laqua Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Hei alle! Jeg lurer på om noen vet hvordan man skjuler et trådløst nettverk når man ikke benytter en router eller et aksesspunkt?! Vi er en gjeng med laptopper hvor en av oss har 3G kort og deler nettverket trådløst slik at de andre kan henge seg på. Vi ønsker imidlertig å skjule nettverket slik at ikke hvem som helst kan se at det er der. Noen som vet hvordan?
TheBoz Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Ettersom jeg vet så er ikke dette mulig. Men det dere kan gjøre er å sette opp WEP/WPA sånn at andre ikke kan koble seg til
Zenit Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Kryptering er nok den beste løsningen for dere. Bruk WPA el. til nød WEP. Se f.eks. på denne linken om hvor slikt konfigureres på maskinen som deler ut nettverket: http://www.microsoft.com/windowsxp/using/n..._02april08.mspx Merk at her er kun WEP nevnt. Men hvis du har muligheten til å bruke WPA-PSK så _bør_ du heller bruke dette, og da gjerne med en nøkkel på minst 20 tegn. Jeg er usikker på om det går an for et ad-hoc nettverk i windows, men det kan sikkert andre svare på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå