Imsvale Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 (endret) Jeg synes Neverwinter Nights var ypperlig på dette området. Jeg har alltid foretrukket å være mage/wizard/sorcerer (e.l.) i rollespill, og det samme gjelder Oblivion. Men i Oblivion så savner jeg hotkeys for magien min, og etter hvert blir det forferdelig mange spells å bla igjennom. Jeg skulle gjerne ha sett at man la til en del flere hotkeys i en patch eller mod (altså i tillegg til 1-8). F.eks. F1-F12 som i NWN, gjerne med mulighet for SHIFT/CTRL i tillegg for flere. Forøvrig synes jeg det er knotete å måtte velge/aktivere spells først, for så å caste valgte spell med et nytt tastetrykk. Dette tar for lang tid etter min mening, og for min del drar det ned spillopplevelsen betraktelig på grunn av frustrasjon. Dette er virkelig synd for et ellers så utrolig godt gjennomført spill. Noen andre som deler mitt synspunkt på dette? Edit: Liten klarering. Endret 28. mars 2006 av TrondH86
valentino Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Du har mange åpne plasser for hotheys i Oblivion. Gå inn i spell menyen og hold inne et tall, f.eks. 1. Da får du opp et hjul og trykker deretter på den spellen du vil ha på 1.
Imsvale Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Skrevet 28. mars 2006 Jo takk, jeg vet om de 8 der. Det er for få.
mr. Zilter Skrevet 28. mars 2006 Skrevet 28. mars 2006 Forøvrig synes jeg det er knotete å måtte velge/aktivere spells først, for så å caste valgte spell med et nytt tastetrykk. Dette tar for lang tid etter min mening. 5826713[/snapback] På MW er dette ektremt! Høyre klikke -> velge spell -> Høyre klikke -> Trykke "r" for å få frem hendene -> kaste spellen med et museklikk.
Imsvale Skrevet 28. mars 2006 Forfatter Skrevet 28. mars 2006 Det var vel en av grunnene til at jeg aldri spilte gjennom MW. Knotete interface. Dette blir for dårlig altså. Stort forbedringspotensiale. Det virker som folk som spiller andre klasser er godt fornøyde stort sett, men det er virkelig kjipt å være magiker. Etter en god del timer med dette gikk jeg rett og slett lei. Jeg vil helst være i stand til å caste diverse spells på rappen uten å måtte bla igjennom lista fordi det ikke er plass til alle de en bruker oftest på 8 hotkeys. Har et fire spell, ice, shock, heal, shield, summon, light og et som jeg skifter litt mellom feather og f.eks. repel undead eller hva det nå heter. For det første skulle jeg likt å ha muligheten til å variere mellom attacking spells av samme type men ulik kraft (og dermed magickaforbruk), uten å måtte skifte ut de jeg har på hotkeys. Dessuten en del defensive spells som jeg som oftest caster etter hverandre før en kamp. Dette blir allerede altfor mange for 8 hotkeys. Kanskje hvis man hadde muligheten til å slette spells, så hadde det ikke vært så ille å måtte bla opp og ned lista for å få tak i magien du vil ha. Men det er uansett altfor tungvint og tidkrevende, både i ekte tid og tid i spillet (hotkey så R er én tast for mye).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå