Gå til innhold

Grafikkproblemer i FarCry.


Anbefalte innlegg

Jeg snublet over FarCry i den lokale spillbutikken her om dagen til den nette sum av kr 100, og tenkte jeg måtte slå til på et slikt tilbud. Da jeg installerte og testet spillet nå i kveld ble dog gleden noe dempet. Det viser seg at det er noe alvorlig galt med grafikken i spillet. Flere av texturene er helt matte, og noen steder mangler det til og med texturer (der det ikke er texturer ser man bare en helt sort overflate). Jeg kjører maks texture detalj, men har prøvd å stille ned bare for å se om det er PCen min som ikke klarer det. Grafikken ellers virker også noe ... rar. Vanskelig å sette fingeren på nøyaktig hva det er, men det er noe mer som ikke er som det skal. Lurer på om ikke lyssettingen er noe føkka.

 

Jeg tok en litt grundigere titt på instillingene nå for litt siden, og da merket jeg meg at "Renderer" står stilt til Direct3D9. Burde jeg ikke ha OpenGL her? Merkelig nok kan jeg ikke stille på dette. Skjermkortet jeg har er XFX GeForce 6600GT (AGP versjonen). Jeg kjører også den nyeste offisielle nvidia driveren. Ellers kan jeg nevne at jeg har AMD Athlon 64 3000+ prosessor og 1GB Apacer PC3200 ram. Dette skulle da holde lenge til å kjøre FarCry ganske så problemfritt...

 

Så, er det noen som har noen anelse om hva som kan være galt? Kanskje noen har vært ute for samme problemet selv? Alle tips mottas med takk. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Normalt vil det ikkje vere noko problem å spele Far Cry upatcha, men for nyare nvidia skjermkort må du patche før du kan spele Far Cry.

 

Det er uansett ein fordel å patche alle spela du instalerer. Då dette kan gi ein betre spelopplevelse.

 

Men lykke til med Far Cry. Du vil ha mange timar med moro foran deg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...