Gå til innhold

Extender i Norge, hvilke finnes?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, noen som vet hvilke extendere til WMC som fungerer i Norge?

 

Fungerer Linksys eller HP sin i Norge?

 

:hmm:

5866120[/snapback]

 

XBox 360 fungerer i hvertfall.

5866300[/snapback]

 

Ja, men den er ikke særlig stillegående, noe som er poenget med en extender.

Så sannsynligvis finnes det ikke "gode" extendere som er stillegående og ser ut til å passe inn sammen med resten av utstyret.

Lenke til kommentar
Ingen som vet om det finnes extendere til bruk i europa eller norge?

5876803[/snapback]

Tror ikke det finnes flere extendere enn: HP, Linksys, XBox og Xbox 360.

HP og Linksys er visstnok mer eller mindre samme boks, og begge gir visstnok bare et NTSC signal (480i). Det kan kanskje fungere litt avhengig av TV'en din, men såvidt jeg vet får du vel ikke kjøpt disse i europa en gang, så......

 

Foreløpig ville jeg enten ha ventet og sett om det var noen som kunne tenke seg å lansere noe for europa, eller eventuelt sett på alternativer for å få en XBox 360 akseptabelt stille.

Bortsett fra støyen så funker den jo bra.

 

F.eks. vil en XBox 360 i et godt ventilert skap bråke mindre.

Se f.eks. her for et eksempel.

Lenke til kommentar

Det var vel det jeg tenkte, eller mistenkte. Jeg kunne ikke finne en som ble solgt i Europa bortsett fra at HP'en ble solgt i England.

Den klare fordelen med en extender som hp sin er jo at de er små og komplett støyfri og at man kan ha flere i huset, feks en i stua og en på soverom og kjøkken...

Jeg skal sende en forespørsel til Linksys og HP om det vil komme extendere for Norge/Europa.

Lenke til kommentar
Det var vel det jeg tenkte, eller mistenkte. Jeg kunne ikke finne en som ble solgt i Europa bortsett fra at HP'en ble solgt i England.

Den klare fordelen med en extender som hp sin er jo at de er små og komplett støyfri og at man kan ha flere i huset, feks en i stua og en på soverom og kjøkken...

Jeg skal sende en forespørsel til Linksys og HP om det vil komme extendere for Norge/Europa.

5881474[/snapback]

 

Kan du ikke ha en 360 i stua, soverommet og på kjøkkenet da?

 

Mener du at en ikke kan koble flere 360'er mot en MCE PC?

 

Er du eventuelt helt sikker på det?

Lenke til kommentar
Hvordan er grensesnittet på Xboks 360...? Har den samme menyer som MCE?

5905420[/snapback]

ja, samme menyer, ser helt likt ut.

Faktisk så ER det de samme, brukergrensesnittet fra MCE PC'en overføres med windows XP remote desktop. (bare brukergrensesnittet, ikke audio/video).

Lenke til kommentar
Hvordan er grensesnittet på Xboks 360...? Har den samme menyer som MCE?

5905420[/snapback]

ja, samme menyer, ser helt likt ut.

Faktisk så ER det de samme, brukergrensesnittet fra MCE PC'en overføres med windows XP remote desktop. (bare brukergrensesnittet, ikke audio/video).

5931129[/snapback]

Har jeg forstått det rett da at en har samme bilde og funksjoner på 360 som på pcen en har installert MCE på? Kan en også gå på internett via den og bruke msn på den?

Lenke til kommentar
Hvordan er grensesnittet på Xboks 360...? Har den samme menyer som MCE?

5905420[/snapback]

ja, samme menyer, ser helt likt ut.

Faktisk så ER det de samme, brukergrensesnittet fra MCE PC'en overføres med windows XP remote desktop. (bare brukergrensesnittet, ikke audio/video).

5931129[/snapback]

Har jeg forstått det rett da at en har samme bilde og funksjoner på 360 som på pcen en har installert MCE på? Kan en også gå på internett via den og bruke msn på den?

5932654[/snapback]

 

Nei, ikke helt rett.

 

Det er bare selve MCE grensesnittet som er likt. Du kommer ikke ut på desktop'en for å si det sånn.

Du har i utgangspunktet ikke noen browser i MCE. Du får ikke tilgang til vanlige applikasjoner eller IE fra MCE grensesnittet.

 

Det finnes et program som heter MCEBrowser som lover internett i MCE, men det har jeg ikke fått til å fungere skikkelig på 360'en.

