Gå til innhold

Videokamera i bursdagsgave!


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Pappa fyller år om 4 dager, og vi har vært litt rundt og sett etter forskjellige ting han kunne ha blitt glad for.. Etter litt om og men har vi funnet ut at et digitalt videokamera er tingen!

 

Vi er ingen videofantaster, men at vi kan redigere den via pcen er et minstekrav. Ellers har vi hørt at en optisk bildestabilisator er tingen, men den er visst bare på dyrere kameraer enn det vi ser på..

 

Har sett litt på følgende modeller:

Canon MV900

Panasonic NV-GS17E-S

 

 

Det er de vi har sett på til nå iallefall.. Det som egentlig er problemet er at vi ikke har peiling i det hele tatt! Hvor vi skal kjøpe, Hva vi skal se etter, Stabilisator meg her og der osv osv..

 

I og med at han har bursdag om 4 dager, begynner det å haste litt..

Er åpen for å bestille fra nettet, eller i butikk ( Bor i Oslo-området) :)

 

Veldig takknemlige for alle svar vi får. (gjerne med en anbefaling på et videokamera :blush: )

Ser i butikkene her nå at de har to kameraer til sånn 2500-3000, og resten fra 5500 og oppover. Da begynner vi å tenke at de billige er bare noe dritt? Som sagt er vi ikke så veldig avanserte, trenger bare kvalitet og at det funker å filme inne som ute.

 

Vi er ikke sånn kjemperike, så

maks pris er 3500 :(

 

Håper på tilbakemeldinger da :)

 

 

EDIT: Hvis vi trenger et firewire kort, så er ikke det noe problem å kjøpe :thumbup:

Endret av Maniac0
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Raskt svar! :love:

 

 

Så på de linkene du ga meg, og det var særlig Sony HC24 som appellerte til meg..

 

Du vil si at billedkvaliteten vil bli ganske bra? Eller vil det bli mye korn på bildet når det vises på en vanlig tv?

 

Lurer også litt på det med billedstabilisatoren. Digital betyr at den beskjærer og roterer i forhold til horisontale linjer den finner i bildet? Hvor effektivt er i så fall det? Vil det bli veldig mye husketur når du filmer til vanlig, eller går det greit?

 

Takk igjen for hurtig og utfyllende svar!

 

 

EDIT: Litt skriveleifer og annet snadder.

Endret av Maniac0
Lenke til kommentar

Har kun sett opptak på pc-skjerm, men det var absolutt langt over gjennomsnittet av kameraer jeg har testet (hvis jeg sammenlikner med kameraer under 4.500-5.000 kr.).

 

Bildestabilisatoren er jeg ikke så sikker på... men absolutt et godt kjøp. :)

Dette kan du vel også få til ca. 3.500 kr. i butikkene.

Lenke til kommentar

Okey..

 

Sånn som det ser ut nå, så skulle vi få en mail fra noen vi kjenner som kjøpte et kamera de var skikkelig fornøyd med, så skal vi sammenligne funksjoner...

 

Men, jeg tror vi går for enten Panasonicen G17, eller Sonyen...

Så tusen takk begge to!

Kommer med en oppdatering i løpet av i morgen jeg :)

 

God natt! :thumbup:

 

 

datating: Du har ikke tilfeldigvis en link til et slikt klipp? Det hadde vært konge. :)

 

 

incanus: Har en 4 pins firewire kontakt her på bærbaren, så da kjøper jeg en slik kabel du referrerte til i tråden du nevnte:) Takk for tipset! Hadde nok kjørt usb hvis det ikke var for deg ;)

Endret av Maniac0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...