Gå til innhold

Problemer med sli..


Anbefalte innlegg

Jeg har to stk 6600gt med 128mb ram hver og sli.. Det jeg har stusset litt på i det siste, er at jeg ikke noen plass har lest på data maskinen at det står sli.. Nesten som om den ikke vet/har oppdaget at det står 2 kort inni.. Noen som vett hvor jeg kan finne ut av dette? Hvordan jeg kan sjekke om den vett at jeg har to kort?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Du ser i "Device Manger" eller "Enhetsbehandling" som den heter på norsk om du har to grafikkort.

 

Om SLI-modus er aktivert må du sjekke i nVidia driveren sitt kontrollpanel. Da skal det være haket av for det under fanen "multi-GPU"

5827810[/snapback]

 

Hvor finner du "enhetsbehandling" da? Finner den ikke.. :p

 

Jeg prøvde og kjøre 3dmark 05.. Di 3 første testene lå på rundt 15 fps.. og di siste på rundt 2.. :no: Orket ikke fullføre en gang.. Har en følelse av at pc`en oppdager kun d ene kortet mitt... Men på en aen side, så klare jeg og kjøre både BF2 og HL2 med høy oppløsning og så og si fult på detaljer..

Lenke til kommentar
Det kan være at cpu begrenser grafikken da, for det gjør den hos meg, og jeg har 4400+ og 7800 GT i sli

5827924[/snapback]

 

 

 

Ja er grett nok det, men, ikke å få noe økning er litt feil da?

ligger på samme Fps i DODs som jeg gjorde med 1 kort

Lenke til kommentar
får ikke noe mere fps i spill å sånt da.. :S synes det er litt rart

5827903[/snapback]

 

Tester du spillet først med ètt kort i 2048 x 1536 med max AF og AA, og så akkurat det samme med SLI skrudd på, så merker du nok stor forskjell :)

 

Edit: Så nå det gjelder 6600GT, men jeg tror forskjellen skal være markant i høye oppløsninger her også slik som på f.eks 2 x 7900GTX.

Endret av skag1
Lenke til kommentar
får ikke noe mere fps i spill å sånt da.. :S synes det er litt rart

5827903[/snapback]

 

Tester du spillet først med ètt kort i 2048 x 1536 med max AF og AA, og så akkurat det samme med SLI skrudd på, så merker du nok stor forskjell :)

 

Edit: Så nå det gjelder 6600GT, men jeg tror forskjellen skal være markant i høye oppløsninger her også slik som på f.eks 2 x 7900GTX.

5829441[/snapback]

 

 

Er det bare i den oppløsninga man merker forskjell da ikke i 1280x1024?

burde merke noe der vel? :p

 

Oblivion funker bedre med 1 kort enn 2 også :S

Lenke til kommentar

Tja, om du får over 60 FPS burde du jo egentlig ikke klage.

Men når du kjører SLI så antar jeg at du vil få jevnere FPS i forhold til et enkelt kort, slik at laveste FPS blir betydelig bedre i SLI enn med et enkelt kort.

Selv om du ikke får en fordobbling av FPS blir jo spillgleden langt større når du sjeldnere får under 60 FPS. :)

Endret av skag1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...