Gå til innhold

Skulle formatere, alt gikk galt. Få tilbake data?

Mr.SS

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Skulle formatere pcen til søsteren min. Da jeg kom inn i den første blå skjermen som møter deg, etter du har bootet opp fra Windows cden, så valgte jeg feil partisjon å slette (C: istedet for D:). Dermed slettet jeg alt av skolemateriell, bilder (dette som hun tok tyngst) o.l.

Det har seg slik at jeg alltid deler opp disker i to partisjoner, en for windows(D:) og en for data(C:). Så jeg skulle egentlig bare slette partisjon D: som Windwos lå på, men ved ett uhell så ble altså hele partisjon C: slettet. Etter det formaterte jeg C: disken.

I dette øyeblikk legger jeg inn Windows på nytt på D: disken, men er det noen mulighet for å få tilbake dataena som en gang var på disk C: ? Det må vel bli en form for software løsning inne i windows.

Takker for hjelp!

Mvh,

Sigurd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det finnes en del programmer som kan gjøre dette. Dersom du ikke har så mye peiling selv, anbefaler jeg deg å gå til din lokale PC-forretning og spør om de har kvalifiserte fagfolk på dette området. Burde ikke koste all verdens med penger.

Skrevet

Ja ,det er ingen grunn å bekymre deg for de dataen du har tapt, når først det ble slik.

Det vil koste litt å få dem bak men sånn er det og du er ikke, verken den første eller dne siste.

Linken du har fått ovenfør er sikkert bra , og her er en til som du kan bruke. Her du må bruke Complete format recover. Da får du folder struktur og alt som er der + at kankje du får data fra den forrige formatering agså.

Du trenger selfølgelig en disk for å lagre de data du skal recover og du installerer programmet på en annen disk enn den du skal recover.

Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...