Gå til innhold

TES: Noen spørsmål til "veteranene"


Anbefalte innlegg

Jeg spillte morrowind en del når det kom, men etter å ha kavd meg til rundt lvl 30 og noe ble jeg rett og slett lei, det ble for ensformig for meg. I håp om at jeg ikke skal gå like fort lei av oblivion lurer jeg på å være noe annet en Warrior.

 

Har sett meg ut en form for thief som en artig class å spille, MEN:

1. Klarer en thief seg i dungeons og ute i villmarka, eller er det bare bylivet som er noe for en thief?

 

2. Kan noen med erfaring ramse opp fordeler og ulemper med å være en stealth-avhengig class ?

 

Etter å ha installert spillet i går og lagd meg en nord warrior hybrid sak bare for å teste spillet fant jeg selv ut at en ulempe med å ikke være thief er at de jævla lockpickene knekker i ett bankande =)

Endret av Pheonix
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. vet ikke hvordan det blir ute i ødemarken, men man bør jo han en bue med seg slik at man kan ta badguys før de kommer frem til deg.

dungeons er gode og mørke og vil være perfekte for en Thief

 

2. vel stealth, gjerne god i bue, stealth killls. lettere å komme seg til steder. da låste dører ikke er noe hinder.

 

ulemper er vel, at man ofte ikke tåler like mye som en warroir(delvis fordi man har mindre liv, og delvis fordi man ikke bruker heavyarmor)

Lenke til kommentar

Kan godt tenke meg at man blir lei i MW siden det er mange tomme områder. I Gothic 2 var det masse folk alle steder. Disse hadde oppgaver og det ga spillet liv, bl.a derfor ble ikke jeg lei G2, men ble lei MW. I tillegg var det seff så mye å lese i MW at jeg også ble lei. I G2 hadde alle stemme, ikke verdens beste skuespillere, men bedre enn kun skrift.

 

I Oblivion er alt dette fikset og jeg tror de som er interessert i rollespill vanskelig kan gå lei siden det skjer noe hele tiden, alt er levende og stemningen er fortrollende. Alt dette sier jeg utifra det jeg har sett og lest.

Lenke til kommentar
Utifra det jeg har sett av bilder og videoer fra byer i Oblivion ser det rimelig livløst ut, nesten ingen NPC's, får håpe det ikke er sånn når du spiller...

La ikke merke til det i går da jeg gikk rundt i den første store byen. Riktig nok var det ikke yrende folkeliv, men det var da ikke helt dødt. Om natta derimot er det kjett i byen, stort sett bare taverns og inns som er oppe. Fint tidspunkt å stikke ut i villmarken under stjernene.

Nok OT.

 

Selv lagde jeg meg en char som var en blanding av de tre med ca like mye fokus på stealth og magi og bare en lite del warrior. Hopper og spretter rundt. Kaster spells og utfører snikmord. Det som er noe dritt med spells/pil og bue, er at det er mye værre og treffe folk som løper på avstand enn det er og treffe folk i nærkamp. Hjelper ikke om du har en super spell hvis du ikke klarer og treffe.

Endret av Mith
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om dette er et godt svar, men uansett:

 

Jeg liker å spille fighter/tyv. (gjort det i alle TES-spillene).

Altså, jeg lager en klasse med fokus på nærkamp, men setter skills i stealth, security, i tillegg (rustning utfra om fokus skal være stealth eller overlevelse). Da har du en karakter som fint kan ta tøffe utfordringer i begynnelsen, men etterhvert også vil kunne backstabbe og åpne låser, og stjele sokkene fra folk uten å ta av dem skoene.

 

Det fine med disse spillene er jo nettopp at du ikke er fastlåst til en klisje av en karakter.

Lenke til kommentar

Det jeg opplevde med å spille en THief / assassin med bue er at hvis du velger marksman som hovedskill så dreper du mobs fortere en warriors :p

Har testa 1 time med warrior og 1 time med thief/assassin .

Føler jeg da.. har ikke spilt så mye enda..

 

 

Edit: Og å snike seg inn i et dungeon og ta headshot på fiendene er DIGG!

Endret av bte
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...