Gå til innhold

TES: kopibeskyttelse og oblivion ...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kopibeskyttelse er dessverre kun til plage for dei som kjøper spelet. Piratane lastar ned ein versjon utan beskyttelse, og slepp alt bryderiet.

Eg skulle ønske dei slutta fullstendig med den tåplege "må ha CD/DVD-en i maskina for å spele"-regelen. Å ha mediet i stasjonen var meiningsfylt i ei periode etter at CDROM vart standard-medium for dataspel, medan harddiskane fortsatt var relativt små. Då kunne ein laste ein del datafiler direkte frå mediet for å spare harddisk-plass. Men i dag har det ingen fordelar. Eg vil ha heile skiten på harddisken, og mediet i hylla.

Kay

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det sier jeg meg veldig enig i. Jeg har kjøpt oblivion, men spiller fremdeles med den nedlastede iso filen. Orker ikke å ta ut og inn dvd'en fra spilleren hele tiden.

Skrevet

Betsheda eier:P

Jeg tror at piratkopiering er noe som ikke kan forhindres... tenk deg

Det sitter et team av ca 12stk og designer en kopisperre. så releaser de den. da får millioner av "Piratene:P" tak i spillet/programmet. Hvordan i Oblivion skal da de 12stk klare og stoppe piratkopiering?

Jeg tror at det bare er bortkasta penger for et spillkompani og betale for en kopisperre.

Skrevet

Jeg hadde forhåndsbestilt oblivion ganske mye før release. Men en dag så jeg den hadde kommen ut til nedlastning så kunne jeg ikke dy meg, klarte absolutt ikke vente mer. hehe

Mener at det ikke gjør noe hvis du laster ned spillet, siden du har forhondsbestiltbestillt den, eller noe sånt.

Skrevet (endret)
Jeg hadde forhåndsbestilt oblivion ganske mye før release. Men en dag så jeg den hadde kommen ut til nedlastning så kunne jeg ikke dy meg, klarte absolutt ikke vente mer. hehe

Mener at det ikke gjør noe hvis du laster ned spillet, siden du har forhondsbestiltbestillt den, eller noe sånt.

5844136[/snapback]

Det er en sannhet med modifikasjoner, for de fleste nå til dags bruker bittorrent for å laste ned slike ting og da laster du i tillegg opp til en hel haug andre.

Som kanskje ikke har betalt for spillet..

Endret av Azaz
Skrevet

5844136[/snapback]

Det er en sannhet med modifikasjoner, for de fleste nå til dags bruker bittorrent for å laste ned slike ting og da laster du i tillegg opp til en hel haug andre.

Som kanskje ikke har betalt for spillet..

5844200[/snapback]

joda, du har jo rett i det da..

Skrevet

Bethesta skjønte vel at dette spillet ville selge uansett om det har kopisperrer eller ikke. Nå er i tillegg alle kopisperrer på markedet blitt knekt så det er heller ikke noe point i å bruke dem.

Skrevet
Bethesta skjønte vel at dette spillet ville selge uansett om det har kopisperrer eller ikke. Nå er i tillegg alle kopisperrer på markedet blitt knekt så det er heller ikke noe point i å bruke dem.

5844286[/snapback]

Helt enig der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...