Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Får ikke kontakt med laptop nr 2


Anbefalte innlegg

Uff, nå gir jeg snart opp. Har LInksys acesspunkt ved den stasjonære, har pc-kort i laptop nr 1 og det var ingen problem med å få nr 1 til å fungere. Nå sitter jeg her med laptop nr 2 og får søren meg ikke forbindelse. Acesspunktet og begge pc-kortene er begge Wireless-G, så der skulle alt være i orden. Eneste forskjellen er at acesspunktet og det ene pc-ækortet er med GRX. Det er ikke det til laptop 2. ISSD er den samme, passphrase er den samme og nettverksnøkkelen er det samme. Hva gjør jeg feil? Noen som har en forklaring/løsning, please?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Uff, nå gir jeg snart opp. Har LInksys acesspunkt ved den stasjonære, har pc-kort i laptop nr 1 og det var ingen problem med å få nr 1 til å fungere. Nå sitter jeg her med laptop nr 2 og får søren meg ikke forbindelse. Acesspunktet og begge pc-kortene er begge Wireless-G, så der skulle alt være i orden. Eneste forskjellen er at acesspunktet og det ene pc-ækortet er med GRX. Det er ikke det til laptop 2. ISSD er den samme, passphrase er den samme og nettverksnøkkelen er det samme. Hva gjør jeg feil? Noen som har en forklaring/løsning, please?

5872683[/snapback]

 

Dette kan vel kalles å flytte innlegget opp et hakk, men det er veldig frustrerende at ingen tar seg tid til å svare. Jeg er sikker på at det er mange kompetente folk her inne som kan mer enn meg.

 

Spør derfor igjen:

 

Et acesspunkt (LInksys router) og to laptoper. Kun en får signal og kontakt med internett, mens den andre ikke får tilgang til internett. Begge laptopene har nå samme kort, Linksys med GRX.

 

Kan noen hjelpe?

Lenke til kommentar

Kanskje om du gir litt mer detaljert beskrivelse at noen kan hjelpe. Jeg er ikke en ekspert.

 

Du skriver at Lap1 får tilgang til router og videre mot internett.

Du skriver at Lap2 får tilgang til router men ikke videre mot internett?

 

Er det noe konfigurasjon på router/access som filtrerer på MAC adresser slik at en maskin ikke får tilgang. Har du byttet kortene i maskinene slik at lap1 får lap2s kort og motsatt?

 

Har du prøvd å slå av ALT av sikkerhet. Dvs alt åpent? Fungerer det da?

 

Kan det være noe drivertull? (gammel windows installasjon og mye dritt i systemet?)

Lenke til kommentar
Kanskje om du gir litt mer detaljert beskrivelse at noen kan hjelpe. Jeg er ikke en ekspert.

 

Du skriver at Lap1 får tilgang til router og videre mot internett.

Du skriver at Lap2 får tilgang til router men ikke videre mot internett?

 

Er det noe konfigurasjon på router/access som filtrerer på MAC adresser slik at en maskin ikke får tilgang. Har du byttet kortene i maskinene slik at lap1 får lap2s kort og motsatt?

 

Har du prøvd å slå av ALT av sikkerhet. Dvs alt åpent? Fungerer det da?

 

Kan det være noe drivertull? (gammel windows installasjon og mye dritt i systemet?)

5882471[/snapback]

 

Alt er gjort om på nytt. Dvs nyinstallasjon på den stasjonære, der er alt ok. Samme passord og nøkkel etc er brukt på begge laptopene. Men har nå prøvd kortet som står i laptop 1 på begge laptopene, og begge virker med det ene kortet. Det kortet som står i laptop2 (og som ikke fikk kontakt) virker ikke på noen av laptopene. Kan det tyde på at kortet har en feil? Har nettopp kjøpt det, faktisk.

Lenke til kommentar

Det kan jo tenkes. Ihvertfall om kortene er identiske. Om de er det så vil jeg tro den er defekt.

 

Ellers kan det rett og slett være noe med feile drivere til kortet. Jeg ville ringt forhandlern og spurt.

 

Er ikke å kjent med PCMCIA portene på laptopper, men dersom laptoppene er gamle så kan det jo tenkes at de er for gamle til å støtte det nyeste kortet ditt (så fremt det ikke var identisk med det andre kortet). Husker jeg var så vidt borti noe 16bit vs 32bit PCMCIA støtte for en gammel Laptop jeg hadde. Kjøpte trådløs kort og hadde flaks at PCMCIA greiene i laptoppen var akkurat i rett generasjon (32bit) slik at den kunne brukes.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...