Gå til innhold

FDX8500LE

iggle

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha nytt skjermkort, noen som hvet om dette er bra??

Hercules 3D Prophet FDX8500LE 64MB DDR

Evt. tester ol.

Skulle likt å visst hvor godt kortet var i forhold til 8500DV og 8500...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

har slikt selv, 8000 i 3dmark2001 SE, fjernet vifta og satt på kun kjøleribbe, 100% stabilt og ikke for varmt!

kjempefornøyd både med kortet og utgangene på kortet.

trolig det beste kortet under 1000 spenn pr. idag

• 2 uker senere...
Skrevet

Jeg har nettop bestillt dette kortet, og har noen spørsmål:

Hvorfor fjernet du viften? Var det mye støy fra den?

Hvilken kjøleribbe brukte du på den?

Har du testet TV-ut'en, er det lett å få den til å fungere uten at det blit svart/hvit?

Skrevet

TV utgangen på dette kortet er det hvertfall ingenting å si på. Svært bra TV ut på dette kortet. Hvis du opplever å få svart/hvitt bilde på TV'n kommer det sansynligvis av at du har glemt å forandre TV formatet fra NTSC til PAL. Fikk ca. 9000 3dmarks på min XP1900+ uten overklokking, så jeg mener dette er et svært bra kort til litt under tusen spenn.

- Judaz -

Skrevet

Det er ikke mye støy fra orginalvifta, men det er litt. Jeg bytta ut orginalpropellen med den svarte chipsetkjøleren fra Zalman. Enkelte modeller av skjermkortet kommer med monteringshull i printet. Har du det slipper du å bruke lim, og du kan bytte kjøler senere hvis du vil.

Skrevet

vifta ble helt gåen etter en måned og jeg trodde at noen drev å brukte drill inni maskina mi når vifta satt i gang, byttet til en ribbe tilsvarende de som sitter på gainward-korta (mx420/440) med passiv kjøling. og som tidligere nevnt, tv ut er av god kvalitet

det er ikke så rart at vifta ble gåen heller :smile: :smile:

den var ganske rolig i utgangspunktet, men jeg stakk fingeren i vifta par ganger om dagen for å høre om det ble mer stille at den grunn.

brukte forresten lim som følger med zalman chipsettkjøper, får også kjøpt den på komplottbutikkene, dog til blodpris og uten kjøleren!!

[ Denne Melding var redigert av: heraldo på 2002-10-09 22:11 ]

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...