Gå til innhold

Kan jeg ha to skjemkort?


csViRuS

Anbefalte innlegg

jeg har en pc som jeg har lagt inn mediasenter på..... jeg bruker et radeon 9800 kort. men dette er det jo ikke tv inn på..... men jeg har ett gammelt skjermkort med tv inn på, et pc jeg har prøv å sette begge inn men da fungerer bare 9800 kortet.... den finner det andre men jeg får hverken insstaller driver eller få det til å virke...... hva kan jeg gjøre for å få begge til å virke? eller går det ann i det hele tatt? (ps emmne ble stengt tidligere pga. tre ords regelen)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha 2 skjermkort så må det være like skjermkort, og de må være SLI kompitable.

Så desverre, men det vil ikke fungere hvis ikke du har 2 like kort.

Hovedkortet må også ha 2 av PCI-E og da må du også koble til en "bro" mellom de 2 like skjermkortene hvis du skal få til å kjøre sli.

 

Mvh

Scotty

Lenke til kommentar

Tull _Scotty_, man kan ha to ulike typer skjermkort. Kjører f.eks. et Matrox G550 PCIe sammen med et ATI x700 PCIe. Det du blander inn er å kjøre to kort som sammarbeider om å drive 1 skjerm (SLI, Crossfire).

 

Så til csViRus, det skal gå. Har prøv å kjørt et nVidia GeForce 3 AGP sammen med et ATI All-In-Wonder PCI på samme maskin uten problemer.

 

Det er litt krøkete med driverinstallering. F.eks. etter jeg installerte Matrox' driver på PCIe maskina måtte jeg reinstallere ATI driverene til X700'en.

Lenke til kommentar
Tull _Scotty_, man kan ha to ulike typer skjermkort. Kjører f.eks. et Matrox G550 PCIe sammen med et ATI x700 PCIe. Det du blander inn er å kjøre to kort som sammarbeider om å drive 1 skjerm (SLI, Crossfire).

 

Så til csViRus, det skal gå. Har prøv å kjørt et nVidia GeForce 3 AGP sammen med et ATI All-In-Wonder PCI på samme maskin uten problemer.

 

Det er litt krøkete med driverinstallering. F.eks. etter jeg installerte Matrox' driver på PCIe maskina måtte jeg reinstallere ATI driverene til X700'en.

5848353[/snapback]

 

jeg visste ikke at det gikk an å bruke begge PCIe sporene samtidig uten å bruke sli/crossfire, men uansett, så tror jeg ikke den pc'n det er snakk om her har PCIe i det hele tatt, og det er da snakk om å bruke et PCI kort i tillegg.

Lenke til kommentar

ok.

 

da kan jeg si deg det at det kan du.

jeg har desverre ingen erfaring med det, men jeg vet at det går.

 

som du kanskje har forstått, så kan du ikke få økt ytelse i spill, (faktisk får du kanskje redusert ytelse) men du skal vel ikke spille med dette oppsettet heller. :roll:

 

det er et merkelig problem du har, har du sett om du funner det andre skjermkortet under enhets behandlinga?

Lenke til kommentar

jaja finner kortet i både enhetsbehandling, everest og andre programmer men har aldri fått noe bilde på det. får heller ikke installert driverne til det da det står at ikke det finner korte :hmm: .........prøvde å ta ut agp kortet men det var fortsatt ikke noe signal fra kortet.... testa det i en litt eldre maskin og der virka det fint....... :hmm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...