Gå til innhold

ctor.dll mangler for å avinstallere program


Anbefalte innlegg

Lastet ned Ulead PhotoImpact for prøving, og får ikke avinstallert fordi denne filen mangler.

 

Kan jeg da bare slette hele mappen fra programfiler, eller bør jeg faktisk prøve å laste ned denne filen for så å avinstallere?

 

Det er pc'en på jobben, og sikkerhetsinnstillingene er ganske høye....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En av årsakene til at du ikke får avinstallert kan være at du har skiftet navnet på den mappa du lagra programmet i eller flyttet på den. Dersom du har gjort dette, så bytter du tilbake til det navnet som mappen hadde da du installerte eller der den opprinnelig stod. Prøv så å avinstaller..

 

Svarte vel ikke helt på spørsmålet ditt, men men;)

Lenke til kommentar

ctor.dll er definert som spyware og er en del av HotBar. Det hender at den meldinga du fikk dukker opp ved avinstallasjon av andre programmer. Det fins et avinstallasjonsprogram for Hotbar, det finner du på denne siden, Eller kanskje helst Symantecs verktøy Her.

Fjern Hotbar først, så kanskje du får til det andre.

 

Bernt K

Endret av berxter
Lenke til kommentar
ctor.dll er definert som spyware og er en del av HotBar. Det hender at den meldinga du fikk dukker opp ved avinstallasjon av andre programmer. Det fins et avinstallasjonsprogram for Hotbar, det finner du på denne siden, Eller kanskje helst Symantecs verktøy Her.

Fjern Hotbar først, så kanskje du får til det andre.

 

Bernt K

5801039[/snapback]

 

 

Har ikke endret navn på mappen. Ligger i programfiler, og har alltid gjort det.

 

HotBar har jeg ikke. Men avinstallerte noe som heter MyWebSearch. Dette skjedde etter den avinstalleringen.

Lenke til kommentar
Har ikke endret navn på mappen. Ligger i programfiler, og har alltid gjort det.

 

HotBar har jeg ikke. Men avinstallerte noe som heter MyWebSearch. Dette skjedde etter den avinstalleringen.

5803761[/snapback]

 

Ja, det kan hende at det ligger en rest av Hotbar fra en tidligere installasjon, og at fila ctor.dll blir kalt opp av avinstallasjonsprogrammet; og da får du feil når den ikke finnes. For ctor.dll les her.

 

Dersom det er igjen rester fjerner du registeroppføringene iht denneoppskriften.

 

Når det gjelder MyWebSearch er det sjelden nok å bare avinstallere det; ligger gjerne igjen noe rusk i foldere. Anbefaler deg å lese dette.

 

Bernt K

Lenke til kommentar

Nå ja...

I følge denne siden er de fleste utgaver av ctor.dll trygge:

http://www.spywaredata.com/spyware/malware/ctor.dll.php

 

Ulead oppretter blant annet denne nøkkelen når du installerer:

"UninstallString"="RunDll32 C:\\PROGRA~1\\GEMEIN~1\\INSTAL~1\\PROFES~1\\RUNTIME\\0700\\INTEL32\\Ctor.dll,LaunchSetup \"C:\\Programme\\InstallShield Installation Information\\{3D960387-76B3-4758-BAF7-D156B14A032F}\\SETUP.EXE\" -l0x7 "

(Hentet fra tysk forum - GEMEIN blabla betyr Common Files)

 

Med andre ord - se om du finner ctor.dll i mappen

C:\\Pogramfiler\\Fellesfiler\\INSTAL~1\\PROFES~1\\RUNTIME\\0700\\INTEL32\\

 

Gjør du ikke, skal du kunne finne den her:

http://www.dlldump.com/download-dll-files....l/download.html

Eller her:

http://www.dll-files.com/dllindex/dll-files.shtml?ctor

 

Ingen garanti for at det funker likevel. Det kan hende du må registrere filen også -

Start / Kjør /

regsvr32 ctor.dll

 

Kanskje verdt et forsøk.

Lenke til kommentar

Dærsken det har du rett i, ja. Jeg søkte vel på en annen måte/paranoide siter og fikk bare opp de Hotbarrelaterte.. Da er det vel sannsynligvis best å oppdatere/reinstallere Installshield og prøve på'n igjen.

En lærer så lenge en har lever. :blush:

Det jeg skrev om MyWebSearch står jeg fortsatt inne for.

 

Bernt K

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...