

(ellers kunne jeg godt kjøpt den ;) )

5874678[/snapback]

 

Kablene er ikke til bry :p . Men de funskjonene, hva er det?

Lenke til kommentar
Med S-ATA slipper du store kabler i PCen, og så er det visst noen funksjoner eller noe (litt uklar her) som gir litt bedre ytelse med S-ATA.

 

Likevel er det ikke serlig stor forskjell (sitter med IDE selv)

Og hvis du har noe som helst å bruke den til, ville jeg slått til.

(ellers kunne jeg godt kjøpt den ;) )

 

Men, som Efikkan sier, den lille ekstra overføringshastigheten spiller i praksis ingen rolle.

5874678[/snapback]

Det finnes også runde IDE-kabeler.
Lenke til kommentar
Du sier du må unlocke den,da har den antaglig stått i en xbox.

For å unlocke den så må du montere den i en xbox igjen,det går ikke å unlocke den på en pc..

5874776[/snapback]

 

Men jeg har jo unlocket den allerede, også har jeg formatert den, jeg mangler bare å betale egentlig :) . Det var litt jobb å chippe xboxen hans(jeg overtok den ved å sende han en lekse jeg hadde gjort, weird guy :roll: ), men det gikk ganske raskt og fungerte fint. Btw, jeg fikk xboxen hans og chipen(xenium ice til over 500kr) for å gjøre en lekse. God deal eller? :tease:

Endret av sablabra
Lenke til kommentar

Må bare slenge inn en liten ting her.

 

Jeg kjørte Windows på en Seagate Barracuda ata-133 80Gb 7200rpm 2Mb cache, da jeg bygde denne maskinen.

Kjøpte etterhvert Samsung Spinpoint 200Gb S-ata 7200rpm 8Mb cache.

Der ligger Windows nå på en partisjon på 50Gb.

 

Følelsen er at maskinen var noe raskere til å reagere med Seagate- disken. Den har noe lavere responstid enn Samsungen.

Alt i alt blåser jeg i dette, fordi Samsungen er så godt som lydløs, selv når den jobber.

 

Tror ikke S-ata er noe spesielt mye bedre stort sett.

Stort pluss til størrelsen på kabelen da :)

Lenke til kommentar
Må bare slenge inn en liten ting her.

 

Jeg kjørte Windows på en Seagate Barracuda ata-133 80Gb 7200rpm 2Mb cache, da jeg bygde denne maskinen.

Kjøpte etterhvert Samsung Spinpoint 200Gb S-ata 7200rpm 8Mb cache.

Der ligger Windows nå på en partisjon på 50Gb.

 

Følelsen er at maskinen var noe raskere til å reagere med Seagate- disken. Den har noe lavere responstid enn Samsungen.

Alt i alt blåser jeg i dette, fordi Samsungen er så godt som lydløs, selv når den jobber.

 

Tror ikke S-ata er noe spesielt mye bedre stort sett.

Stort pluss til størrelsen på kabelen da :)

5874837[/snapback]

 

Ok, da er ikke det noe å bry seg om. Eller er det noe annet som gjør at SATA yter bedre?

 

Jeg har bestemt meg for å kjøpe den, bare så det er understreket ;)

Lenke til kommentar

Det var visst mange med god moral her. :roll: Nei, dette er ikke en tullepost. Og bare så det er sagt, det er HAN som kommer med tilbudene, ikke jeg. Og han virker ikke spesielt dum heller egentlig... Jeg har uansett vært venn med han i mange år.

 

Hardisken er lite brukt, og fungerer som ny. Men det hadde fortsatt vært interessant å se noen ytelsesforskjeller mellom IDE og SATA, hvis jeg får lov til å bruke posten til det?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...