Gå til innhold

Akam.no: Flere tester takk?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Først vil jeg si at jeg synes akam er en meget god kamera-side, MEN!

hvorfor er det så få kameraer som blir testet av akam? Jeg vet at testing krever tilgang på kamera, samt at det tar tid og ressurser, så det jeg egentlig lurer på er hvilke av disse tingene det lugger i?

 

Eller er akam-redaksjonen rett og slett late? :p neida..tror ikke det, men etterlyser FLERE TESTER, helst av digitale kameraer, noe som burde være hovedprioriteten på et nettsted som heter aKAM.

 

Casio Z850, nikon coolpix s5 & s6, fujifilm f11 og v10 +++. Interessante kameraer som er ute på markedet NÅ, og dermed aktuelle NÅ, og ikke om et halvt år.

 

Var ikke meningen å være streng på noen som helst måte, bare en bitteliten oppfordring til å starte en liten midlertidig test-fabrikk for å få ut noe info om disse nye godsakene som er kommet:)

 

mvh abracadabra

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Synes Akam har gode tester, men jeg ønsker meg flere. Forøvrig synes jeg folk baserer seg for mye på testresultater ala TV2 hjelper deg når de skal handle. Hele sannheten om testen kommer aldri frem.

5864285[/snapback]

Jeg synes det er nyttig med slike tester jeg. Men det er jo helt feil å basere kjøpsbeslutningen på slike tester. Det er jo slett ikke sikkert at fagjournalistens vurdering er basert på kriterier som passer deg.

 

Det med hvilke produkter som blir testet er avhengig av tiden til rådighet og kommunikasjonen med importørene. For økonomien i akam og andre medier er ikke så god at man kan kjøpe produkter for å teste dem. Man er avhengig av å få låne.

 

Det slike tester er nyttige til er å identifisere aktuelle produkter. Det bidrar til en siling i produktjungelen. Jeg kjøpte nylig Nikon D50, og det ble trigget av TV2-testen, men jeg ville aldri ha kjøpt kameraet uten å ha sjekket at det faktisk oppfylte mine kriterier først. Det en slik "best i test" kan gjøre er å trigge at produktet blir brukt som lokkeprodukt og at man får en liten priskrig på produktet i en periode.

 

Jeg vil også nevne at selv om D50 ble "best i test" på TV2, så er jeg svært godt fornøyd med kameraet. Så selv om TV2 er overfladiske i sin presentasjon, så kan det jo hende resultatet som presenteres av og til er riktig likevel... ;)

Endret av Sarge
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...