Erling E. Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 (endret) Hei! Akkurat kjøpt ny CPU, RAM, hovedkort og skjermkort. Har satt alt sammen, vært veldig forsiktig (jeg har bygd PC før) og alt ser ut til å fungere fint. CPU-viften går, hovedkortet har strøm og så videre. Men når Windows er i ferd med å starte, får jeg bare et lite glimt av oppstartsbildet til Windows, før maskinen restarter seg igjen og begynner på nytt. Jeg kommer altså ikke inn i Windows. Jeg forsøkte også å sette Windows CD-en inn i maskinen igjen, for å reinstallere, men etter en stund sier bare installasjonsprogrammet noe slik som "Det har oppstått en feil og Windows vil slå av maskinen for å hindre at skade skjer på din datamaskin". Så jeg får altså heller ikke reinstallert Windows. BIOSen gjenkjenner både CPU-en, RAM-en, begge harddiskene og DVD-rom/brenner, og alle delene skal fungere med hverandre. Dette er delene: Pentium D 930 3.00 GHz Asus P5LD2 Deluxe, I945P, Socket-775,ATX Radeon X1900XT 512 MB PCI-E 2x Crucial DDR2 PC5300 1024MB CL5 Er det en mulighet for at maskinen ikke får nok strøm? Jeg har et slik kabinett (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314223&view=detailed), men når det gjelder strømpluggen med 20-pins, ser jeg at hovedkortet mitt kan ta en med 24. Men ifølge manualen er det helt greit å bare bruke 20-pins i den. Jeg er ikke helt sikker på hva som kan være problemet her. Noen gode råd? Endret 31. mars 2006 av Erling E.
Choica Skrevet 31. mars 2006 Skrevet 31. mars 2006 Hei! Akkurat kjøpt ny CPU, RAM, hovedkort og skjermkort. Har satt alt sammen, vært veldig forsiktig (jeg har bygd PC før) og alt ser ut til å fungere fint. CPU-viften går, hovedkortet har strøm og så videre. Men når Windows er i ferd med å starte, får jeg bare et lite glimt av oppstartsbildet til Windows, før maskinen restarter seg igjen og begynner på nytt. Jeg kommer altså ikke inn i Windows. Jeg forsøkte også å sette Windows CD-en inn i maskinen igjen, for å reinstallere, men etter en stund sier bare installasjonsprogrammet noe slik som "Det har oppstått en feil og Windows vil slå av maskinen for å hindre at skade skjer på din datamaskin". Så jeg får altså heller ikke reinstallert Windows. BIOSen gjenkjenner både CPU-en, RAM-en, begge harddiskene og DVD-rom/brenner, og alle delene skal fungere med hverandre. Dette er delene: Pentium D 930 3.00 GHz Asus P5LD2 Deluxe, I945P, Socket-775,ATX Radeon X1900XT 512 MB PCI-E 2x Crucial DDR2 PC5300 1024MB CL5 Er det en mulighet for at maskinen ikke får nok strøm? Jeg har et slik kabinett (http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=314223&view=detailed), men når det gjelder strømpluggen med 20-pins, ser jeg at hovedkortet mitt kan ta en med 24. Men ifølge manualen er det helt greit å bare bruke 20-pins i den. Jeg er ikke helt sikker på hva som kan være problemet her. Noen gode råd? 5843188[/snapback] Jeg ville ha kjøpt\fått tak en omformer fra 20 pins til 24 pins, det kan være problemet selv om det står i manualen at det skal gå. koster ikke mye uansett. bare et forslag
Gjest Slettet-QjT4b9 Skrevet 29. april 2006 Skrevet 29. april 2006 Jeg hadde et lignende problem på denne PCen: Intel Pentium4 3,0 @ 3,8GHz Kingston HyperX 1024mb PC5400 Abit AW8-MAX 955X/ICH7-chipset Sapphire X1800XL WD 250GB jeg skal prøve å recalle hva jeg gjorde, men jeg tror jeg fikk til med: Å starte pcen uten HDD, så slå av koble til, eller evnt bytte S-ATA port Eller formatere Skal se om jeg finner noe ut av det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå