Gå til innhold

Mitt lille Chieftech FullTower prosjekt.


Anbefalte innlegg

Tenkte på Custom Vannkjøling ja :p

Ja, etter det jeg har sett og hørt, så skal han være god^^

5917065[/snapback]

 

Var hos han på tirsdag. Han er GOD for å si det sånn...tøft å se han jobbe. Han har peil ass.. ;) Vent å se. På kabinettet blir det Skrue Custom merker ;) he

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dette blir knall! Hadde jo vært tøfft om du hadde begynnt litt før, da hadde det kansje blitt en case-mod primie på deg!! :D

5919137[/snapback]

 

Ja vet...hadde begynt tidligere egentlig, men ble litt pengestans samtidig som det tok evigheter å få tak i han som hadde kabinettet.

 

Premie..nah tror ikke det ass..blir jo ikke så spesielt på utsiden..bare et par vinduer og noen lys. Er heller inni ting vil være "pent" liksom..men får se. Dukker alltid opp mange rare ideer.

 

Takk for bra respons hvertfall =)

Lenke til kommentar
Da var en Eheim 1048 montert. Den henger i 4 gummifester. Så vil nok neppe høre pumpen i det hele tatt.

5888374[/snapback]

 

WTF? Den pumpa der komme bare til å samle luft så høyt som den står montert! :ohmy: Jeg ville montert den i bunn hadde jeg vært deg, så slipper du å bekymre deg for det ;)

Lenke til kommentar

Tanken ligger over pumpen, så det vil nok bli sugd vann der ja. Man får jo kjøpt tank med feste for denne pumpen på microplex, og der henger pumpen på samme måten med tanken på lik høyde. Og i og med at tanken min ligger over så vil nok ikke det bli noe problem.

vet at pumpen skulle stått i bunn. Men der blir det desverre ikke plass.

Lenke til kommentar

Da var jeg endelig kommet i gang med lodding av rør. Fått skaffet silikonslange til skjøtene og loddeutstyr.

Ga faktisk hele 63kr for 1 meter slange på TESS. Vet at rørene ikke ser noe pene ut, men alt overflødig tinn skal pussesvekk og rørene skal poleres;)

 

IMG_2117.jpg

 

IMG_2119.jpg

Lenke til kommentar

Da var endelig radiatoren montert. Deilig å få det ferdig. Liksom litt av det værste det :) Den sitter i en liten hjemmelaget brakket med gummioppheng samt to gummioppheng i bak-kant.

Røret fra radiatoren ser lit skeivt ut, men det blir retta litt mer på etterhvert.

 

IMG_2130.jpg

 

IMG_2121.jpg

 

Hvis bildene er for store kan jeg resize dem litt. Tenkte det var lettere å se ting da.

Har masse mer bilder men orker ikke laste opp alt. Får heller sende PM eller noe om noen vil ha fler:)

Syns det blir bra jeg...heh :tease:

Alt det rustfrie mettalet blir også glassblåst så det får samme finishen som bakplata.

IMG_2125.jpg

Endret av Mikkel87
Lenke til kommentar

Åjøssameg!

Nå er det snart så du må begynne å pusse kobber ser jeg! Ser ut som om du har fått et bra tak på loddinga også! :thumbup:

Btw; regner med at du vil plassere radiatorviftene i sugende modus, på "hitsiden" av radiatoren?

Om det lar seg gjøre, så ville jeg forsøkt å plassere radiatoren nærmest mulig døren.

Da får du det litt romsligere mtp kabling etc fra hk.

Stå på!

Lenke til kommentar
Åjøssameg!

Nå er det snart så du må begynne å pusse kobber ser jeg! Ser ut som om du har fått et bra tak på loddinga også! :thumbup:

Btw; regner med at du vil plassere radiatorviftene i sugende modus, på "hitsiden" av radiatoren?

Om det lar seg gjøre, så ville jeg forsøkt å plassere radiatoren nærmest mulig døren.

Da får du det litt romsligere mtp kabling etc fra hk.

Stå på!

5957581[/snapback]

 

Viftene blir sittende forran radiatoren. Det ser du fordi det er ikke noe fester til dem på denne siden, samt at den er trukket noe fra frontveggen. De vil dra luft fra utsiden av kabinettet, eller forfra.

Ang. plass ved siden av radiatoren så sitter den med gummifester som er ca 2cm brede..så er plass bak der...

Endret av Mikkel87
Lenke til kommentar
Da er maskinen oppe å går med n kjøling...detta var effektivt må jeg si. Idler på under 10 grader. Selv UTEN vifter på radiatoren.... Bilder kommer senere.

5971557[/snapback]

 

Ehhh, har du i hemmelighet puttet inn en waterchiller eller noe sånt?? :roll: Med mindre du har en romtemp på nærmere 0-5c, så er nok 10c rent bullshit... Så vidt jeg kan se så har du bare vanlig vannkjøling?

Lenke til kommentar
Da er maskinen oppe å går med n kjøling...detta var effektivt må jeg si. Idler på under 10 grader. Selv UTEN vifter på radiatoren.... Bilder kommer senere.

5971557[/snapback]

 

Ehhh, har du i hemmelighet puttet inn en waterchiller eller noe sånt?? :roll: Med mindre du har en romtemp på nærmere 0-5c, så er nok 10c rent bullshit... Så vidt jeg kan se så har du bare vanlig vannkjøling?

5971596[/snapback]

 

Tempen øker nå...ligger på 15 grader atm :p

Lenke til kommentar

Hæ?

10-15grader? Det er jo bortimot en umulighet, medmindre du kjører isvann gjennom radiatoren da? :dontgetit:

Jeg klarer i alle fall ikke bedre enn 10-15grader på CPU som best. Og da på svarteste vinteren med minusgrader på vannet, og minus 10-12grader på innlufta!

Tror nok den sensoren viser litt feil, pent sagt.

Endret av Skrue
Lenke til kommentar
Hæ?

10-15grader? Det er jo bortimot en umulighet, medmindre du kjører isvann gjennom radiatoren da? :dontgetit:

Jeg klarer i alle fall ikke bedre enn 10-15grader på CPU som best. Og da på svarteste vinteren med minusgrader på vannet, og minus 10-12grader på innlufta!

Tror nok den sensoren viser litt feil, pent sagt.

5971635[/snapback]

 

Tror nok jeg klarer under 20 grader...men må vel få mestparten av vannet varmet opp først...men ser bra ut forløpig hvertfall....Maskinen har stått lenge i garagen nå og alt er kaldt..var bare litt moro med lav temp med en gang :p

Endret av Mikkel87
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...