Gå til innhold

Koble til USB porter i front

-Alex-

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kablene som går bra kabinettet, er de mange små eller en som er samlet i en kontakt? I Siste fall skal disse kun passe en vei på hk som mest sannsynelig er merket usb... Det er ikke sikkert at alle pinnene blir brukt.

Skrevet
De kablene som går bra kabinettet, er de mange små eller en som er samlet i en kontakt? I Siste fall skal disse kun passe en vei på hk som mest sannsynelig er merket usb... Det er ikke sikkert at alle pinnene blir brukt.

5816388[/snapback]

Mange små, aner ikke hvor jeg skal koble til disse :p

• 3 uker senere...
Skrevet
Det kommer jo litt an på kabinettet ditt også.

Sjekk denne posten: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=550372

5810268[/snapback]

Hei, jeg leste tråden som det ble linket til her

jeg har samme oppsettet på mitt hovedkort. Hovedkortet har 9 pins, mens ledningen til usbkontakten kun har 4 ledere (med separate 'plugger'). Hvorfor er det flere pins enn dert finnes ledere?

Skrevet

Kontakten på hovedkortet har faktisk 10 pins (2 rekker a 5 pins).

Pinne 9 er tatt bort, det fungerer som en 'nøkkel' for å hindre at man snur pluggen feil veil (forutsetter at man har en 10-pins plugg med et blokkert hull).

Pinne 10 er ikke i bruk (NC).

Da er det 8 pinner igjen. Det er 2 USB porter på en slik kontakt, og hver port bruker 4 pinner.

Dette er en slags standard, det er likt på noen Asus og Epox kort jeg har her.

Det er noen kabinetter som har en 10-pins plugg som bare er å plugge rett inn. Vet ikke hvorfor mange produsenter velger å gjøre det så tungvindt med enkeltpinner.

Skrevet

6-7 år siden jeg satte sammen en PC sist..synes ting var enklere da... ;)

Eller har det blitt lettere med åra (bedre standarder, plugg-inn-og-kjør, osv)? :hmm:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...