Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Vil gjerne rose Telenor... :) internett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ringte inn til telenor for å klage litt..de tilbød meg en måned gratis internett.hehe.Ikke at det hjelper så mye egentlig...etter å ha snakket med de en stund så kom de fram til at jeg ikke kan få 6000/500..Da måtte jeg le,da sa jeg at det kunne jeg ikke forstå,linje avstanden min er kun 1692. faktisk et par minutter etter at jeg hadde snakket med de på telefonen så fikk jeg en mail som sier følgende

"Du har tidligere fått vite at hastigheten på ditt bredbåndsabonnement settes opp

fra 4000/400 kbps til 6000/500 kbps i løpet av mars. Dessverre vil det bli en

forsinkelse, og vi beklager ulempene dette måtte medføre for deg.

 

Grunnen til forsinkelsen er at noen kunder får problemer med internettforbindelsen

når vi oppgraderer mange samtidig. Derfor gjør vi det nå for færre kunder av gangen."

jeg ringte senere på dagen til ngt..ja jeg sa ngt.hehe. jeg spurte de om litt forskjellige spørsmål og en av spørsmålene var om de kunne sjekke om jeg kunne få f.eks 6mbit fra de. da sjekket fyren på telefonen det og sa det at linjekvaliteten ser bra ut og han kunne ikke forstå at telenor har sagt at jeg ikke kunne få 6mbit...for min del så er jeg så forvirret som det går an å bli..først snakket jeg med telenor,de sa jeg ikke kunne få 6mbit ned,minutter senere så fikk jeg den mailen fra telenor,1 time etter det(sånn cirka) ringte jeg til ngt og spurte de,de sa det at linjekvaliteten ser bra ut og at de kunne ikke forstå hvorfor telenor sier det at jeg ikke kan få den linjen som jeg har spurt om.... :mad:

Lenke til kommentar

Samme var mitt problem med Telenor de kunne ikke levere 6000 vist dem satt på "Ustabil profil" Klarte de 5000, det syncha modemet med. Men lå på 45-4800. Fikk NGT 15 Mars i vente på Adsl2+ har jeg fått 6500\750 Linjen, Den syncher på 7000\800 og jeg måler 5900-6100 på digi.no og 700-800 Opp. Jeg har 585m med 0.6 og høyere. Så jeg mistenker at telenor har en god del eldre DSLAMER i sentralen enn NGT, at det er dette som gjør det. Telenor prøvde 3-4 Ganger å sette opp linjen til 6mbit med 2 Tekniker som var i huset her å i sentralen, Ingen fant feil. Er rimelig sikker på DSLAMENE til telenor. Sier seg selv med Kvantum selskap som sitter på gjerdet å følger utviklingen, uten å gjøre noe selv.

 

 

Edit : Et par Leifer

Endret av Ken@th
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...