Elensar Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Må ha meg ny ruter fordi min gamle henger seg opp veldig ofte når eg belastar linja fullt ut. Har virka fint i to år no. Har ADSL abonnement frå Telenor (4000/400). Modemet er av typen Thomson speedtouch 510i (bridgemodem). Prisen bør ligge under 700kr.
CSM Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Har hatt Linksys WRT54G i ca. 1 år, kan anbefale deg den Firmware må oppgraderes, da den som leveres med routeren ikke funker optimalt
bidz Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Anbefales Asus WL-500G Deluxe, du får den til rett under 700kr hos http://www.shg.no - ellers koster den stort sett over 1000-lappen hos de andre nettbutikkene. Har denne ruteren nå, og alt fungerer perfekt, uten å måtte legge inn uoffisielle firmwares som bryter med garanti, uten å dille med tcp-innstillinger for og få P2P til og fungere stabilt og ikke ta knekken på nettverket. Det jeg skrev ovanfor er det du må regne med å gjøre dersom du kjøper en Linksys WRT54G(L) (har hatt en sånn, og et kjapt søk på google på "wrt54g torrent problem" tyder på at jeg ikke er alene i verden). Asus WL-500G Deluxe har også 2stk USB2.0 innganger, som du kan koble til en printer, ekstern harddisk eller webcam som alle kan aksessere over det trådløse nettverket - ganske kjekt om du har en skriver eller en harddisk du vil bruke som nettverksdisk.
Elensar Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Skrevet 26. mars 2006 (endret) Anbefales Asus WL-500G Deluxe, du får den til rett under 700kr hos http://www.shg.no - ellers koster den stort sett over 1000-lappen hos de andre nettbutikkene. 5813448[/snapback] Det er vell trådløs? Skal ikkje ha trådløs... Trur eg går for denne, godt valg? Endret 26. mars 2006 av Elensar
9hdoksaet4 Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 (endret) Først av alt. Hva mener du med belaster linjen for fullt? Bruker du torrents bør du begrense antall tilkoblinger, slik at ikke en nedlasting bruker 100 tilkoblinger.(de fleste rutere kneler ved for mange tilkoblinger nemlig) WRT54G kan du bruke både trådløst og med 4 stk LAN-tilkoblinger. Endret 26. mars 2006 av 9hdoksaet4
Elensar Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Skrevet 26. mars 2006 Vist eg lastar ned 4-5 filar gjennom torrent på likt kresjar ruteren etter ei lita stund, men det er vell vanleg? Har på automatisk håndtering når det gjeld antall tilkoplingar per oppgåve. Kva bør den være på?
TheBoz Skrevet 26. mars 2006 Skrevet 26. mars 2006 Noe mange her glemmer er at om han skal bytte ut speedtouchen må han ha en router med integrert modem. Han kan ikke kjøpe en hvilkensomhelst bredbånsrouter. Har selv gode erfaringer med denne: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=311211
Elensar Skrevet 26. mars 2006 Forfatter Skrevet 26. mars 2006 Har ikkje tenkt til å bytte ut modemet. Ruteren eg har no er 3com 3C857 Fekk høyre at den hang seg opp ofte og ein måtte restarte den, men den har virka fint i to år, einaste no i det siste den har begynnt å fuske. Prøvde å oppgradere firmware med det hjalp ikkje. Så det er kanskje på tide med ny ruter.... Er det same ytelse på trådlause rutere som dei vanlege?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå