Gå til innhold

Xp uten cd key?


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg har klart å ødelegge xp cden min. Den er gyldig og jeg har cd key til den. Men så lurte jeg på om det gikk ann å bare kjøpe innstalasjons cden for XP. Altså bare kjøpe cden uten cd key og så innstalere og bruke min gamle key. Går dette?, mener jeg har lest om det her et sted på forumet at jeg kjøpte det.

 

Takker for svar. MvH Simon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er vel egentlig akkurat det samme hvor du får selve installasjonsplata fra. Det er lisensnummeret (som du fortsatt har) som koster penger.

 

Trenger ikke være verre enn at en kompis brenner deg ei plate, eller at du laster ned selv fra hvor enn du måtte ønske. :)

Lenke til kommentar

det er jeg klar over. Er det jeg har gjort. Men det er no dritt for plutselig er ikke de hjemme når du skal ha den osv.. Men hvis jeg ringer microsoft, er det sånn at man fortsatt må garantien eller no? for jeg kjøpte XP en god stund service pack 2 kom. Tror dere jeg fortsatt får cd? Og er det gratis? eller må jeg betale noe?

Lenke til kommentar

Koster så vidt jeg vet et par-tre hundre kroner å få ny fra Microsoft, men å lage en fullt oppdatert selv med verktøyene Tordenflesk nevner er fullstendig gratis. Minuset er at den ikke ser like lovlig ut som en original-CD ville gjort.

Endret av johnj
Lenke til kommentar

Hvis du ringer til Microsoft og spør, så får du det helt riktige svar. Vi andre kunne også tenke oss og vite dette.

 

Av hvad jeg har hørt og lest, skulle man sende den ødelagte cd til Microsoft, og i løpet av noen uker få en ny CD. Om de tar seg betalt for frakt eller noe, er jeg usikker på.

 

Jeg har ikke selv hatt bruk for det, da jeg altid laver en kopi av orginalen som det første, og innstallerer fra den.

Det gjør jeg faktisk med alle de orginale cd-programmer-software som jeg kjøper, og som jeg får lov til å kopiere.

 

Det man skal være oppmerksom på når man gjør dette, er at originalen skal forefinnes, da det er "beviset" på at det du har er lovlig.

 

Derfor kan du altså godt lave en kopi av "naboens" Windows og bruke den, men behold din egen CD, selv om den ikke virker eller er ødelagt.

 

Hilsen tukols

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...