Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Noen som bruker eget ADSL modem mot NGT?


Anbefalte innlegg

Noen som bruker 3Com ADSL ruter mot NGT? Eller har andre typer adsl modem som er "selvkonfigurert"?

 

Har litt problemer med å konfigurere modemet

 

Kunne tenkt meg å få kontakt med noen som har fått det til å virke, da jeg jeg ikke får mitt 3Com adsl modem til å SYNC'e..

Endret av geir-thr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

NB: NGT bytter fra PPPoA til PPPoE etterhvert.  Min ADSL2+ bruker PPPoE.

5827424[/snapback]

 

 

Har det noen betydning?

Ser min linje bruker PPPoA, så lenge du skaffer deg en router som støtter begge deler, bør det vel ikke by på problemer, eller er jeg helt på vidda nå?

 

Sitter også med tanker om å sette opp egen router mot NGT, jeg er skitlei 516i'n som nærmest lever sitt eget lille liv..

Lenke til kommentar
Har det noen betydning?

Ser min linje bruker PPPoA, så lenge du skaffer deg en router som støtter begge deler, bør det vel ikke by på problemer, eller er jeg helt på vidda nå?

5836690[/snapback]

 

 

PPPoA må termineres i modemet, PPPoE er mye enklere i så måte fordi der kan man skille på modem og router med pålogging.

Med PPPoA må man ha passtrough hvis man selv ønsker og stå for routingen, har NGT fjernet DMZ eller default server som det kalles i Speedtouch-modemene? Det ville gjort samme nytten som passtrough i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar

Jeg har kjøpt en Linksys WAG54GX2-E1. Fikk boksen opp å gå med engang. Har vel ikke noen erfaringer å dele med meg enda, da jeg har koblet den ned igjen.

 

Grunnen for dette er at jeg venter på adsl2+ som skal komme om 1 uke. Var litt usikker på om det var lurt at det sto et "uorginalt" modem på linja når de setter meg over til adsl2+.

 

Bruker PPPoA nå, men aner ikke hva det blir med adsl2+.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...