Gå til innhold

TES: Thieves Guild Quest


Anbefalte innlegg

Er det noen som har gjort den "The Ultimate Heist" questen her ute som kan hjelpe meg? :cry:

 

Har sittet en stund nå, og jeg finner rett og slett ikke ut hvordan jeg skal senke veggene i den hallen du skal bruke en pil som du får i en tidligere quest til å åpne noen dører. Litt dårlig forklart, men de som har gjort questen burde forstå det :)

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har samme problemet. Jeg vet at jeg må stå et spesielt sted jeg må stå for å åpne nøkkelhullet. Jeg har også fått beskjed om at veggene kan senkes. Jeg har gått inn i rommet ved siden av og trykket på knappen, men det hjalp ingenting.

 

Jeg fant også ut at jeg ikke trenger å senke veggene, bare liste meg rundt hjøret på listen. Det hjelper ikke så mye når dørene er åpnet fra et annet sted. Har også prøvd å hoppe fra kanten bak, men jeg klarer ikke å komme langt nok.

 

noen som har tips?

 

Edit: glem det. Fant ut til slutt.

Endret av valentino
Lenke til kommentar
Jeg har samme problemet. Jeg vet at jeg må stå et spesielt sted jeg må stå for å åpne nøkkelhullet. Jeg har også fått beskjed om at veggene kan senkes. Jeg har gått inn i rommet ved siden av og trykket på knappen, men det hjalp ingenting.

 

Jeg fant også ut at jeg ikke trenger å senke veggene, bare liste meg rundt hjøret på listen. Det hjelper ikke så mye når dørene er åpnet fra et annet sted. Har også prøvd å hoppe fra kanten bak, men jeg klarer ikke å komme langt nok.

 

noen som har tips?

 

Edit: glem det. Fant ut til slutt.

 

Enlighten me med PM elns please.

 

Jeg fant også en knapp på et rom til høyre ja, (Høyre side når du går inn i det STORE rommet), men den åpnet bare en vegg-dør til et nytt område (med loading altså). Fått beskjed om at veggene kan senkes, og at pila må skytes fra en bestemt posisjon. Trenger ikke være Einstein for å forstå at det er i mellom to crystaler som står stengt imellom 2 jern-gitter-dører av noe slag. Dette stedet kan som sagt fint nåes uten å senke veggen, men de gitterdørene stopper hele morroa.

 

Noe sier meg også at de to "statuene" ved siden av keystatuen ikke er av det stabile slaget, da piler fyker igjennom :hmm:

Ble skremt, og fyrte av så fort jeg såg den ene :)

 

Enda kjedligere. Mobsa fra inni veggen har "aggro'a" meg, så nå snøftes det hardt og skumt. :cry:

Lenke til kommentar

Litt offtopic om det questet der man skal få tak i pilen.

 

Jeg er nede i den hulen du kommer til etter at du har sjekket begge kistene i rommet til wizarden. Altså jeg gikk gjennom, og ned den hemmelige passasjen på rommet hans. Jeg følger den grønne pilen som viser hvor jeg skal gå, jeg kommer til en dør som jeg trenger nøkkel for å åpne. Men jeg finner ikke nøkkelen for å åpne døren.

 

Enda kjedligere. Mobsa fra inni veggen har "aggro'a" meg, så nå snøftes det hardt og skumt.

 

Noen inne i veggen roper og prøver å angripe meg også, her. Kanskje det har skjedd en bug, så den NPC-en som skal droppe nøkkelen, sitter fast i veggen?

 

Hvordan løste dere dette questet?

Lenke til kommentar
Litt offtopic om det questet der man skal få tak i pilen.

 

Jeg er nede i den hulen du kommer til etter at du har sjekket begge kistene i rommet til wizarden. Altså jeg gikk gjennom, og ned den hemmelige passasjen på rommet hans. Jeg følger den grønne pilen som viser hvor jeg skal gå, jeg kommer til en dør som jeg trenger nøkkel for å åpne. Men jeg finner ikke nøkkelen for å åpne døren.

 

Enda kjedligere. Mobsa fra inni veggen har "aggro'a" meg, så nå snøftes det hardt og skumt.

 

Noen inne i veggen roper og prøver å angripe meg også, her. Kanskje det har skjedd en bug, så den NPC-en som skal droppe nøkkelen, sitter fast i veggen?

 

Hvordan løste dere dette questet?

 

Hehe. Denne var sær ja. Om jeg gjetter korrekt, er du nå inni et hulesystem med vatn. Ser du på kartet, så er det et rom med mer vann enn normal, og denne har en vei "koblet" til seg fra øst, vest og nord. Øst og vest er enkelt å gå til, men nord-veien når du kun etter at du har dukket under vann, og funnet ei hule der. Ikke dukk så langt ned at du treffer bunnen, det er ALT for langt. Fant en Giant Slaughterfish langt nedi der igjennom et hull, men det er for langt altså.

Etter mye mas kom jeg ut av hulene, og fant meg i et sånt forlatt tårn ute i Cyrodiil. Og der fant jeg først den nøkkelpila i en kiste på toppen av tårnet til trollmannen.Trollmannen var der også, med batty karer.

Nå vet jeg ikke om det hadde vært raskere å gi beng i å gå via slottet, og istede dratt sør til tårnet fra Bravil, og bare trasket opp de 3-4 trinnene opp der...

 

Nevertheless, nøkkelen er ikke dropp iaf.

Lenke til kommentar

Jeg fant også en knapp på et rom til høyre ja, (Høyre side når du går inn i det STORE rommet), men den åpnet bare en vegg-dør til et nytt område (med loading altså). Fått beskjed om at veggene kan senkes, og at pila må skytes fra en bestemt posisjon. Trenger ikke være Einstein for å forstå at det er i mellom to crystaler som står stengt imellom 2 jern-gitter-dører av noe slag. Dette stedet kan som sagt fint nåes uten å senke veggen, men de gitterdørene stopper hele morroa.

 

Noe sier meg også at de to "statuene" ved siden av keystatuen ikke er av det stabile slaget, da piler fyker igjennom :hmm:

Ble skremt, og fyrte av så fort jeg såg den ene :)

 

5869881[/snapback]

 

Her er hvordan jeg løste oppdraget:

 

 

Du har allerede funnet ut at den knappen i siderommet åpner en vegg-dør. Bare gå inn der og utforske. Du må gjennom en eller 2 loading skjermer før du når målet. Målet er helt i enden og er en knapp lignende den du trykket for å komme inn i det området.

 

Når du har trykket knappen og fått ned veggene så skal det ikke være noe problem å åpne jerndørene. Still deg på plata og sikt mot statuen i midten.

Han holder et sverd opp med "håndbeskytterne" mellom håndtaket og bladet til sidene. Sverdet og disse "håndbeskytterne" lager et kryss. Prøv å plasser kornet til bua du så det macher perfekt å fyr av.

 

 

 

Lykke til.

 

mvh.

Valentino

Lenke til kommentar
Du må gjennom en eller 2 loading skjermer før du når målet. Målet er helt i enden og er en knapp lignende den du trykket for å komme inn i det området.

Lykke til.

 

mvh.

Valentino

5871072[/snapback]

 

Og med det kom egentlig hele svare tenker jeg. Var liksom låst i tankegangen at "aktiviseringsknappen" til både veggen, og jerngitterdørene var innenfor samme "område" som keystatuen, dvs uten loadingscreen.

 

Får vel traske videre når jeg kommer hjem da :)

Lenke til kommentar

Jeg slet lenge med å finne knappene, så jeg bare ga f... og hoppet over gjerdet slik at jeg kom på riktig plass for å fyre av arrow of extr...

Har på meg superskoa jeg stjal tidligere og hoppet langs kanten ved siden av dørene.

 

Uansett, fikk til den delen, men rett etterpå klarte jeg å quicksave en plass der jeg blir oppdaget uansett og drept. Må gjøre hele greiene om igjen, fordi jeg saver alt for lite...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...