Gå til innhold

n00b annonser fra elkjøp og andre steder.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

dette gjelder forsåvit ganske mange andre tema og da, selgere gjør jo nesten allt for å selge ting..

En stakkrs kompis av meg som ikke har litt peil på sykkel endre jo opp med å kjøpe sykkel til 5lakser fordi selgeren sa at det var de beste gira han hadde i butikken, her snakker vi deore gir :dontgetit:

Dere har sikkert som jeg fått elkjøp blader der de viser hva man kan kjøpe ab hardware, software og mobiler. Men det er en ting jeg irriterer meg over: informasjonen til varene.

F.eks: "Rask DVD-brenner som takler alle format inkluderrt Dual Player. Frondeksel i sort og hvit samt Nero 6 medfølger.", ok, grei informasjon. Men det står ikke hvor rask den er; bare at den er rask :realmad: !!

Så har vi en harddisk:"Ekstern harddisk fra Packard Bell med hele 160 gb lagringskapasitet. Perfekt til backup eller lagring av bilder, video, musikk osv. Enkel tilkobling via USB.", ja, nesten alle hardisker bra til å lagre video, sanger, osv., men fordi denne er ekstern så er dette enklere. Bra :thumbup:, men de har glemt noe: "Hvor mye RPM har den?!?!?!"

Ja, dette irriterer meg litt at de har n00ber til å ta denne jobben, men det værste er informasjonen på dataene:

"<Et råskin av eb stasjonær PC fra HP med Intel Pentium 6 640 prossesor, 2048 MB arbeidsminne, 300 gb lagringskapasitet og Ati Radeon X600 skjermkort med 256 MB minne og TV utgang." Ja, men hvor kraftig er CPU'en i ghz?!??!?!!?!?!?!??!?!?!?!!?!?!?!?!?!??!??!?!?! Arghhhhh :realmad:

Det er også andre annonnser der det bare stårat det er et Ati radeon skjermkort, men ikke hvilken type, arghhhh.

Blir litt irritert, blir du??

5854341[/snapback]

95% av befolkningen fatter ikke slik nerdespråk som "cpu" og "rpm". Nerder er ikke elkjøps målgruppe. De vet jo bedre enn å handle ting på elkjøp.

Er vel også litt av "planen" at man ikke skal få vite alt i annonsen. Derfor tar man gjerne en tur innom, snakker med en selger og vips: salg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...