Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Opsigelsestid på bredbånd


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

irriterende, var ikke klar over dette så jeg har venta i 2 måneder på adsl2 uten å si opp abb. hos bluecom :mad: . Når jeg skifta fra Telenor til Bluecom så stengte Telenor linjen på et par dager.

 

 

Får vist utsette installasjon av ADSL2 i 3 mnd da så slipper jeg å betale for begge.

Lenke til kommentar

1 til 3 måneders oppsigelse pleier å være vanlig, vel å merke om ikke det er bindingstid i tillegg da.

Men må si at 3 mnd oppsigelse er mye når det kun er snakk om et internettabonnement...

 

En ting jeg har lært meg er å finne ut av hvor lang oppsigelsestid det er på ting jeg abonnerer på.

Lenke til kommentar

Husk på at hvis dere ikke har skrevet under på noe som sier at du godtar betingelsene så kommer de ikke langt. (OBS! hvis man bestiller på nett kan man bekrefte der, noen har også mulighet til å lagre telefonsamtalen, men da skal de opplyses på forhånd)

 

Jeg hadde en slik sak mot Lyse, som hadde gitt meg bredbånd via telefon og sendt en ferdig utfylt kontrakt i posten (de hadde revet bort orginalen, jeg fikk bare gjennomslagsarkene) som jeg ikke hadde signert på. Etter mye krangling og rådføring fra Forbrukerrådet så slapp jeg å betale de 1400,- det gjaldt. Jeg trengte bare å nevne for Lyse at jeg hadde vært i kontakt med Forbrukerrådet så ga de seg.

Endret av Drittsekken
Lenke til kommentar

Drittsekken:

det kan variere litt det der... har man begynnt å bruke tjenesten og betalt for den i en periode så kan det også regnes som en aksept på at man er kjent med og har akseptert avtalevilkårene, selv om man ikke har signert.

 

Hadde lyse kjørt hardt mot hardt så er det ikke sikkert du hadde vunnet denne saken. Men det kan johende at lyse innså at de hadde gjort en tabbe.

Lenke til kommentar

Jeg tipper man kan levere en oppsigelse 3 mnd før bindingstiden går ut, uten å få brudd på binding.

 

Selv om man leverer en oppsigelse mens man er i binding så er ikke bindingen brutt før abonnementet er avslutet.. slik tolker jeg det iallefall.

 

men har ikke lest deres standardvilkår.

Lenke til kommentar

Noen som vet hvor mye det koster å kjøpe seg ut av bindingstiden til Bluecom? Fikk meg ny bindingstid etter jeg flyttet, og siden de nå konsekvent nekter å svare på mail, vurderer jeg å skifte ISP. Fins knapt noe som irriterer meg mer enn selskaper som ikke svarer på mail, er så useriøst som det kan få blitt!

 

MVH

 

TommyL

Lenke til kommentar

mener jeg leste på sidene deres at:

 

om man bryter bindingen mer en 6 mnd før bindingen er over får man et gebyr på 1000 kr.

 

om man bryter bindingen når det er mindre enn 6 mnd igjen av bindingen så får man et gebyr på 500 kr.

 

I tillegg til gebyret for å bryte bindingen må man også betale for 3 mnd oppsigelsestid.

Klarte ikke å finne det igjen nå, men mener det er slik det var.

Lenke til kommentar
Oppsigelse av tjenester

 

Ved brudd på bindigstid gjelder følgende:

 

3 mnds oppsigelsestid.

Gjenværende bindingstid mer enn 6 mnd 1000,- i brudd + 3 mnds oppsigelse.

Gjenværende bindingstid mindre enn 6 mnd 500,- i brudd + 3 mnds oppsigelse.

Skal du si opp tjenester levert av Ventelo BlueCom AS, vennligst logg inn i MyZone

 

 

Man skal ikke ha oppsigelsestid om bindingstiden er ute, dette er i mot kontrakten og jeg mener mot reglene for telekommunikasjon..

 

http://www.bluecom.no/privat/pkundeforhold/

 

***********************

 

Mener å ha lest om 1 mnd oppsigelsestid, samme som telenor.. en eller annen plass..

Endret av Dre@m_Lord
Lenke til kommentar

Grunnen til at leverandørene har oppsigelsetid er at det somregel tar jara og leverandøren litt tid å få koblet ned linja.

Tele2 har iaf. 1mnd oppsigelsetid vist du skal kutte ut linje helt, men vist du tar opperatørbytte holder det at ny leverandør gir dem beskjed 1-2 uker før man blir flyttet over.

Har bluecom her hjemme, jeg har 2mnd oppsigelsetid, de kuttet det ned fra 3 til 2 mnd i 2004 trur jeg, har du hatt linja di lenge ?

 

Uansett, alt over 1mnd er tull. Ingen god grunn til at de skal trenge mer enn det.

Lenke til kommentar

I desember ringte jeg Bluecom og ville si opp abb mitt fordi jeg ville over til Nextgentel. Jeg fikk da beskjed på tlf at det var 3 måneders oppsigelsestid, ok tenkte jeg, da sier jeg ifra til NGT at jeg kan få internett fra dem om 3 mnd. Men plutselig, etter 2 mnd så hadde jeg ikke nett hjemme. Det hadde seg visst sånn at jeg var gammel kunde hos dem, og på den tiden var det bare 2 mnd oppsigelsestid. Jeg fikk Bluecom hjemme etter å ha hatt Telenor en stund her i Oslo, og vi har ikke bodd her lenger en 4-5 år. Så sjekk om det virkelig stemmer hvis du har vært kunde av dem en stund.

Lenke til kommentar
Grunnen til at leverandørene har oppsigelsetid er at det somregel tar jara og leverandøren litt tid å få koblet ned linja.

5852964[/snapback]

 

Hos Jara kan du si opp en operatør aksess linje (som jeg regner Bluecom/Ventelo/Catch benytter) på en uke. Så Telenor er ikke årsaken til at Bluecom har lang oppsigelsetid.

Lenke til kommentar
Man skal ikke ha oppsigelsestid om bindingstiden er ute, dette er i mot kontrakten og jeg mener mot reglene for telekommunikasjon..

 

 

Står det i kontrakten at det ikke er oppsigelsestid når bindingstiden er ute? Høres rart ut..Min ISP har iallefall oppsigelsestid selv etter at evt. bindgstid er utløpt. De fleste ISP`ene pleier å ha ganske like regler for sånne ting,m og de har nok hjemmel for det i kontrakter også vil jeg tro.

 

Det er mange grunner til å ha oppsigelse, og penger er nok det viktigeste. Så lenge isp`ene ikke får statstøtte så er det nok noe man bare må finne seg i...

Har man oppsigelsestid så er det mindre sjanse for at kunder sier opp på impuls, man "suger" litt ekstra penger av kunder som uansett er iferd med å skifte beite, og det blir enklere for leverandøren å budsjettere.

 

3 mnd virker riktignok i meste laget når det kun er snakk om et internettabonnement. 3 mnd er jo lang oppsigelsestid i jobb og boligsammenhent tilogmed.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...