Idioteque Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Her er en mod som gjør at teksturene på lang avstand ser mye mindre "grøtete" ut, samtidig som det ikke har noen innvirkning på FPS. (Såvidt jeg har merka) http://www.tessource.net/files/file.php?id=2182 NB: Ikke jeg som har laga den om det skulle bli noe forvirring.
Hr. Jenssen Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Med andre ord gjør denne modden til at landskapet langt borte blir mye mer naturlig, slik vi ser det i andre spill? I såfall, nydelig! Skal installere den med en gang. Takker så mye!
Idioteque Skrevet 1. april 2006 Forfatter Skrevet 1. april 2006 Med andre ord gjør denne modden til at landskapet langt borte blir mye mer naturlig, slik vi ser det i andre spill? I såfall, nydelig! Skal installere den med en gang. Takker så mye! 5851860[/snapback] Jepp. Man vil fortsatt se linja mellom kvalitetsteksturene og LOD-teksturene, men sistnevne ser mye bedre ut.
Hr. Jenssen Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 (endret) Ja, den er visst død. Jeg kom inn på den først, men da jeg trykket på "download" kom jeg ikke inn. Slo av nettsiden og prøvde på nytt. Da kom jeg ikke inn i det hele tatt. Jaja, bare å vente bittelitt. EDIT: Back up nå. DOH! Må registrere meg! Endret 1. april 2006 av Hr. Jenssen
Imsvale Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Herfra, side 2. Kjekk guide for å tweake INI-fila. No Soup for you!The low-resolution distant landmass textures have been called 'soup' on the official forums. Fix it like so: uGridsToLoad = 9 (default 5) uExterior Cell Buffer=100 (default 36) Stuff to note: Grids must be an odd number. It can be higher, 11+ for e.g., but this starts to cause odd effects like water disappearing and hovering mountains. Fun. The Cell Buffer will raise to match, as grids influences the minimum number of cells loaded. Loading times increase, but it's well worth it. There are a few side effects to the grids tweak: firstly, water reflections sometimes go astray where landmass meets water, but it's not too common and easily ignored. Secondly, and more importantly, more memory is needed for the cells and (in our testing) caused weird things like missing textures.
Hr. Jenssen Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Hmm, går det an å prøve ut begge måtene? Vil det bli enda bedre, eller ingen effekt (eller kanskje en error)?
Idioteque Skrevet 1. april 2006 Forfatter Skrevet 1. april 2006 Hmm, går det an å prøve ut begge måtene?Vil det bli enda bedre, eller ingen effekt (eller kanskje en error)? 5852017[/snapback] Det vil bli enda bedre. Ini-tweaken gir bedre teksturer innenfor en firkant, men det vil fortsatt være elendige utenfor den. Moden jeg linket til gir bedre teksturer utenfor denne firkanten.
Hr. Jenssen Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 (endret) Hmm, nå har jeg lastet ned fila gang på gang, men får den samme CRC-error'en hver gang. Filen jeg ikke får ut, er "60.-64.-32.32.dds". Kan noen laste den opp her? Filen tar 2MB, men det er jo bare å slette den like etter at jeg har lastet den ned. Endret 1. april 2006 av Hr. Jenssen
Kris R Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Hmm, går det an å prøve ut begge måtene?Vil det bli enda bedre, eller ingen effekt (eller kanskje en error)? 5852017[/snapback] Det vil bli enda bedre. Ini-tweaken gir bedre teksturer innenfor en firkant, men det vil fortsatt være elendige utenfor den. Moden jeg linket til gir bedre teksturer utenfor denne firkanten. 5852023[/snapback] Er du sikker på dette? Jeg bruker .ini-tweaken og det ser bedre ut enn på eksempelbildene for modden.
Idioteque Skrevet 1. april 2006 Forfatter Skrevet 1. april 2006 Hmm, går det an å prøve ut begge måtene?Vil det bli enda bedre, eller ingen effekt (eller kanskje en error)? 5852017[/snapback] Det vil bli enda bedre. Ini-tweaken gir bedre teksturer innenfor en firkant, men det vil fortsatt være elendige utenfor den. Moden jeg linket til gir bedre teksturer utenfor denne firkanten. 5852023[/snapback] Er du sikker på dette? Jeg bruker .ini-tweaken og det ser bedre ut enn på eksempelbildene for modden. 5852293[/snapback] Ini-tweaken øker vel bare størrelsen på den firkanten av høgdetaljsteksturer? Denne moden øker oppløsninga på teksturene utenfor denne firkanten, derfor vil det se bedre ut uansett.
Imsvale Skrevet 1. april 2006 Skrevet 1. april 2006 Hmm, går det an å prøve ut begge måtene?Vil det bli enda bedre, eller ingen effekt (eller kanskje en error)? 5852017[/snapback] Det vil bli enda bedre. Ini-tweaken gir bedre teksturer innenfor en firkant, men det vil fortsatt være elendige utenfor den. Moden jeg linket til gir bedre teksturer utenfor denne firkanten. 5852023[/snapback] Er du sikker på dette? Jeg bruker .ini-tweaken og det ser bedre ut enn på eksempelbildene for modden. 5852293[/snapback] Ini-tweaken øker vel bare størrelsen på den firkanten av høgdetaljsteksturer? Denne moden øker oppløsninga på teksturene utenfor denne firkanten, derfor vil det se bedre ut uansett. 5852338[/snapback] Korrekt. Hvis man kunne få enda bedre teksturer på utsiden i tillegg er jo dette desto bedre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå