Gå til innhold

Videoanrop VS Trillingsim (NC)


Anbefalte innlegg

Kjøpte 6280 for ett par dager siden og får ikke videoanrop til å virke. Fikk nytt simkort så det er i orden og har 3G symbolet/dekning. Lånte simkortet til en kompis og da funker alt. Sitter igjen med en mistanke om at det er trillingsim som er problemet. Netcom mener at det ikke er tilfelle men har ikke noen annen forklaring på hvorfor det ikke virker.

Noen andre som har trillingsim som kan bekrefte at videoanrop virker??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Saken er at samtaler til trillingsim sendes ut til alle sim-kortene samtidig. Et kort som ikke støtter 3G (altså et kort som ikke er USIM) vil automatisk avvise videosamtalen. Nettverket kansellerer da samtalen for alle kortene.

 

Det er jo ikke så veldig vanskelig i grunn, alt man må gjøre er å sørge for at alle simkortene støtter 3G.

 

-snubbel

Lenke til kommentar

NetCom ForhandlerService bekrefter at hoved-simkortet må være USIM og at det i noen tilfeller også kreves USIM på de resterende kortene. En grei regel er at man ikke bør blande 2G- og 3G-kort når man har trillingsim. Praksis rundt prising av kortene varierer, personlig mener jeg det burde være gratis når man faktisk ikke får brukt det produktet man betaler for. Jeg gir ut gratis, andre gjør (dessverre) det de vil.

 

-snubbel

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Kjøpte 6280 for ett par dager siden og får ikke videoanrop til å virke. Fikk nytt simkort så det er i orden og har 3G symbolet/dekning. Lånte simkortet til en kompis og da funker alt. Sitter igjen med en mistanke om at det er trillingsim som er problemet. Netcom mener at det ikke er tilfelle men har ikke noen annen forklaring på hvorfor det ikke virker.

Noen andre som har trillingsim som kan bekrefte at videoanrop virker??

 

Dette problemet har jeg også fått nå.......har trilling sim, nye sim kort, men ingen videoanrop....Netcom sier problemet ligger hos meg.....funker fint med lånt sim kort...

 

Noe som har løst dette?

Lenke til kommentar
NetCom ForhandlerService bekrefter at hoved-simkortet må være USIM og at det i noen tilfeller også kreves USIM på de resterende kortene. En grei regel er at man ikke bør blande 2G- og 3G-kort når man har trillingsim. Praksis rundt prising av kortene varierer, personlig mener jeg det burde være gratis når man faktisk ikke får brukt det produktet man betaler for. Jeg gir ut gratis, andre gjør (dessverre) det de vil.

 

-snubbel

 

Skulle ønske de fleste forhandlere som var like opplyste som deg snubbel, men dessverre så er det ikke slik.

 

Eneste negative jeg ser ved at man må ha USIM i alle telefonene, er at man kanskje har en eldgammel telefon i bilen som ikke takler USIM. (Hadde en billig SE telefon som fikk hikke når den fikk smake på USIM). Men er det slik så får man heller velge mellom videoanrop, eller trippelsim.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...