Gå til innhold

Må ha ram som klarer 280-300 mhz, maks 2k


Anbefalte innlegg

Her var det mye forskjelling svar:) Det beste er jo selvsagt å ha både lav timing og høy frekvens. Timingen er avhengig av frehvensen, så 3-3-3-8 på 280MHz er mye raskere enn tilsvarende timing på 200MHz. Ytelsen øker nok mer enn 5%, men det er avhengig av oppsettet ditt og hvilket testprogram som brukes. Kjøp billig RAM hvis ikke ytelsen betyr så mye, og dyr RAM hvis du vil ha mest mulig ut av overklokket ditt. Prøv å finn reviews på RAMen, det finnes massevis av tester på nettet med overklokking og greier. Velger du PC3200 bør du ta OCZ plat.ed som har bedre timing enn gold GX.

Til oysfaerg: Interessangt, hva er typebetegnelsen på 2G settet med TCCD?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man kjører minnetestene i Sandra så får man enormt mye bedre resultater med 280mhz enn med 200mhz minne. Men i 3D Mark 2005 så får man bare noen hundre poeng mere, og det gir ett mye riktigere inntrykk av systemytelsen enn rene minnetester gjør.

 

Eg har som sagt prøvd begge deler og har funnet ut at eg mener det er bortkastede penger å kjøpe minne til 3000kr for ett 2gb sett i forhold til 1600kr for ett vanlig sett. Men det får jo være opp til hver og en å vurdere.

 

Hadde ikkje mine BallistiX-sett dødd, så hadde eg naturligvis fortsatt å bruke de, men når eg no har prøvd og sett forskjellene i praksis så gidder eg ikkje kave mere med å finne raskt minne. Eg har det OCZ PC3200 Platinum Edition 2-3-2-5 settet, og annbefaler det til alle som spør. Eg er veldig godt fornøyd med brikkene, de er dønn stabile og klokker akkurat så godt at eg kan sette prosessoren min til den hastigheten eg vil. Akkurat no kjører eg 300X9 på prosessor og DDR280-divideren på minnet som gir meg /13 i forhold til prosessor, altså 2700mhz på prosessor og 208mhz på minnet.

Lenke til kommentar
Når man kjører minnetestene i Sandra så får man enormt mye bedre resultater med 280mhz enn med 200mhz minne. Men i 3D Mark 2005 så får man bare noen hundre poeng mere, og det gir ett mye riktigere inntrykk av systemytelsen enn rene minnetester gjør.

 

Eg har som sagt prøvd begge deler og har funnet ut at eg mener det er bortkastede penger å kjøpe minne til 3000kr for ett 2gb sett i forhold til 1600kr for ett vanlig sett. Men det får jo være opp til hver og en å vurdere.

 

Hadde ikkje mine BallistiX-sett dødd, så hadde eg naturligvis fortsatt å bruke de, men når eg no har prøvd og sett forskjellene i praksis så gidder eg ikkje kave mere med å finne raskt minne. Eg har det OCZ PC3200 Platinum Edition 2-3-2-5 settet, og annbefaler det til alle som spør. Eg er veldig godt fornøyd med brikkene, de er dønn stabile og klokker akkurat så godt at eg kan sette prosessoren min til den hastigheten eg vil. Akkurat no kjører eg 300X9 på prosessor og DDR280-divideren på minnet som gir meg /13 i forhold til prosessor, altså 2700mhz på prosessor og 208mhz på minnet.

5847954[/snapback]

 

Klokker OCZ PC3200 Platinum Edition 2-3-2-5 dårlig?

Lenke til kommentar
Når man kjører minnetestene i Sandra så får man enormt mye bedre resultater med 280mhz enn med 200mhz minne. Men i 3D Mark 2005 så får man bare noen hundre poeng mere, og det gir ett mye riktigere inntrykk av systemytelsen enn rene minnetester gjør.

 

Eg har som sagt prøvd begge deler og har funnet ut at eg mener det er bortkastede penger å kjøpe minne til 3000kr for ett 2gb sett i forhold til 1600kr for ett vanlig sett. Men det får jo være opp til hver og en å vurdere.

 

Hadde ikkje mine BallistiX-sett dødd, så hadde eg naturligvis fortsatt å bruke de, men når eg no har prøvd og sett forskjellene i praksis så gidder eg ikkje kave mere med å finne raskt minne. Eg har det OCZ PC3200 Platinum Edition 2-3-2-5 settet, og annbefaler det til alle som spør. Eg er veldig godt fornøyd med brikkene, de er dønn stabile og klokker akkurat så godt at eg kan sette prosessoren min til den hastigheten eg vil. Akkurat no kjører eg 300X9 på prosessor og DDR280-divideren på minnet som gir meg /13 i forhold til prosessor, altså 2700mhz på prosessor og 208mhz på minnet.