 

Har også hatt trøbbel med TV2 sin online spotlight tjeneste på 360'en.

Ser ikke ut til at TV2 sin tjeneste støtter bruk av fjernkontroll for å taste inn brukernavn og passord. Det er egentlig et krav at alle MCE applikasjoner skal gjøre det, men de har vel vært litt slepphendte med testingen akkurat der.

Den gjorde det ikke før jul i hvertfall, og jeg har ikke testet siden. Ble rimelig grinete etter å ha betalt en måneds abonnement bare for å oppdage at jeg ikke kunne bruke det på 360'en i stua (har ikke PC der).

 

MCE har en messenger chat applikasjon som vel er ment å skulle kunne brukes, har ikke prøvd den noe selv. Har ikke tastatur til 360'en og vet ikke om du kan bruke det i messenger applikasjonen (det er svært begrenset støtte for tastatur på 360'en).

Lenke til kommentar
Hvordan er grensesnittet på Xboks 360...? Har den samme menyer som MCE?

5905420[/snapback]

ja, samme menyer, ser helt likt ut.

Faktisk så ER det de samme, brukergrensesnittet fra MCE PC'en overføres med windows XP remote desktop. (bare brukergrensesnittet, ikke audio/video).

5931129[/snapback]

Har jeg forstått det rett da at en har samme bilde og funksjoner på 360 som på pcen en har installert MCE på? Kan en også gå på internett via den og bruke msn på den?

5932654[/snapback]

 

Nei, ikke helt rett.

 

Det er bare selve MCE grensesnittet som er likt. Du kommer ikke ut på desktop'en for å si det sånn.

Du har i utgangspunktet ikke noen browser i MCE. Du får ikke tilgang til vanlige applikasjoner eller IE fra MCE grensesnittet.

 

Det finnes et program som heter MCEBrowser som lover internett i MCE, men det har jeg ikke fått til å fungere skikkelig på 360'en.

 

Har også hatt trøbbel med TV2 sin online spotlight tjeneste på 360'en.

Ser ikke ut til at TV2 sin tjeneste støtter bruk av fjernkontroll for å taste inn brukernavn og passord. Det er egentlig et krav at alle MCE applikasjoner skal gjøre det, men de har vel vært litt slepphendte med testingen akkurat der.

Den gjorde det ikke før jul i hvertfall, og jeg har ikke testet siden. Ble rimelig grinete etter å ha betalt en måneds abonnement bare for å oppdage at jeg ikke kunne bruke det på 360'en i stua (har ikke PC der).

 

MCE har en messenger chat applikasjon som vel er ment å skulle kunne brukes, har ikke prøvd den noe selv. Har ikke tastatur til 360'en og vet ikke om du kan bruke det i messenger applikasjonen (det er svært begrenset støtte for tastatur på 360'en).

5937945[/snapback]

Takker for utfyllende svar OlavHW.

Siden du har litt peiling på dette, så slenger jeg inn min problemstilling her.

Jeg har en stasjonær pc på mitt loft, denne har jeg planer om å installere MCE på. Kunne da tenkt meg å fått "fordelt" programmet ned til stuen og soverommet. Trenger da en extender om jeg har forstått d riktig? Har sett på HP sin som ikke er å få tak i i norge. Vett jeg kan bruke xboksen men denne lager støy og har ikke alle funksjonene som jeg er ute etter. Kunne tenkt meg å komt meg på internett fra stuen og brukt msn der.

Jeg har og planer om å få signalene ned til soverommet. Der jeg tenkte å felle inn en flatsjerm i veggen. Hadde håpet å fått til to extendere som jeg kunne brukt på stue og soverom uten å måtte kjøpe to pcer på disse plassene.

Lenke til kommentar
Hvordan er grensesnittet på Xboks 360...? Har den samme menyer som MCE?

5905420[/snapback]

ja, samme menyer, ser helt likt ut.

Faktisk så ER det de samme, brukergrensesnittet fra MCE PC'en overføres med windows XP remote desktop. (bare brukergrensesnittet, ikke audio/video).

5931129[/snapback]

Har jeg forstått det rett da at en har samme bilde og funksjoner på 360 som på pcen en har installert MCE på? Kan en også gå på internett via den og bruke msn på den?

5932654[/snapback]

 

Nei, ikke helt rett.

 

Det er bare selve MCE grensesnittet som er likt. Du kommer ikke ut på desktop'en for å si det sånn.

Du har i utgangspunktet ikke noen browser i MCE. Du får ikke tilgang til vanlige applikasjoner eller IE fra MCE grensesnittet.

 

Det finnes et program som heter MCEBrowser som lover internett i MCE, men det har jeg ikke fått til å fungere skikkelig på 360'en.

 

Har også hatt trøbbel med TV2 sin online spotlight tjeneste på 360'en.

Ser ikke ut til at TV2 sin tjeneste støtter bruk av fjernkontroll for å taste inn brukernavn og passord. Det er egentlig et krav at alle MCE applikasjoner skal gjøre det, men de har vel vært litt slepphendte med testingen akkurat der.

Den gjorde det ikke før jul i hvertfall, og jeg har ikke testet siden. Ble rimelig grinete etter å ha betalt en måneds abonnement bare for å oppdage at jeg ikke kunne bruke det på 360'en i stua (har ikke PC der).

 

MCE har en messenger chat applikasjon som vel er ment å skulle kunne brukes, har ikke prøvd den noe selv. Har ikke tastatur til 360'en og vet ikke om du kan bruke det i messenger applikasjonen (det er svært begrenset støtte for tastatur på 360'en).

5937945[/snapback]

Takker for utfyllende svar OlavHW.

Siden du har litt peiling på dette, så slenger jeg inn min problemstilling her.

Jeg har en stasjonær pc på mitt loft, denne har jeg planer om å installere MCE på. Kunne da tenkt meg å fått "fordelt" programmet ned til stuen og soverommet. Trenger da en extender om jeg har forstått d riktig? Har sett på HP sin som ikke er å få tak i i norge. Vett jeg kan bruke xboksen men denne lager støy og har ikke alle funksjonene som jeg er ute etter. Kunne tenkt meg å komt meg på internett fra stuen og brukt msn der.

Jeg har og planer om å få signalene ned til soverommet. Der jeg tenkte å felle inn en flatsjerm i veggen. Hadde håpet å fått til to extendere som jeg kunne brukt på stue og soverom uten å måtte kjøpe to pcer på disse plassene.

5939499[/snapback]

 

Extender er ihvertfall ikke en god løsning om du vil kjøre en internet browser.

Som nevnt er det mulig at denne MCEBrowseren kan virke, men...

MSN skal som nevnt være der.

 

Som du ser lengre oppe i tråden så er det svært begrenset hva som finnes av extendere, og de har alle såvidt jeg vet de samme begrensningene når det gjelder internet.

 

Virker som det bare er Linksys og HP som har rene extendere. Og disse virker til å bare være laget for det amerikanske markedet. Knapt mulig å kjøpe i europa, ser ut til å bare ha NTSC og sannsynligvis også 110 volt strømadapter.

 

Skal du "fordele" tv-bildet og bare ønsker en sentral tuner (PC'en på loftet), så tror jeg ikke du kommer unna PC'er rundt omkring.

Om du skal ha PC'er rundt omkring som skal koble opp mot en sentral server så kan du ikke bruke MCE.

MythTV for Linux skal visstnok ha denne funksjonen.

Men personlig så ville jeg da heller ha droppet internet på TV'en inntil videre og eventuelt sett på hvordan en kan få 360'en til å bli litt mer stille.

Lenke til kommentar
Har også hatt trøbbel med TV2 sin online spotlight tjeneste på 360'en.

Ser ikke ut til at TV2 sin tjeneste støtter bruk av fjernkontroll for å taste inn brukernavn og passord. Det er egentlig et krav at alle MCE applikasjoner skal gjøre det, men de har vel vært litt slepphendte med testingen akkurat der.

Den gjorde det ikke før jul i hvertfall, og jeg har ikke testet siden. Ble rimelig grinete etter å ha betalt en måneds abonnement bare for å oppdage at jeg ikke kunne bruke det på 360'en i stua (har ikke PC der).

Hei.

 

Xbox 360 har et skjermtastatur som gjør at du kan taste inn passord og brukernavn på TV 2 web-TV. Når du får opp skjemaet for innlogging, trykk DVD Menu på fjernkontrollen, eller Y på kontrolleren.

 

Grunnen til at vi ikke har fått på plass bokstavtasting med talltastene, er at Microsofts ferdige opplegg for dette ikke fungerer skikkelig. Blant annet mangler mulighet for passordinntasting uten at bokstaver og tall vises i klartekst. Derfor strandet dette prosjektet litt.

 

Men det er altså en løsning for å bruke TV 2 web-TV på Xbox 360.

 

Tor Erik, TV 2 web-TV

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...