Gå til innhold

Helt nytt Oblivion kjøpt i går, disc is unreadable

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hallo. Jeg kjøpte Oblivion i går, og jeg har aldri hatt problemer med 360 spill før, men med dette får jeg feilmeldingen " disc is unreadable". Den viste dette etter ca 15 min, men det kan gå kortere tid også før spillet stopper. Mne når det virker (altså før det stopper) så går det helt smooth. Forøvrig har min 360 en greie med å henge seg opp noen ganger, skjer med noen spill, utrolig irriterende. Dette er det eneste spillet hvor jeg har fått denne meldingen. Tips mottas med glede..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv spillet på en annen 360 om mulig, eller stikk ned der du kjøpte det og be dem prøve det. Forklar problemet ditt så får du sikkert nytt spill. Ettersom du sier at boxen din slår seg av i andre spill,kan dete vere noe humbug med nettopp din boks. Er du sikker på at den og/eller strømforsyningen din står i åpent lende?

Skrevet
Prøv spillet på en annen 360 om mulig, eller stikk ned der du kjøpte det og be dem prøve det. Forklar problemet ditt så får du sikkert nytt spill. Ettersom du sier at boxen din slår seg av i andre spill,kan dete vere noe humbug med nettopp din boks. Er du sikker på at den og/eller strømforsyningen din står i åpent lende?

5813703[/snapback]

Maskinen slår seg ikke av i andre spill, men den henger, akkurat som på en vanlig PC. Og ja, den står helt greit ventilert. Får vel byttet det, EB games har jo 10 dagers bytterett. Den henger faktisk mest på G.R.A.W. når jeg tenker meg om, men Oblivion har også låst seg et par ganger. ( før feilmeldingen kom)

Skrevet (endret)

Hvis den henger seg på andre spill også så er det vel neppe discen sin feil eller?Ville vel kanskje tenkt på å få sjekket maskinen litt i stedenfor.

Men hvis du får "disc is unreadable" kun på dette spillet så er jo selvfølgelig muligheten der for at det er akkurat dette spillet.

Endret av bas
Skrevet
Hvis den henger seg på andre spill også så er det vel neppe discen sin feil eller?Ville vel kanskje tenkt på å få sjekket maskinen litt i stedenfor.

Men hvis du får "disc is unreadable" kun på dette spillet så er jo selvfølgelig muligheten der for at det er akkurat dette spillet.

5813888[/snapback]

At maskinen henger i noen spill er vel rett og slett at det er Microsoft OS på den, og vi kjenner jo alle til kvaliteten her. (jeg forventer ikke at det skal være problemfritt.) Men, dette er det eneste spillet hvor den leser disken, men melder om at den er uleselig etter et gitt antall minutter.

Skrevet
gå dit du kjøpte spillet, hvis det funker der så er det noe feil med din maskin noe som ikke er akkurat bombe. send den til MS hvis din maskin er ødelagt.

5814031[/snapback]

Ja, men hvis det er noe med min maskin må jeg vel gå veien gjennom butikken der jeg kjøpte den, og noe sier meg at det kan ta laaang tid... ( Expert er vel på generell basis ikke kjent for å være særlig raske?)

Gjest Slettet-NIoHlfL
Skrevet

M$ tar seg av slikt selv, uten at man trenger å gå til butikken. M$ sender deg en eske som blir levert på døren av UPS, du sender X360 tilbake med ups, og får den tilbake på døren rundt 2 uker senere...

Skrevet
gå dit du kjøpte spillet, hvis det funker der så er det noe feil med din maskin noe som ikke er akkurat bombe. send den til MS hvis din maskin er ødelagt.

5814031[/snapback]

Ja, men hvis det er noe med min maskin må jeg vel gå veien gjennom butikken der jeg kjøpte den, og noe sier meg at det kan ta laaang tid... ( Expert er vel på generell basis ikke kjent for å være særlig raske?)

5814109[/snapback]

Mente policien var at man ringte MS så får du en eske som DHL henter boksen i elno også kommer den på døra rundt en uke senere?

Skrevet

Mente policien var at man ringte MS så får du en eske som DHL henter boksen i elno også kommer den på døra rundt en uke senere?

5814158[/snapback]

Det er ikke vi som holder på med det. Det er UPS.

Men jeg ville sjekket om det var en feil med spillene før jeg sendte inn xbox'en

Skrevet

Vil tro rmicrosoft har dritet kraftig på draget her med altfor mye safty&copyright protection at det går utover maskinens stabilitet og velvære :p

R.I.P xbox360

Skrevet
Dersom det er noe galt med maskinen må du ringe inn til MS kundeservice.

5814138[/snapback]

Finnes det noen linker til de da?

5814447[/snapback]

Sist eg sjekket stod det oppført noen nummer i manualen :innocent:

Skrevet
Dersom det er noe galt med maskinen må du ringe inn til MS kundeservice.

5814138[/snapback]

Finnes det noen linker til de da?

5814447[/snapback]

Sist eg sjekket stod det oppført noen nummer i manualen :innocent:

5814494[/snapback]

Jah, manualen har gått opp i røyk tror jeg...linker?? har ikke funnet selv enda

Skrevet

5814158[/snapback]

Det er ikke vi som holder på med det. Det er UPS.

Men jeg ville sjekket om det var en feil med spillene før jeg sendte inn xbox'en

5814268[/snapback]

Hehe beklager, husker aldri forskjell på det. Burde kanskje gjøre det siden broren min har jobbet endel for UPS.

Skrevet

Prøvde Oblivion igjen nå, fikk spilt i omtrent 10 min før jeg får opp den feilmeldinga. Andre som har hatt samme problem eller at maskinen fryser under Oblivion må gjerne poste det her.

Skrevet

Nå fikk jeg også Disc unreadable!

Kjøpte det helt nytt igår, spilte i ca. 10 timer eller noe helt fint. Startet det nå nettop, og etter noen 5-15 minutter, så fikk jeg "Disc unreadable" - Turn off your console eller Ok".

Ikke hatt noe problemer med GRAW, Burnout Revenge..

Skrevet
Nå fikk jeg også Disc unreadable!

Kjøpte det helt nytt igår, spilte i ca. 10 timer eller noe helt fint. Startet det nå nettop, og etter noen 5-15 minutter, så fikk jeg "Disc unreadable" - Turn off your console eller Ok".

Ikke hatt noe problemer med GRAW, Burnout Revenge..

5814743[/snapback]

Ser man det. Jeg har 5 andre spill, og det er kun dette som jeg har fått den feilen som også du beskriver. Du får beskjed om å gå til support ikke sant?

Gjest Slettet-NIoHlfL
Skrevet

Er disken ren og ripefri under? Måtte selv bytte mitt eksemplar da disken ble levert med 3 store riper...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...