Gå til innhold

Gå fra modchip til softmoddet xbox


tp88

Anbefalte innlegg

Har store problemer med modchipen på min xbox (duox2 lite), den fungerer bare nå og da uten at jeg vet hvorfor. Har derfor lyst til å fjerne modchipen og softmodde den istedenfor slik at jeg slipper alt dette tullet med modchipen. Har installert slayer's på xboxen, og har original harddisk, men siden xboxen kun starter opp hver 20 gang eller noe sånt (fatter ikke hvorfor) med chipen aktivert må det være en mulighet til å plante en bios i xboxen som kommer til å fungere når jeg fjerner chipen?

 

Veldig tungvint med disse softmoddeguidene som er ute på internett der man må skaffe minnekort og noen spesielle spill. Dessuten finner jeg ingen guider for de som vil gå fra modchip til softmod. Noen som kan hjelpe meg med dette her?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har store problemer med modchipen på min xbox (duox2 lite), den fungerer bare nå og da uten at jeg vet hvorfor. Har derfor lyst til å fjerne modchipen og softmodde den istedenfor slik at jeg slipper alt dette tullet med modchipen. Har installert slayer's på xboxen, og har original harddisk, men siden xboxen kun starter opp hver 20 gang eller noe sånt (fatter ikke hvorfor) med chipen aktivert må det være en mulighet til å plante en bios i xboxen som kommer til å fungere når jeg fjerner chipen?

 

Veldig tungvint med disse softmoddeguidene som er ute på internett der man må skaffe minnekort og noen spesielle spill. Dessuten finner jeg ingen guider for de som vil gå fra modchip til softmod. Noen som kan hjelpe meg med dette her?

5857452[/snapback]

 

Høres ut som en dårlig installasjon eller at noe har løsnet i posten hvis xboxen ble sendt til deg ferdig moddet.

 

Er mest trolig en dårlig connection der inne som gjør at den funker "av og til".

 

Installerte du selv eller?

Lenke til kommentar

Installerte den selv ja, har gått over loddingene flerfoldige ganger, finner ingen ting. Skal prøve enda en gang før jeg gir den opp.

 

Xboxen fungerer kjempefint som normal, men med en gang jeg aktiverer chipen låser den seg under loading skjermen med evo x logoen i hjørnet. I noen tilfeller får jeg til å starte den opp med å trykke eject knappen med det samme jeg hører harddisken er på et visst punkt i loadingen, da kommer den blå xbox skjermen opp og jeg kan bruke den som normalt med chip. Men i mange tilfeller hører jeg bare harddisken, og lyden loader, men ikke noe videosignal på tvn.

 

Får som regel til å starte den på første forsøk hvis den har stått en god stund, men går også iblant hvis jeg prøver mange ganger på rad.

 

Noen som fremdeles kan hjelpe meg med å få den "chippet" uten chip?

Lenke til kommentar

Jeg er fullt klar over at man ikke kan bruke live i noen tilfeller, men dette har ikke noe å si for meg uansett siden jeg ikke kommer til å bruke det. Hjelper jo ikke meg at det er bedre å ha chip enn softmod når chipen ikke fungerer skikkelig.

Lenke til kommentar
Får likevel ingenting til å stemme, hvorfor den fungerer iblant? Og hvorfor jeg må bruke eject knappen under oppstart med chip aktivert for å få start på den. Mange ubesvarte spørsmål her  :ermm:

5868674[/snapback]

 

Fordi noe er riv ruskene galt.

 

BT linja på chippen styrer det med EJECT knappen og power knappen.

Når du trykker EJECT så skal i teorien chippen være avslått, når den da er påslått ved bruk av eject sier det seg selv at noe er feil.

 

Hvor har du lodda BT ? Rett bak powerknappen?

 

Fjern DO punktet fra CHIPPEN og lodde den til GROUND.

da blir chippen automatisk slått på hver gang du starter xbox uansett hvilken knapp du trykker.

 

Du kan også fjerne BT hvis du "grounder" DO (tror jeg da).. Altså fjern DO fra xbox lite 2 chippen og legg ledningen på skruehullet ved siden av og skru i en skrue slik at det blir kontakt til ground.

Endret av EssspeN
Lenke til kommentar

Vet ikke om du skjønte meg helt; men når jeg vil (prøve) å starte opp xboxen med chip aktivert, så må jeg først trykke på power knappen, så må jeg trykke på ejectknappen når jeg hører den begynner å loade. Da kan det hende den vil starte opp. Trykker jeg kun på powerknappen så får jeg enten svart skjerm, eller så kommer den til loadinga også fryser den midt inni der.

 

BT på chip er loddet til BT punktet bak eject knappen (øverst til venstre). D0 er loddet til D0 punktet på undersiden av hovedkortet. Har prøvd å loddet BT punkt på chip med en utav de andre pinnene på chipen (husker ikke helt hvilken), men da skulle iallefall chipen bestandig være aktivert, men dette hjalp ikke på problemet.

 

Sikker på at jeg ikke kuker til noe (mer :!: ) hvis jeg lodder D0 fra chip til GROUND på hovedkortet?

Endret av Bacon_Boy
Lenke til kommentar
hvis chippen ikke vil starte når du trykker på power, da er noe definnitivt galt

5877548[/snapback]

 

Takk for svaret, selvfølgelig vet jeg at noe er galt, er ikke dum heller. Chipen BLIR aktivert når jeg trykket power knappen, men det er ikke bestandig den vil starte opp, og må bestandig hjelpe til med eject knappen under loading av en merkelig grunn. Fortell meg heller noe jeg ikke vet... :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...