Gå til innhold

CRT-skjerm og høytalere ved siden?


Anbefalte innlegg

Jeg har bestilt meg en Samsung Syncmaster 19" og skal ha et Klipsch Promedia 2.1 høytalersett ved siden av denne.

 

Jeg mener å ha lest at noen høytalere kan skade CRT-skjermer på sikt hvis de står tett inntil. Tror Klipsch-settet mitt var laget for pc-bruk, men er altså usikker på om skjermen min kan ta skade av disse :hmm:

 

Noen som kan bekrefte/avkrefte mine mistanker?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har bestilt meg en Samsung Syncmaster 19" og skal ha et Klipsch Promedia 2.1 høytalersett ved siden av denne.

 

Jeg mener å ha lest at noen høytalere kan skade CRT-skjermer på sikt hvis de står tett inntil.  Tror Klipsch-settet mitt var laget for pc-bruk, men er altså usikker på om skjermen min kan ta skade av disse  :hmm:

 

Noen som kan bekrefte/avkrefte mine mistanker?

5823789[/snapback]

 

Ja, hei. Skjermen din kan bli skadd hvis du har høytalerne for nært skjermen. Det er på grunn av at høytalerne inneholder magneter. hvis du prøver å holde en høyteler opp mot skjermen så ser du sikkert at skjermen får rare farger. Skjermen tar ikke skade av dette på kort sikt, men over lengre sikt kan det bli. prøv i allefall å ha høytalerne 20-30 cm unna skjermen.

Lenke til kommentar
Jeg har bestilt meg en Samsung Syncmaster 19" og skal ha et Klipsch Promedia 2.1 høytalersett ved siden av denne.

 

Jeg mener å ha lest at noen høytalere kan skade CRT-skjermer på sikt hvis de står tett inntil.  Tror Klipsch-settet mitt var laget for pc-bruk, men er altså usikker på om skjermen min kan ta skade av disse  :hmm:

 

Noen som kan bekrefte/avkrefte mine mistanker?

5823789[/snapback]

 

Ja, hei. Skjermen din kan bli skadd hvis du har høytalerne for nært skjermen. Det er på grunn av at høytalerne inneholder magneter. hvis du prøver å holde en høyteler opp mot skjermen så ser du sikkert at skjermen får rare farger. Skjermen tar ikke skade av dette på kort sikt, men over lengre sikt kan det bli. prøv i allefall å ha høytalerne 20-30 cm unna skjermen.

5823795[/snapback]

 

 

Takk for svar :)

 

Gjelder dette forresten LCD-skjermer også?

Endret av TXD1979
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...