Gå til innhold

TES: Surroundlyd på Oblivion?


Anbefalte innlegg

Er det surround lyd på Oblivion? Har selv et 7.1 anlegg med et Audigy 2 ZS - 7.1 lydkort, fungerer fint i andre spill. Mens i Oblivion virker det ikke som om lyden blir surround-delt. Ingen aktivitet bak eller på sidene. Når noen snakker bak meg, høres det forfra. Jeg finner ikke noen innstillinger hvor man kan velge lydoppsett. Synes det er litt skuffende at et spill av dette kaliber ikke har skikkelig surroundlyd, det hadde fortjent det :(

 

Lyden og musikk ellers er forresten helt konge i spillet, savner bare skikkelig bruk av alle kanalene. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Som sagt, surround funker flott i andre spill, så er ikke noe feil i innstillingene  med mindre oblivion krever spesielle innstillinger...

5818655[/snapback]

 

Har et audigy 2 kort, surround fungerer, har ikke sett noen slike instillinger i oblivion? Tror lyden skal detekteres automatisk. :hmm: Men har jeg litt problemer med musikken. Kampmusikken bruker av og til å starte, men så forsvinne nesten umiddelbart etterpå. Noen som har merket det samme?

Endret av Rune170
Lenke til kommentar

Vel, hvis du spiller i surround-modus, og ikke har plugget i alle høytalerne vil det bli helt feil. Surround-system funker jo slik at lyden blir sendt til forskjellige høytalere. Så den lyden som kun blir sendt til de to bakerste vil du da knapt høre i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Vel, hvis du spiller i surround-modus, og ikke har plugget i alle høytalerne vil det bli helt feil. Surround-system funker jo slik at lyden blir sendt til forskjellige høytalere. Så den lyden som kun blir sendt til de to bakerste vil du da knapt høre i det hele tatt.

5819158[/snapback]

Noen måte tol å få dataen til å bytte til 2.0?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...