Gå til innhold

Bygge ny pc (amd)


Anbefalte innlegg

Eg har en del deler fra "gamle" pc'en min. PSU,dvd-brenner, 1gb ram, hd'er skjermkort.

 

Tenkte pris: maks 7000 ved kjøp nå, maks 8000 ved kjøp om 1mnd + skjermkort

 

brukes til :Obvilion :dribble: , og andre heller eldre spill..surfing

litt klokking blir det vel også....

 

cpu: ikke sikker AMD Athlon 64 X2 4400+ eller Operon 265?

skjermkort: har x800pro(AGP), holde så vidt, blir oppgrader om 1-2mnd

HK: ingen ide..bør ha lyd kort, lan agp

ram: har 1gb oz platinum pc3500(blir ikke produsert lengre) kan eg kjøpe en annen pc3500 med samme timings, og bruke med di 2x512mb eg har sammen med ett annet merke..eller må eg kjøpe 2gb med ny ram, og eventuelt selge den 1gb med ram eg har?

 

Om eg kjøper ett skjermkort med pci express kort om ca 2 mnd, kan eg da koble det samme med mitt nåværende kort(agp)?

 

kabinett: Må ha plass til 3 d'er, har god psu. Helst noe billig noe :D

 

vifte: vet ikke

 

Fint om noen kan komme med kommentarer og forslag :)

Endret av Fuel
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
HK: ingen ide..bør ha lyd kort, lan agp

AGP! du bør virkelig gå for PCI-E...

7900GT koster 2616,- :cool:

5831474[/snapback]

 

 

Jo, men må vente minst 1mnd, før eg får råd ...og da blir det vel X1900 XT Eller noe..blir ny diskusjon :p

 

Eg kan jo som sagt skrinlegge oppraderinga i 1mnd da... :cry:

Da kjøpe allt samtidig...da blir det jo ikke brukt for agp-port, med mindre eg kan koble begge skjermkorta sammen da :hmm:

 

redigert:

 

altså apg og pci_e på samme kort

Endret av Fuel
Lenke til kommentar
Dette hovedkortet må vel være det ultimate hovedkortet hvis du skal beholde ditt nåverende skjermkort, å oppgradere senere uten å måtte kjøpe nytt HK.

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=35739

 

Å ja, det har Lydkort og Nettverkskort.

5831565[/snapback]

 

Blir vel denne og AMD Athlon 64 X2 4400+da :w00t:

så var det ram spørsmålet da....

Endret av Fuel
Lenke til kommentar
Dette hovedkortet må vel være det ultimate hovedkortet hvis du skal beholde ditt nåverende skjermkort, å oppgradere senere uten å måtte kjøpe nytt HK.

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=35739

 

Å ja, det har Lydkort og Nettverkskort.

5831565[/snapback]

 

Blir vel denne og AMD Athlon 64 X2 4400+da :w00t:

så var det ram spørsmålet da....

5831649[/snapback]

 

Er det pc1 (ddr1) eller pc2 (ddr2)?

Lenke til kommentar
HK: ingen ide..bør ha lyd kort, lan agp

 

Synes du skal koste på deg et bedre lydkort enn det integrerte skrapet når du først skal legge penger i dette. Siden du er opptatt av spill bør ikke lyden gå for mye på bekostning av ytelsen, og da er kanskje Creative X-Fi noe å satse på.

 

Om eg kjøper ett skjermkort med pci express kort om ca 2 mnd, kan eg da koble det samme med mitt nåværende kort(agp)?

 

Jeg kan ikke slå fast at det ikke finnes PCi-E til AGP-broer, men et hovedkort som kombinerer begge deler er vel det beste såfremt du ikke har store krav eller har store vanskeligheter med å vente en måned.

 

kabinett: Må ha plass til 3 d'er, har god psu. Helst noe billig noe :D

 

Definer billig. Jeg synes du skal vurdere dette:

http://mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=61237

 

Ellers kan du se her hvis ingen av de overnevnte faller i smak, spesielt Thermaltake-kabinettene (skrueløs montering av disker og optiske drev, vibrasjonsdemping, store vifter) . Mange lavkostkabinetter å velge i her også.

 

vifte: vet ikke

 

Det avhenger av hva som følger med kabinettet. Pass på å få med viftestyring hvis det ikke finnes i kabinettet.

Endret av KAS
Lenke til kommentar
Dette hovedkortet må vel være det ultimate hovedkortet hvis du skal beholde ditt nåverende skjermkort, å oppgradere senere uten å måtte kjøpe nytt HK.

 

https://prisguiden.no/product.php?product_id=35739

 

Å ja, det har Lydkort og Nettverkskort.

5831565[/snapback]

 

Blir vel denne og AMD Athlon 64 X2 4400+da :w00t:

så var det ram spørsmålet da....

5831649[/snapback]

 

Er det pc1 (ddr1) eller pc2 (ddr2)?

5831830[/snapback]

Må være PC1 (ddr) da... tror han kjører AMD fra før.

Lenke til kommentar
HK: ingen ide..bør ha lyd kort, lan agp

 

Synes du skal koste på deg et bedre lydkort enn det integrerte skrapet når du først skal legge penger i dette. Siden du er opptatt av spill bør ikke lyden gå for mye på bekostning av ytelsen, og da er kanskje Creative X-Fi noe å satse på.

 

Om eg kjøper ett skjermkort med pci express kort om ca 2 mnd, kan eg da koble det samme med mitt nåværende kort(agp)?

 

Jeg kan ikke slå fast at det ikke finnes PCi-E til AGP-broer, men et hovedkort som kombinerer begge deler er vel det beste såfremt du ikke har store krav eller har store vanskeligheter med å vente en måned.

 

kabinett: Må ha plass til 3 d'er, har god psu. Helst noe billig noe :D

 

Definer billig. Jeg synes du skal vurdere dette:

http://mpx.no/aspx/produkt/prdinfovnet.aspx?plid=61237

 

Ellers kan du se her hvis ingen av de overnevnte faller i smak, spesielt Thermaltake-kabinettene (skrueløs montering av disker og optiske drev, vibrasjonsdemping, store vifter) . Mange lavkostkabinetter å velge i her også.

 

vifte: vet ikke

 

Det avhenger av hva som følger med kabinettet. Pass på å få med viftestyring hvis det ikke finnes i kabinettet.

5834402[/snapback]

 

 

Kan godt vente 1-2md'er ,MEN er jo ikke vits og vente om eg kan får det no....

Er enig med deg når det gjelder lyd kort, men det kommer til og bli en framtidig oppgradering, når budsjettet mitt tilater det..ikke noe prioritering..

 

Når eg mente vifte tenkte eg mere cpu kjøler, har en masse viffter på min nåverende pc, som eg kan ta ut :)

Endret av Fuel
Lenke til kommentar

Du bør iallefall ikke kjøpe en 1gb brikke til, da mister du definitivt dual channel, det kan gå bra med 2x512mb brikker til, men da vil du tape litt ytelse pga. 2t command rate, jeg vil anbefale deg å selge det du har nå og kjøpe corsair sine 2x1024mb c2 brikker, disse er ganske billige nå og yter/overklokker bra. Opteron 265 er s940 og ikke aktuellt i det hele tatt, men hvis du skal overklokke så kan s939 opteron 165 være verdt å vurdere, skal du ikke overklokke så får du mer for pengene ved å velge vanlig x2 cpu. Jeg vil anbefale deg å kjøpe alt på en gang og gå for 7900gt med pci-e hk. Evt. x1900xt som begynner å få en meget behagelig pris nå... Men 7900gt er fra en overklokkers perspektiv det klart beste kjøpet i dag, hvis man er villig til å modifisere litt...

 

Det finnes jo hk med både agp og pci-e men jeg stoler ikke på den slags kvasi opplegg ;) Kabinet må du nesten bestemme selv siden dette er smak og behag i grunn.

 

Jeg ville kjøpt følgende:

opteron 165: 2,7k

7900gt: 2,7k

2x1024 corsair c2: 1.7k

asus a8n32sli evt. dfi ultra-d

dette kommer på mellom 7 og 8 tusen, men da bør du overklokke, skal du ikke overklokke ville jeg ha kjøpt.

 

x2 4200+ 3,2k

x1900xt 3,8k

2x1024 corsair c2 1,7k

billigste hket med pci-e du finner. f.eks asrock dual sata2. 500kr

 

det siste oppsettet vil muligens gi best spill ytelse, mens det første vil være overlegent på systemytelse og være oppimot det siste på spillytelse hvsi man vet hva man driver med :)

Lenke til kommentar
Du bør iallefall ikke kjøpe en 1gb brikke til, da mister du definitivt dual channel, det kan gå bra med 2x512mb brikker til, men da vil du tape litt ytelse pga. 2t command rate, jeg vil anbefale deg å selge det du har nå og kjøpe corsair sine 2x1024mb c2 brikker, disse er ganske billige nå og yter/overklokker bra. Opteron 265 er s940 og ikke aktuellt i det hele tatt, men hvis du skal overklokke så kan s939 opteron 165 være verdt å vurdere, skal du ikke overklokke så får du mer for pengene ved å velge vanlig x2 cpu. Jeg vil anbefale deg å kjøpe alt på en gang og gå for 7900gt med pci-e hk. Evt. x1900xt som begynner å få en meget behagelig pris nå... Men 7900gt er fra en overklokkers perspektiv det klart beste kjøpet i dag, hvis man er villig til å modifisere litt...

 

Det finnes jo hk med både agp og pci-e men jeg stoler ikke på den slags kvasi opplegg ;) Kabinet må du nesten bestemme selv siden dette er smak og behag i grunn.

 

Jeg ville kjøpt følgende:

opteron 165: 2,7k

7900gt: 2,7k

2x1024 corsair c2: 1.7k

asus a8n32sli evt. dfi ultra-d

dette kommer på mellom 7 og 8 tusen, men da bør du overklokke, skal du ikke overklokke ville jeg ha kjøpt.

 

x2 4200+ 3,2k

x1900xt 3,8k

2x1024 corsair c2 1,7k

billigste hket med pci-e du finner. f.eks asrock dual sata2. 500kr

 

det siste oppsettet vil muligens gi best spill ytelse, mens det første vil være overlegent på systemytelse og være oppimot det siste på spillytelse hvsi man vet hva man driver med :)

5843260[/snapback]

 

 

Blir mest spilling, så blir vel siste alternativ med muligens 7900gt og 2X 4400 (da denne skal klokke ganske bra )

 

Zalman CNPS7700-ALCU Multi Kjøler er dette en grei cpu kjøler?

Lenke til kommentar

jeg mener det er tull å kjøpe 4400+ eneste forskjellen er 2mb l2 cashe, noe jeg aldri hadde betalt så mye ekstra for, skal du overklokke så er uten tvil s939 opteron DC verdt å satse på, skal du overklokke så er det mye mer viktig å velge et bra hk også, husk det...

 

siste alternativ yter kun bedre i spill pga. bedre gfx, på alle andre ovråder så er det første alternativet bedre, man skal tyne 7900gt ganske hardt med spenning før man kan konkurrere mot et vanlig overklokket x1900xt, men pris/ytelse på er 7900gt en no brainer mener jeg da...

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...