Gå til innhold

høyeste dB lovlig på bil...


S-Blazer

Anbefalte innlegg

hvordan forklare dette.... Har en Honda Civic 16V 1991 modell. (Hatchback)

 

Idag kjørte jeg istykker bakre lyddemper. (de som eier eller sett en slik bil, vet at den er ganske nærme bakken om bilen er senket)

 

Vel... når den likesågodt var ØDELAGT, dvs med hull stort som en melon, tok jeg og noen venner å fjernet hele bakre del. (bestiller opp ny imorgen).

Men *kremt* lyden er ganske fet og imponerende å høre på. (er en pokkers 1.3 forgasser dette her ass...)

 

Det jeg lurer på er: hvor høy lyd kan man egentlig ha før onkel slem huker tak i meg og fillerister meg?

 

For å sammenligne...den høres ut som en Formel 1 bil når jeg akselerer.

 

Derfor...noen som vet ? (jo, vet at CO2 utslippene øker med dette, men bilen er gjerrig på utslippene har jeg skjønnt....)

 

S-Blazer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

ok, bare for å slenge meg på eksos historiene:

 

Jeg kjørte en fiat tipo 1.6 dgt cat.ie 1989 mod. fra hytta i hafjell til lillestrøm en kvald/natt _uten_ noen form for eksosanelgg, dvs grenrøret var fortsatt på plass...

 

De som har kjørt en fiat veit at disse skal ha rpm og da _bråker_ det :smile:

 

fattern fant de rustne restene av anlegget dagen etter... på hytta :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-09-26 23:27, skrev S-Blazer:

hvordan forklare dette.... Har en Honda Civic 16V 1991 modell. (Hatchback)


Idag kjørte jeg istykker bakre lyddemper. (de som eier eller sett en slik bil, vet at den er ganske nærme bakken om bilen er senket)


Vel... når den likesågodt var ØDELAGT, dvs med hull stort som en melon, tok jeg og noen venner å fjernet hele bakre del. (bestiller opp ny imorgen).

Men *kremt* lyden er ganske fet og imponerende å høre på. (er en pokkers 1.3 forgasser dette her ass...)


Det jeg lurer på er: hvor høy lyd kan man egentlig ha før onkel slem huker tak i meg og fillerister meg?


For å sammenligne...den høres ut som en Formel 1 bil når jeg akselerer.


Derfor...noen som vet ? (jo, vet at CO2 utslippene øker med dette, men bilen er gjerrig på utslippene har jeg skjønnt....)


S-Blazer


Vel, hvis du har en sen 1991 modell så kan det hende det står i vognkortet, for i 1992 ble det innført et system hvor man må ligge under den verdien som står i vognkortet.

Det er ikke slik at Politiet eller f.eks. Biltilsynet drar frem en dB-måler bestandig. Så lenge bilen bråker vesentlig mer enn den gjør orginalt så kan du få bot eller "mangel-lapp".

Lenke til kommentar

er 85dB grensa ?

 

Huff...tror jeg er oppe i underkant av 100 db eller kanskje mer...

 

Men fy som lyden er helt sexy på den bilen :smile:

PIIIpower: om du vanker på Shell på Strømmen er det den bilen som har SHADOWBLAZER logo både bak og foran. Har planer om å bestille opp en SuperSprint eksos anlegg fra http://www.gundersensportscar.com

men det er dyrt... ca 4500kr :sad:

 

S-Blazer

Lenke til kommentar

Mista hele bakerste delen av eksosanlegget mens jeg kjørte fra skolen en dag jeg!

Hele driten hang og slang under bilen og skrapa langs veien..gjett om DET var ulyd. Gammel Volvo 240.

Fikk endel stygge blikk fra forbipasserende mens jeg tusla meg hjemover ja.

Det er ikke særlig kult for folk som ikke sitter inni bilen å høre på. Blir selv drit forbanna når det kommer en bil med hull i potta dundrende forbi.

Lapp sammen eksosen din igjen du..høres kanskje jævlig kult ut å ruse motoren INNI bilen, men det er no dritt for alle andre å høre på. Ikke vær så ego.

Lenke til kommentar

Quote:


S-Blazer skrev (2002-09-27 08:47):

er 85dB grensa ?


Huff...tror jeg er oppe i underkant av 100 db eller kanskje mer...


Men fy som lyden er helt sexy på den bilen :smile:


S-Blazer


Ahahahahahahahahahahahahaha.

Rååååååååååner. Jeg hadde en lekkasje i eksosannlegget på bilen min for en stund tilbake, og det var direkte flaut å kjøre med. At du i det hele tatt vurderer å kjøre med den saken uten eksospotte kvalifiserer til fengsling for "overdreven landsbyråner-syndrom".

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...