Gå til innhold

Kjøpe PC i USA


Anbefalte innlegg

Å finne seg en PC i Norge er ikke verdens vanskeligste ting. Hovedgrunnen til det er all den nyttige informasjonen man kan finne på hardware.no, dens søstersider, og dette forumet. Og så finnes det flotte nettbutikker som Netshop (som jeg oppdaget nettopp her en gang).

 

Men nå befinner jeg meg i USA. Har tenkt på å kjøpe meg en ny PC, men jeg aner knapt hvor jeg skal begynne å se etter det. Det eneste jeg har sett så langt er butikker à la Best Buy, som kan jamføres med å kjøpe PC på Elkjøp. Så nei takk. Dell, Amazon etc. er heller ikke særlig aktuelt. Jeg vil finne noe i retning av Netshop, og noen som lar meg konfigurere sammensetningen av PC'en selv.

 

Så:

 

- noen som vet noe som helst om hvor jeg skal begynne å lete?

- ev. noen som vet hvor på nettet jeg kan/bør spørre etter tips? Amerikanske forum?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

om det er vanlige pc-deler du ser etter kan du begynne med

 

www.zipzoomfly.com (tidligere googlegear)

www.newegg.com

 

stroemforsyninger har som regel en 220/110volt switch bakpaa. Og om den ikke har det er det ikke dyre saken aa bytte naar man kommer hjem til Norge heller.

 

pricewatch/grabber som nevnt tidligere er ogsaa gode.

 

Har selv handla fraa zipzoomfly, googlegear, dell og amazon i unaiten (bor i unaiten) uten andre problemer enn at noen av de ikke liker utenlandske kreditt kort.

 

Er ellers handla mye hos Best Buy & CompUSA av elektronikk. Sist en 42" LCD TV fra BB med 1920x1080 opploesning rundt NOK 18.000,- LEKKERT! Leve kapitalismen :-)

-

Per Christian

Endret av Flippo
Lenke til kommentar

Takker for svar. Jeg tar gjerne imot flere tips om sider/butikker/forum (jeg håper det finst noe à la et forum som dette for USA. Noen som vet noe?)

 

Men bare for å ha gjort det klart: Jeg bor og blir værende i USA, så jeg bryr meg ikke om strømforsyningen. Så vi trenger ikke diskutere det mer.

Lenke til kommentar
Takker for svar. Jeg tar gjerne imot flere tips om sider/butikker/forum (jeg håper det finst noe à la et forum som dette for USA. Noen som vet noe?)

 

Men bare for å ha gjort det klart: Jeg bor og blir værende i USA, så jeg bryr meg ikke om strømforsyningen. Så vi trenger ikke diskutere det mer.

5841093[/snapback]

 

Man kan jo skreddersy www.alienware.com pcer??

men dette er jo litt mer high end, så det spørs hvor mye penger du har tenkt og bruke...

Lenke til kommentar

alienware.com så ganske bra ut, men det var heller dyrt, ja.

 

Problemet med de fleste av sidene jeg har sjekket ut er at de ikke tillater endringer på sammensetningen. Og jeg har ikke så veldig lyst til å punge ut for å få Windows XP med på kjøpet heller ...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...