5847954[/snapback]

 

Klokker OCZ PC3200 Platinum Edition 2-3-2-5 dårlig?

5847983[/snapback]

 

 

vel har testet brikkene sjøl med 2.2.2.5 timings standard på 200mhz satte volten opp til 3,1 å timings til 2,5.3.3.8 å klarte da 300mhz.. men det var da på 512 brikker.. vet ikke hva 1024 klarer.. men du kan jo kjøre 4X512m brikker på 2t å likavell bra ytelse...

Lenke til kommentar

Klokker OCZ PC3200 Platinum Edition 2-3-2-5 dårlig?

5847983[/snapback]

vel har testet brikkene sjøl med 2.2.2.5 timings standard på 200mhz satte volten opp til 3,1 å timings til 2,5.3.3.8 å klarte da 300mhz.. men det var da på 512 brikker.. vet ikke hva 1024 klarer.. men du kan jo kjøre 4X512m brikker på 2t å likavell bra ytelse...

5847994[/snapback]

 

Skjerp deg litt. Du kan ikkje komme med dine erfaringer med 512mb brikker og sammenligne de med 1024mb brikker. :roll:

 

2X1gb OCZ Platinum edition EL PC3200 2-3-2-5 er ikkje gode klokkere nei, men det trenger du ikkje heller, det er bare å klokke CPU så langt den går og så klokke ram så langt det går.

 

Dersom det er viktig for deg å kjøre 300mhz ram så for all del prøv deg med 4 512mb brikker. Men du kommer ikkje til å se det igjen på systemytelsen, PCen blir bare marginalt raskere.

Lenke til kommentar
Hva med disse. I følge testene som står på siden er jo disse særdeles bra overklokkere! Vurderer sterkt disse selv. Har disse nå, men de er ikke spesielt overklokkings vennlige..

5850084[/snapback]

 

Sett litt på disse ? Men tenkte helst å bestille fra netshop. Tror du netshop klarer å skaffe de til 1890kr ?

 

EDIT: Skrivefeil

 

Sjekk dette bildet

 

Dette er med de corsair brikkene sveinbrand sa jeg skulle velge.

 

Her er en liten test av brikkene

Endret av ownCS
Lenke til kommentar

Bara för att klargöra lite...TCCD finns inte i 1GB/sticka configuration och kommer aldrig att göra det heller.

 

Det bästa som finns i produktion i dag är Infineons som man hittar i Platinum EB PC4000 2GB. Dessa chips KAN också finnas på div valueram sedan Infineon binnar chips i kvantitet (Dessa är originalt ett DDR500 chip) och testas i DDR550. Om de felar där åker de i "valuebins" och blir sålt därefter. De kan mycket väl klara DDR500 i alla fall. Men per i dag är det faktist omöjligt att få tag på 10 kits som klarar 280 helt stabilt inklusive 3dmark etc. Kom dock i håg att DDR500 i 3-2-3-5 är snabbare än DDR600 i 3-4-4-7.

Lenke til kommentar
Gå for Corsair TwinX brikkene! De ser ut til å gå høyt og har en grei pris. Kjør opp spenningen og putt på en vifte. Gjør som meg, klokk i vei:)

5851094[/snapback]

 

Men jeg vil helst bestille fra netshop. Tror dere dem skaffer dem ?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hm, nå er det jo viktig å merke seg at platinum brikkene er mye dyrere enn Gold XTC brikkene. Og hvis ytelse på minne har en såpass marginal betydning som dere sier, er det kanskje ikke verdt det? XTC brikkene kan vel kjøres på DDR400 og litt bedre timings?

 

Hva gir best ytelse for penga av Gold XTC og Platinum brikkene?

 

edit: leif var her.

Endret av odd2k
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Mine ballistix kjører på 290mhz 3.4.4.8 1T 2.8v nå. Får kjøre dem litt inn før jeg girer mot 300mhz. Dette her blir spennende. Som sagt, ballistix klokker som gud, så lenge de ikke dør, hehe.

 

De nye eb brikkene klokker ikke så bra som de eldre revisjonene. Om man når 275 er egentlig en gambling. Men de skal være god for 275 og mer. Litt flaks bør man ha også.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
Mine ballistix kjører på 290mhz 3.4.4.8 1T 2.8v nå. Får kjøre dem litt inn før jeg girer mot 300mhz. Dette her blir spennende. Som sagt, ballistix klokker som gud, så lenge de ikke dør, hehe.

 

De nye eb brikkene klokker ikke så bra som de eldre revisjonene. Om man når 275 er egentlig en gambling. Men de skal være god for 275 og mer. Litt flaks bør man ha også.

5965742[/snapback]

 

Morn Samye83

 

Hvilke bios instillinger har du på den minne hastigheten? Bruker bios NF4 LD406.

Mine ballistix trives best på 3-4-4-8 over 250 MHz.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...